پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل جدید بانک سپه: آینده بانک سپه مطابق با مبانی بانکداری دیجیتال ترسیم میشود
مدیرعامل بانک سپه در نخستین روز کاری خود طی جلسهای با اعضای هیئتمدیره و هیئت عامل، مهمترین برنامههای خود را مطرح کرد. او با طرح موضوعات مهم و اولویتدار بانک نظیر ساماندهی نیروی انسانی، ساختار سازمانی مطلوب، برنامه تحول فناوری اطلاعات، نهاییکردن امور مربوط به ادغام، تأمین مطلوب درخواست ذینفعان، طراحی خطوط کلی کسبوکار، تدوین برنامههای استراتژیک، نهادینهکردن نظام انگیزشی بر مبنای مدیریت ارزیابی عملکرد، کسبوکار امور بینالملل و مدیریت سودآوری بانک، از اعضای هیئتمدیره و هیئتعامل درخواست کرد نظر خود را در خصوص مباحث مطرحشده، ارائه کنند.
به نقل از روابط عمومی بانک سپه، آیتالله ابراهیمی، مدیرعامل جدید بانک سپه، ضمن تشریح وضعیت اقتصاد ایران و حساسیت نظام پولی و بانکی، نقش بانک سپه در این عرصه را تعیینکننده توصیف و بر مسئولیت سنگین مدیران و کارکنان بانک سپه تأکید کرد.
مدیرعامل بانک رمز موفقیت سپه در عرصه رقابت بینبانکی را همگامی با تحولات بازار، تغییرات فناوریهای نوین و بانکداری دیجیتال عنوان کرد و اظهار داشت: «نهادی که سازوکارهای این تحول بنیادین را با بهرهگیری از برنامهریزی راهبردی نهادینه نکند، در بازار کسبوکار محکوم به شکست است.»
او با بیان اینکه شرایط حساس کنونی برای بانک به مثابه یک پیچ تاریخی است که با پشت سرگذاشتن بخشی از امور اداری و مدیریتی در حوزه ادغام، با همت مضاعف و بسیج امکانات فکری و سازمانی میتوان آینده روشنی برای نخستین بانک ایرانی به تصویر کشید.
ابراهیمی با تأکید بر نقشه راه بانکداری دیجیتال از طرحی نو در حوزه کسبوکار خبر داد و افزود: «بهرهمندی کامل از فرصتها و نقاط قوت، سپه را بانکی منحصر به فرد خواهد کرد که شبیه هیچکدام از نمونههای بانکهای ادغامی دنیا نیست.»
او در ادامه ابراز امیدواری کرد: «سرنوشت بانک سپه در این عرصه مهم تاریخی، در دستان توانمند سرمایه انسانی کارآمد، جوان و باانگیزهای است که با تعلق خاطر سازمانی مثالزدنی و تلاش مجاهدانه، برگ زرین دیگری را در نظام بانکی کشور رقم خواهند زد.»
مدیرعامل بانک سپه، برنامهمحوری و تمرکز بر کسبوکار بانکی را رویکردی نوین در بانک سپه خواند و گفت: «بانکداری دیجیتال سپه در آینده نزدیک خواهد درخشید.»
او با تشریح وضعیت فعلی، استراتژیمحوری بانک را به دو بخش مهمِ تقسیم و عنوان کرد: «باید این قابلیت را داشته باشیم که همزمان از یک طرف عملیات بانکی و کسبوکار فعلی را به نحو مطلوب انجام و رضایت خاطر مشتریان را جلب کنیم و از سوی دیگر با تأکید بر پژوهش و اکتشاف، آینده را مطابق با مبانی بانکداری دیجیتال ترسیم و عملیاتی کنیم.»
ابراهیمی در بخش دیگری از مباحث بانکی، به تشریح مدل کسبوکار در بانک سپه پرداخت و با تأکید بر استراتژی مطمح نظر براساس مطالعات انجامشده و اجماع مدیران ارشد بانک، مدل بانکداری مطلوب بانک سپه را «بانکداری جامع» معرفی کرد.
مدیرعامل بانک با اشاره به ادغام صورت گرفته و به وجودآمدن فرصتهای راهبردی در سپه، ابراز داشت: «تنها بانک سپه این ظرفیت را در کشور دارد که مدل «بانکداری جامع» را به شکل کامل نهادینه و عملیاتی کند.»
او ضمن تشریح نکات مهم و راهبردی، خواستار بومیسازی ساختارهای بانکداری جامع در سپه شد و گفت: «با توجه به وضعیت خاص نظام بانکداری بدون ربا، فرهنگ و ساختار در ایران اسلامی این مهم الزامی است و باید با همراهی و هماندیشی مدیران، نخبگان، کارکنان توانمند و کارآمد بانک مدل مطلوب آن، تدوین و اجرایی شود.»
اهمیت نیروی انسانی
ابراهیمی افزود: «این اقدام مهم میتواند نیروی انسانی بانک را هدفمند کرده و با ایجاد همافزایی در بانک، دستیابی به اهداف تعیینشده را تسهیل کند.»
مدیرعامل بانک کارآفرینی همراه با ارزش افزوده را حاصل بهرهگیری مطلوب از کارکنان توانمند دانست و اظهار داشت: «بهرهگیری مطلوب از نیروی انسانی با تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده در اولویت بانک بوده در نتیجه عرصه سازمان برای کمک سرمایههای انسانی بانک در جهت رشد و شکوفایی آماده است.»
او با اشاره به ضرورت کارآفرینی برای بانک، خواستار ارائه طرحهایی شد که ضمن کمک به ساماندهی نیروی انسانی، ارزش افزوده ایجاد نموده، منطقه تولید را در مبانی اقتصادی، به سمت نقطه بهینه ببرد و از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را نمایند.
ابراهیمی با بیان اینکه ۷۶ درصد نیروی انسانی بانک را کارکنانی با سابقه خدمتی کمتر از ۲۰ سال تشکیل میدهند، ابراز داشت: «حضور نیروهای جوان، بزرگترین نقطه قوت و فرصت برای بانک سپه است، سرمایهای عظیم و فرصتی استثنایی که باید از آن در جهت اعتلای هرچه بیشتر بانک سپه و ایجاد تحرک در بانک استفاده کرد.»
مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: «شایستهسالاری و بهکارگیری مناسب سرمایه انسانی و همسو کردن تلاشهای آنان با اهداف استراتژیک بانک از اهمیتی حیاتی برخوردار است که بهزودی این مهم در بانک با اجماع همکاران به سرانجام خواهد رسید.»
ابراهیمی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای صادقانه مدیرعامل، قائممقام، هیئتمدیره، هیئتعامل و همه مدیران سابق بانک سپه، ابراز امیدواری کرد: «با تشکیل کمیتهها، کارگروههای تخصصی و اقدامات ضربتی در خصوص موضوعات مهم و اولویتدار بانک با بهکارگیری تمامی ظرفیتهای درون و برونسازمانی، دوره گذار را مرتفع و ضمن تدوین برنامههای راهبردی و بلندمدت بانک، از ابتدای سال ۱۴۰۱ آنها را به یاری خداوند متعال و همت کارکنان، نهادینه و عملیاتی خواهیم کرد.»