راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به پارمیس؛ شرکتی فعال در حوزه صندوق‌های فروشگاهی/ از خانه‌ای کوچک تا کارخانه‌ای بزرگ

ماهنامه عصرتراکنش ۴۸ / شرکت پارمیس 19 سال است که با شعار «از خانه‌ای کوچک تا کارخانه‌ای بزرگ» در زمینه تولید، طراحی و عرضه نرم‌افزارهای مالی و حسابداری فعالیت می‌کند. پارمیس چهار دسته محصول برای کاربران و بخش‌های مختلف بازار تهیه‌ کرده؛ یکی از این محصولات، پارمیس همراه، اپلیکیشن حسابداری شخصی است که بر اساس آمارهای موجود در پلتفرم‌های نصب اپلیکیشن، با بیش از 300 هزار دانلود یکی از اپلیکیشن‌های محبوب‌ حسابداری شخصی در ایران است که امور مالی اشخاص و خانواده‌ها را مدیریت می‌کند. علاوه بر این محصول، بسته‌های نرم‌افزاری پارمیس‌پرو، پارمیس‌استار و اپلیکیشن حسابداری پارمیس 360 از دیگر محصولات این شرکت هستند که سعی دارند امور مالی و حسابداری فروشگاه‌ها را مدیریت کنند. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های نرم‌افزار صندوق فروشگاهی پارمیس خواهیم انداخت.


خداحافظی با سخت‌افزار صندوق فروشگاهی به‌ واسطه فضای ابری


یکی از نرم‌افزارهای صندوق فروشگاهی شرکت پارمیس، پارمیس‌پرو است که به دو شکل تک‌کاربره و شبکه‌ای استفاده می‌شود. فروشگاه‌های کوچک و متوسط مانند فروشگاه‌های پوشاک، مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها با نصب این نرم‌افزار می‌توانند کلیه امور مالی مجموعه خود را که شامل مدیریت کالا، مشتریان، امور بانکی، امور کاربران، دسترسی‌های مختلف، حسابداری و گزارش‌های مربوط به امور مالی است، مدیریت کنند.

پارمیس 360 یکی دیگر از نرم‌افزارهای صندوق فروشگاهی این شرکت است که امکانات صندوق فروشگاهی را در فضای ابری ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار قابل ‌نصب روی تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ است که پس از فروش محصول، فاکتور صادر کرده و به‌صورت خودکار فاکتور را برای شبکه مرکزی واقع در فضای ابری ارسال می‌کند. اگر هنگام استفاده از پارمیس 360 ارتباط با شبکه و اینترنت قطع شود، نرم‌افزار ادامه فرایند را تا مرحله صدور فاکتور به‌صورت آفلاین انجام می‌دهد و بعد از اتصال دوباره دستگاه به شبکه، اطلاعات را به سرور ارسال می‌کند. پارمیس همچنین برای اینکه فروشگاه‌ها بتوانند به شکل مستمر با مشتریان‌شان در ارتباط باشند و به‌صورت غیرحضوری هم فروش داشته باشند، امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی در نرم‌افزار پارمیس 360 را فراهم کرده تا هر کسب‌وکاری بتواند در مدت دو الی سه روز به فروشگاه اینترنتی خود دسترسی پیدا کند.

پارمیس‌اسمارت اپلیکیشن دیگری است که روی کارت‌خوان‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید که به‌تازگی در بازار رایج شده‌اند، نصب می‌شود و فرایند صدور فاکتور را انجام می‌دهد. این اپلیکیشن با اغلب کارت‌خوان‌های موجود در کشور منطبق شده است. پارمیس‌اسمارت برای کسب‌وکارهایی که توانایی مالی پرداخت هزینه‌های هنگفت صندوق فروشگاهی را ندارند، گزینه بسیار مناسبی است. این اپلیکیشن که وابسته به پارمیس‌پرو است، در هر نقطه‌ای از دنیا مستقل از ساعت و زمان، در فضای ابری تحت وب قابل ‌استفاده است. به بیانی دیگر، حسابدار فروشگاه یا کسب‌وکار در هر جایی از دنیا که باشد، قادر است امور مالی و حسابداری خود را در فضای ابری در هر ساعتی انجام دهد. ویژگی قابل ‌توجه پارمیس‌اسمارت این است که فاکتور فروش را از طریق پیامک و به‌صورت دیجیتال برای کاربران ارسال می‌کند؛ این قابلیت به صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع درختان کمک می‌کند. پت‌شاپ ژيوان، شرکت دارویی هرمس، پایا تولیدکننده پوشاک و نمایندگی‌های بستنی میهن از جمله مجموعه‌هایی هستند که از نرم‌افزار صندوق فروشگاهی ابری پارمیس استفاده می‌کنند.


 پیش‌بینی نیازهای احساس‌نشده


پارمیس در حال حاضر 15 الی 16 هزار مشتری دارد. به گفته مدیرعامل شرکت پارمیس، این شرکت همیشه سعی کرده نیاز مشتریان را مبنای کار خود قرار دهد؛ البته نه‌فقط نیاز امروز، بلکه نیازی که هنوز کاربر آن را احساس نکرده است. در سال‌های گذشته فقط صندوق‌های فروشگاهی مبتنی بر ویندوز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دیده می‌شد و شاید هرگز فردی فکر نمی‌کرد یک روز می‌تواند با تلفن همراه کسب‌وکارش را مدیریت کند. از همان زمان پارمیس به فکر افتاده بود تا هزینه‌های صندوق فروشگاهی را کاهش دهد. در مواردی ممکن است متراژ مغازه کوچک باشد و صاحب مغازه فضای خالی برای قرار دادن دستگاه صندوق فروشگاهی نداشته باشد؛‌ بر همین اساس پارمیس، کم‌جا و جمع‌وجور بودن ابعاد صندوق را به‌عنوان نیاز آینده مشتریان خود شناسایی کرده بود.


کاهش هزینه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی


به گفته مدیرعامل شرکت پارمیس، این روزها افزایش قیمت دلار و نوسانات ارز، تأمین هزینه‌های واردات سخت‌افزار و نرم‌افزار صندوق‌های فروشگاهی را بسیار سخت کرده است. در کنار این موضوع، برخی کسب‌وکارها هنوز کارکرد صندوق فروشگاهی را در حد یک صدور فاکتور می‌دانند که با استناد به این دیدگاه منطقی است که ترجیح دهند کالای فروخته‌شده را در گوشه‌ای از دفتر یادداشت کنند. باید به صاحبان کسب‌وکارها کمک کرد تا ارزش‌افزوده صندوق‌های فروشگاهی مانند باشگاه مشتریان و سامانه ارتباط با مشتری را بشناسند تا شاید علاقه آنها نسبت به استفاده از نرم‌افزار و صندوق‌های فروشگاهی بیشتر شود.

پارمیس در راستای ایجاد جذابیت و فرهنگ‌سازی برای مردم، نرم‌افزار خود را همه‌جانبه کرده تا کاربران به ‌جای اینکه از تجهیزات گران‌قیمت ویندوزی استفاده کنند، بتوانند با مراجعه به بانک، کارت‌خوان اندرویدی دریافت کرده و از نرم‌افزارهای ابری استفاده کنند. این شرکت سعی کرده با ارائه این محصول که قابلیت ‌نصب روی تلفن‌های همراه اندرویدی را دارند، هزینه پرداخت سخت‌افزار را برای افرادی که مشکل مالی دارند، کاهش داده و با ارائه محصولات متنوع نشان دهد که امکانات صندوق‌های فروشگاهی به ثبت و صدور فاکتور ختم نمی‌شود.

اپلیکیشن سازمان همراه که به نرم‌افزار پارمیس ۳۶۰ متصل می‌شود، مثال عینی این ادعای شرکت پارمیس است. با استفاده از این اپلیکیشن، فروشگاه‌های بزرگ می‌توانند اپلیکیشن اختصاصی خود را داشته باشند و مشتریان‌شان با نصب آن به‌راحتی سفارش‌های خود را ثبت کنند. این سبد از خدمات صندوق‌های فروشگاهی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای گسترش استفاده از صندوق‌های فروشگاهی در کشور باشد.


واقعیت ‌افزوده جایگزین خرید حضوری


پارمیس به‌عنوان شرکت فعال در زمینه صندوق فروشگاهی، آینده صنعت را کاملاً متفاوت از امروز می‌بیند و پیش‌بینی می‌کند که تا پنج سال آینده فناوری واقعیت مجازی به این صنعت اضافه شود؛ به شکلی که مشتری با استفاده از یک عینک، خودش را در فروشگاه مشاهده کرده و کالاها را انتخاب می‌کند و سپس از طریق نرم‌افزار، فاکتور را صادر و عملیات پرداخت را انجام می‌دهد. صنعت صندوق فروشگاهی به ‌واسطه ارتباط مداومی که با مصرف‌کننده نهایی دارد، آینده روشنی خواهد داشت. این شرکت معتقد است در سال‌های آینده، فروشگاه‌های کوچک و خرد کم‌فروغ‌تر شده و فروشگاه‌های بزرگ نیز چنانچه خود را با فناوری‌های روز دنیا سازگار نکنند، از بازی رقابت خارج خواهند شد.

در آینده خرید اینترنتی، تلفنی و واقعیت افزوده به‌طور کامل جایگزین خرید حضوری خواهد شد و در نتیجه نرم‌افزارهای این حوزه باید سعی کنند تا آن زمان تمام این خدمات را در نرم‌افزارهای خود پوشش بدهند.


برنامه‌هایی تا پایان ۱۴۰۰


شرکت پارمیس قصد دارد تا پایان سال 1400 نمایندگی‌های خود را در داخل و خارج از کشور توسعه دهد و با نیازسنجی مشتریان، بخش‌های جدیدی را به نرم‌افزار صندوق فروشگاهی خود اضافه کند. نرم‌افزار پارمیس 360، بخش‌های انبار، بانک، چک، واردات و صادرات را پوشش می‌دهد، همچنین از زیرسیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) برای ارتباط با کاربران استفاده می‌کند تا صاحبان کسب‌و‌کار مطلع شوند یک مشتری چه زمانی تماس گرفته، چه شکایتی داشته و چه محصولاتی را بیشتر خریداری کرده است.

CRM پارمیس همچنین برنامه‌ریزی کلیه فرایندهای غیرمالی میان کارمندان را در این بخش مدیریت می‌کند. به گفته مدیران این شرکت، در بین مجموعه امکانات پارمیس 360 فقدان باشگاه مشتریان احساس می‌شد، بر همین اساس پارمیس باشگاه مشتریان را تا پایان سال جاری راه‌اندازی و بخش حسابداری صنعتی را به نرم‌افزار پارمیس‌اسمارت اضافه خواهد کرد. همچنین شرکت پارمیس در قسمت کد بازرگانی و حوزه مارکتینگ افزایش سهم فروش در داخل و خارج کشور را نشانه گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.