راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاظمی دینان: بانک‌ها ناچار به انجام سرمایه‌گذاری‌های جدی‌تر بر روی اپلیکیشن‌های همراه‌بانک هستند

مشاور رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها ناگزیر از تقویت نرم‌افزارهای همراه‌بانک مبتنی بر تلفن‌های همراه هوشمند هستند. سید غلامرضا کاظمی‌دینان گفت: با توجه به رشد قابل توجه ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و جایگزینی تدریجی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها به جای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها، انجام سرمایه‌گذاری بر تولید ابزارهای هوشمند تلفن‌همراه کاربردی امری ضروری برای سازمان‌های خدماتی و تجاری است. بانک‌ها از پرتعامل‌ترین سازمان‌های خدماتی و اقتصادی کشور با مردم محسوب می‌شوند که لازم است با توجه به شرایط موجود و تغییر رویکرد مردم به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن‌های همراه هوشمند، سرمایه‌گذاری‌های جدی‌تری در حوزه تقویت نرم‌افزارهای همراه‌بانک مبتنی بر تلفن‌های همراه انجام دهند.

 مشاور رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه حوزه بانکداری یکی از رقابتی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور نیز هست، ادامه داد: با توجه به عطش موجود در استفاده از ابزارهای هوشمند تلفن‌های همراه، بانک‌هایی که زودتر به ارائه ابزارهای هوشمند دارای کارایی بالا و مخاطب‌پسند اقدام کنند، سهم بیشتری از بازار مبادلات مالی الکترونیک خواهند داشت که البته امر سرمایه‌گذاری‌های جدید و هدفمندتر بر روی اپلیکیشن‌های همراه‌بانک‌ها را طلب می‌کند. بانک‌ها و بسیاری از مؤسسات مالی به ارائه نرم‌افزارهای تلفن‌همراه موبایل بانک مبتنی بر سیستم‌های اندروید و IOS اقدام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد برخی از این نرم‌افزارها نتوانسته‌اند با مشتریان ارتباط مناسبی برقرار کرده و پاسخگوی نیازهای بانکداری الکترونیکی آنان باشند و هنوز بسیاری، استفاده از اینترنت‌بانک را بر موبایل‌بانک ترجیح می‌دهند.

 رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اهمیت روزافزون توجه به ارتقای اپلیکیشن‌های همراه بانک، یکی از محورهای هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع آسیب‌شناسی نرم‌افزارهای همراه‌بانک‌ مبتنی بر تلفن‌های هوشمند و نقش این ابزارهای هوشمند در توسعه بانکداری الکترونیکی اختصاص یافته است.

poster--etebatab-va-it-way2pay-92-09-27

هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روز 10 اسفندماه سال جاری با موضوع «ابزارهای هوشمند، رونق اقتصادی؛ دولت همراه (M-Government)» با حضور اساتید، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، طراحی و مدیریت نرم‌افزارهای تلفن همراه، دولت الکترونیک، اقتصاد فناوری اطلاعات و… در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت حضور در این همایش یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه دائمی همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.