راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فون واژه چیست؟

شرکت مخابرات استان تهران سرویس فون واژه که این امکان را به مشترک می دهد تا به جای اعلام شماره تلفن از حروف و کلمات استفاده کند را در نمایشگاه تله کام عرضه می‌کند.

با وجود این سرویس، مشترکان تلفن ثابت دیگر نیاز به حفظ شماره تلفن نداشته و شرکت‌ها و سازمان‌های صاحب نام نیز برای ارائه کالاها، خدمات و برند تجاری خود در بازار رقابتی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. با توجه به اینکه روی دکمه‌های شماره گیر تمامی گوشی‌ها حروف انگلیسی درج شده، می‌توان بجای اعداد در شماره تلفن‌ها از معادل حروفی آنها استفاده کرد و شماره تلفن را به جای اعداد با حروف بیان کرد. همچنین کدهای خدماتی ( شماره‌های 4 و 5 رقمی مشمول طرح فون واژه) این امکان را برای شرکت‌ها و موسسات فراهم می‌کند تا با انتخاب کلمه (نام) مورد نظر، شماره معادل آن را انتخاب کنند چرا که حفظ و بخاطر سپاری شماره تماس شرکت‌ها و موسسات، همواره یکی از معضلات مشتریان است.

محمدرضا بیدخام معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه سرویس فون واژه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تلکام 2013 – ارائه می‌شود، گفت: متقاضیان این سرویس می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران با شماره تلفن 190 واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران تماس حاصل کرده و نسبت به ثبت نام درخواست خود اقدام کنند. وی گفت: از جمله قابلیت‌های شماره‌های 4 و 5 رقمی فون واژه، امکان دایر شدن اینگونه شماره‌ها در مناطق مخابراتی سطح استان تهران است؛ همچنین در بین همه کسانی که نام آنها با شماره یکسان است، فقط یک نفر می‌تواند دارای شماره تلفن معادل با نام مورد نظر فون واژه باشد و این یک مزیت در دنیای رقابتی تجارت است.

این امر به منظور تسهیل ارتباطات مشتریان، گسترش سرویس‌های جدید مخابراتی و تامین رضایت مشتریان و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتی و ارتباطی صورت گرفته و شرکت مخابرات استان تهران نیز طرح فون واژه را با انجام مطالعات تطبیقی و کارشناسی با توجه به شرایط فرهنگی و سیاسی به شکل بومی طراحی و نسبت به واگذاری آن اقدام کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.