راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهل و یکمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

چهل و یکمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91- به مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی، منتشر شد. موسیقی، معماری، رسانه، دوبله و ترجمه فیلم پرونده‌های این شماره هستند.

گفت‌وگوی ویژه این شماره ماهنامه با دکتر حسن نمکدوست تهرانی انجام شده است. روزنامه‌نگاری، آزادی اطلاعات، جامعه اطلاعاتی و مطالعات رسانه‌ای حوزه فعالیت و علاقمندی وی محسوب می‌شود. وی انحصار راديو و تلويزيون را مهمترين ناهنجاری رسانه‌ای حال حاضر كشور دانسته است. «ارتباط ظریف» عنوان سرمقاله ماهنامه به قلم مدیرمسؤول، به بررسی ارزش‌های خبری حضور دولتمردان در شبکه اجتماعی فیس‌بوک پرداخته است.

نگین حسینی، عضو بورد تخصصی ژورنال بین‌المللی مطالعات معلولیت دانشگاه هاوایی نیز در مطالبی با عناوین «رسانه‌های جمعی و حقوق کودکان دارای معلولیت، با نگاهی به 2 کنوانسیون جهانی؛ فراتر از انجام وظیفه!»، « زبان صحیح‌تر رسانه، نگرش بهتر جامعه» و « نکته‌هایی که تولیدکنندگان محتوای رسانه‌ها باید درباره معلولیت بدانند؛ فرد معلول، فرد معمولی!» به بررسی موضوع رسانه و معلولیت پرداخته است. «روابط‌عمومی در خدمت سئو؛ چگونه خبرنگاران را هدف قرار دهیم؟» بخش دوم ترجمه مطلبی از « تد آیوز» توسط عادل میرشاهی در این شماره منتشر شده است.

.

مدیریت ارتباطات موسیقی: ارتباط با نت

در این پرونده مجموعه گفت‌وگوهای یاسر شیخی به همراهی امیر امیری با جمعی از مفاخر و نخبگان موسیقی ایران منتشر شده است. وی در یادداشت خود در مورد این پرونده آورده: آنچه در برقراری یک ارتباط مناسب با موسیقی مهم است اینکه نخست باید آن موسیقی را دوست داشت، سپس با تمام حواس پنج‌گانه آن را درک کرد و در مرحله پایانی باید جای‌جای این موسیقی را شنید. عناوین این پرونده چنین است: افلیا پرتو، نوازنده پیانو: آن‌قدر بنواز که مردم تشنه شنیدن بمانند، ارشد تهماسبی، آهنگساز درباره اثرگذاری موسیقی بر مخاطب: نفس در نفس، چهره به چهره، رو به رو، حسین بهروزی‌نیا، آهنگساز و نوازنده بربط: این صداست که مخاطب‌آفرین است، شاهین فرهت، آهنگساز و استاد دانشگاه: کلام هیچ وقت از موسیقی جلو نمی‌زند، ملیحه سعیدی، آهنگساز و نوازنده قانون: همراهی شعر با موسیقی، پیام را بهتر منتقل می‌کند، لیلی افشار، نوازنده گیتار و استاد دانشگاه ممفیس آمریکا: اولین مخاطب، خود نوازنده است، نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر: موسیقی‌ای که شنیده نشود در واقع وجود ندارد، محمدرضا لطفی، آهنگساز و نوازنده: خوب ساز زدن نشانه فرهیختگی نیست!، مهدی آذرسینا، آهنگساز و نوازنده کمانچه: رسانه‌ها آگاهی مخاطب را بالا ببرند.

.

مدیریت ارتباطات هنری: دوبله و ترجمه فیلم؛ از مخاطب سازی تا مخاطب پروری

امیر خلج در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات مجموعه گفت‌وگوهایی را در مورد دوبله و ترجمه فیلم انجام داده است: حسین شایگان، مترجم فیلم: حضور ویراستاران در بحث دوبله، موجب کم‌رنگ شدن ارتباط با مخاطبان شده است، زهره شکوفنده، مدیر دوبلاژ: دوبله به مردم فرهنگ می‌دهد، منوچهر والی‌زاده، دوبلور: هدف نهایی‌ تمام گویندگان ایجاد ارتباط با مردم از راه صداست.

.

مدیریت ارتباطات معماری: بناهایی که خود یک رسانه‌اند

در پرونده‌ای که به بررسی نسبت میان معماری و ارتباطات با مدیریت حجت‌اله مرادخانی اختصاص یافته، این مطالب دیده می‌شود: گذری تاریخی بر نسبت میان معماری و ارتباطات به قلم محمد حیدری، روح سرگردان ایرانی سنت، مدرنیته، پست‌مدرنیسم به قلم آتنا آل یاسین، دکتر علیرضا عینی‌فر: حفظ هویت گذشته نباید به تکرار فرم آن محدود شود، جست‌وجوی آرامش در معماری نوشته تارا بهبهانی، معماری به مثابه رسانه؛ تحلیلی بر کارکرد عناصر معماری در برقراری تعامل ارتباطی نوشته علیرضا حسن، تجربیات بصری انسان بستر ارتباط با فضای معماری به قلم حسین اکبری‌نسب، ایرج رامین‌فر: معماری عنصری حیاتی در ایجاد فضاهای سینمایی است گفت و گویی از بهروز بلمه درباره بررسی جایگاه معماری در سینما

.

مدیریت ارتباطات رسانه: تعامل رسانه و هنر

علی حسنلو در این شماره مدیریت پرونده رسانه را بر عهده داشته است: این رسانه است که جهان را می‌سازد و هنر نوشته علی حسنلو، نیم‌نگاهی به وضعیت هنر کشورهای جهان سوم؛ گسترش هنر جدید و پیوند ناگسستنی آن با رسانه ترجمه: علی فراهانی، نگاهی به سایت‌های برتر عرصه هنر؛ رسانه‌هایی که برای هنر به‌روز می‌شوند- نوشته کوثر افضل‌زاده، تأثیر متقابل هنرمندان و رسانه‌ها بر یکدیگر به قلم زهرا علی‌دوست

.

کتاب: ارتباطات در مرزهای سازمانی

خوانندگان این نشریه می‌توانند بخش پایانی ترجمه کتاب ارتباطات در مرزهای سازمانی نوشته Phillip G. Clampitt با ترجمه ناصر اسدی را در این ماهنامه بخوانند.

علاقه‌مندان می‌توانند این شماره از ماهنامه را توسط نرم‌افزار «برگ» (کیوسک الکترونیکی مطبوعات) بر روی گوشی‌های و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید خریداری کرده و مطالعه کنند. آرشیو کامل ماهنامه مدیریت ارتباطات و همچنین شماره فعلی، از طریق وبسایت مگ‌ایران قابل تهیه و مطالعه است. این ماهنامه از طریق فروشگاه اینترنتی پی‌آر شاپ نیز برای درخواست‌کنندگان، ارسال می‌شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.