راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پژوهش تستادی از بانکداری الکترونیک نشان می‌دهد / کارت‌ به‌ کارت و خرید بسته اینترنتی؛ پرچالش‌ترین خدمات

«تستادی» در گزارشی وضعیت ارائه سه سرویس مهم و پرکاربرد کارت‌ به‌ کارت، خرید بسته اینترنتی و پرداخت قبوض را در پنج اپلیکیشن حوزه بانکداری دیجیتال بررسی کرده که در ادامه خلاصه‌ای از این گزارش را مرور می‌کنیم.

تستادی یک پلتفرم آنلاین بررسی تجربه کاربری و دریافت دیدگاه کاربران و مشتریان در ایران است که صاحبان کسب‌‌وکارهای آنلاین را به مشتریان واقعی وصل می‌کند.

چند سالی است که بانکداری دیجیتال نقش پررنگ‌تری در صنعت بانکداری کشور پیدا کرده و بانک‌ها روزبه‌روز بخش خدمات دیجیتال خود را توسعه می‌دهند. موضوع رضایت مشتری که در خصوص خدمات دیجیتال به «تجربه کاربران» هنگام استفاده از یک سرویس مربوط می‌شود از مهم‌ترین شاخص‌های سنجش یک بستر ارائه خدمات دیجیتال است. در این گزارش پنج اپلیکیشن بام، موبایلت، مهریران،‌ پارسیان من و همراه‌بانک ملت بررسی شده‌اند.

بررسی موضوعی تستادی نشان می‌دهد پنج اپلیکیشن مورد بررسی عملکرد خوبی در سرعت نمایش اطلاعات دارند و کاربران مشکلی در ورورد به این اپلیکیشن‌ها نداشته‌اند.

میانگین بازخورد کاربران نشان می‌دهد ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در این پژوهش، چهار اپلیکیشن از پنج اپلیکیشن آزمایش‌شده را به دیگران پیشنهاد می‌دهند. به‌رغم مزیت‌های قابل توجه اپلیکیشن بانک ملت، کاربران ترجیح کمتری برای پیشنهاد این اپلیکیشن به دیگران دارند.

بررسی وضعیت انجام کامل سه درخواست کارت به کارت، پرداخت قبوض و خرید بسته اینترنتی هم نشان می‌دهد به طور میانگین ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان توانسته‌اند وظیفه درخواستی را به طور کامل انجام دهند. علاوه بر این ۶۰ درصد از کاربران هنگام کار با اپلیکیشن‌های بانکی با مشکلات غیرمنتظره مواجه شده‌اند.

بررسی نمودار میزان موفقیت هر وظیفه در پژوهش تستادی نشان می‌دهد به طور میانگین بانک‌های مورد بررسی عملکرد بهتری در ارائه سرویس پرداخت قبض داشته‌اند. طبق بررسی انجام‌شده بانک‌ها در ارائه خدمات عملیات کارت‌ به‌ کارت و خرید بسته اینترنتی ضعیف‌تر عمل کرده‌اند.

مقایسه میزان موفقیت هر وظیفه
1 دیدگاه
  1. هورا می‌گوید

    گزارش جالبی هست میشه لینک گزارش کامل هم بدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.