راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری‌های مشترک نصر تهران با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات

به منظور همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی این وزارتخانه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نصر، حسین اسلامی، رئیس این سازمان با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی، گفت: «ما با بررسی این برنامه، رکن نهمی با عنوان صدای بخش خصوصی به آن اضافه کردیم.»

او با تأکید بر اینکه نصر تهران خواستار مشارکت پیش از انجام تصمیمات در حوزه فاواست، ادامه داد: «ما خواستار همراهی در تصمیمات و برنامه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات هستیم. متخصصان و صاحب‌نظران بسیاری در نصر تهران فعالیت دارند و اگر تنظیم‌گری در این حوزه توسط این متخصصان انجام شود، طبیعتاً هزینه‌های کمتری برای دولت و نظام به همراه خواهد داشت.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تأکید کرد: «در دورانی به سر می‌بریم که فناوری اطلاعات، حوزه مجزایی نیست و درواقع فعال‌کننده بسیاری از صنایع است. بااین‌حال گاهی با مشکلاتی در نسبت با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مواجیهم و برای حل این مشکلات می‌توانیم از کمک شما بهره‌مند شویم.»

علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ضمن ابراز خرسندی از نشست مشترک با نمایندگان نصر تهران گفت: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به طور اعم و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به طور اخص جزئی از سازمان‌های تأثیرگذار و نقاط اتکا در حوزه فاوا هستند.»

او ادامه داد: «ما خواهان مشورت با متخصصان نصر تهران در بسیاری از موضوعات از جمله شبکه ملی اطلاعات و اهداف عملیاتی در صنعت فناوری اطلاعات هستیم. چراکه بسیاری از این موضوعات تنها کار یک وزیر و یک وزارتخانه نیست.»


موضوعات مورد اشاره نمایندگان نصر تهران


در ادامه این نشست، اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به طرح موضوعات مختلفی پرداختند. از جمله: «همکاری در تدوین طرح جامع زیرساخت اطلاعاتی مشتمل بر جانمایی، ظرفیت، هم‌بندی و مشخصات فنی، همکاری در تدوین طرح جامع زیرساخت شبکه و ارتباطات در تعامل با فعالان خصوصی صاحب زیرساخت، تدوین فهرست و پیگیری اهم موانع، چالش‌ها و نیازمندی‌های پیش روی توسعه مراکز داده خصوصی و قطب‌های مرکز داده، بررسی مشکلات و تلاش در جهت رفع موانع توسعه مناطق ویژه فاوا (به طور خاص منطقه ویژه پیام).»

از دیگر موضوعات مطرح‌شده توسط نمایندگان نصر تهران می‌توان به رصد و پایش مستمر مراکز داده و ظرفیت‌های فعال میزبانی شامل ممیزی و نظارت، همکاری در حوزه مراکز داده فوق مقیاس و مراکز پردازش سریع، همکاری در رفع موانع تأمین تجهیزات و مواد اولیه فاوا و هماهنگی با وزارت صمت و بانک مرکزی، همکاری در جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تأمین و پیاده‌سازی طرح‌های شبکه ملی اطلاعات، همکاری در تدوین طرح‌های حمایتی در زمینه تولید تجهیزات فاوا و همکاری در تدوین طرح‌های حمایتی از شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها، در حوزه سرمایه‌گذاری و برنامه‌های مشوق اشاره کرد.

آن‌ها همچنین خواستار مشارکت در تدوین برنامه توسعه نرم‌افزارها و خدمات پایه کاربردی و صیانت از سرمایه انسانی حوزه فاوا، همکاری در تدوین طرح شبکه ملی اینترنت اشیاء و راهکارهای هوشمند سازی و استفاده از ظرفیت مشاوران نصر در نظارت بر پروژه‌ها و طرح‌های شبکه ملی اطلاعات شدند.

طرح بسیاری از این موضوعات با استقبال معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات همراه شد. ضمن اینکه او از ایجاد تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای رسیدگی به امور حوزه فناوری اطلاعات با معاونت امور صنایع وزارت صمت خبر داد.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد برای پیشبرد اهداف و موضوعات طرح‌شده، نشست‌های مشترک از سوی دو مجموعه به صورت هفتگی ادامه یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.