راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نخستین همايش ملی امنيت در بانكداری الكترونيك برگزار شد

نخستین همايش ملی امنيت در بانكداری الكترونيك با هدف ارتقای سطح امنيت بانكداری الكترونيكی در سالن همایش‌های مصلای امام خمينی (ره) برگزار شد.

عباس جم، مجری همايش ملی امنيت در بانكداری الكترونيك و مدیرگروه توسعه ارتباطات سامان که برگزاری این همایش را برعهده داشت، در این همایش، گفت: امنیت مهم‌ترین موضوع روز جامعه کنونی است و این همایش و نمایشگاه گامی در راستای تامین امنیت در حوزه بانکی است. برگزاری نمایشگاه در حاشیه همایش و ارائه دستاوردهای نوین در این حوزه، مکملی برای سمینارها و همایش‌هایی است که تاکنون از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف در کشور برگزار شده است. این همایش و نمایشگاه به بنای دانش ما در این زمینه اضافه می‌کند و امنیت مالی را که یکی از ارکان مهم اقتصاد در هر کشوری است بالاتر می‌برد. اين همایش و نمايشگاه اولين رویداد جدی و اثرگذار در عرصه بانکداری كشور است و مهم‌ترين مكان برای نمایش مستقیم خدمات و توانمندی‌ها، ايمن بودن اين خدمات و اعتماد‌سازی مشتريان بانک‌ها و موسسات كشور است.

وی با تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهارکرد: نقش تحول آفرين فناوری اطلاعات در زمينه پولی- بانكی باعث شده بانک‌ها و موسسات مالي اعتباری، خدمات بانكداری الكترونيک را كه از طريق تبادل اطلاعات در فضای وب تمام عمليات مالی و اعتباری مشتريان را انجام می‌دهد، جدی بگيرند. از اين رو امنيت اين اطلاعات و عمليات، مهم‌ترين گزينه برای مشتريان بانكی است؛ بنابراين استاندارد‌سازی و دستيابی به سطح قابل‌قبولی از امنيت همواره مورد توجه و تاكيد بانک‌ها، ذی‌نفعان آنها و مشتريان است.

مدیر گروه توسعه سامان، گفت: پژوهشكده امنيت ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای عالي فضای مجازی، سازمان فناوری اطلاعات، پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات (پليس فتا)، مركز افتا، سازمان پدافند غيرعامل، انجمن ملی حمايت از حقوق مصرف كنندگان و مراكز آپای دانشگاه‌های كشور و شركت‌های برتر و برگزيده در حوزه امنيت فناوری اطلاعات از مشاركت كنندگان در برگزاری همايش ملی امنيت در بانكداری الكترونيك بودند.

در حاشيه همايش، نمايشگاه تخصصی برگزيدگان امنيت در بانكداری الكترونيك نيز برگزار شد و همچنین از هفت فناوری و دستاورد نوين بومي در حوزه امنيت فناوری اطلاعات همچون فناوری‌های تشخيص ايميل جعلی، سامانه يكپارچه مديريت تهديدات امنيتی، ابزارهای بومی احراز هويت و امضای ديجيتال، سامانه بومی مديريت عمليات امنيت، ضدبدافزار بومی، حافظه فلش امن و نرم‌افزار سيستم مديريت امنيت اطلاعات و ارتباطات رونمایی شد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.