راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا عوارض تردد آزادراهی به‌صورت خودکار از طریق برچسب ETC کسر نمی‌شود؟

طی روزهای اخیر برخی کاربران سامانه پرداخت عوارض آزادراهی بانک مسکن با وجود شارژ حساب برچسب (ETC)، از بانک مسکن پیامک‌هایی مبنی بر بدهکار بودن‌شان دریافت کرده‌اند. در همین راستا، طبق پیگیری‌های انجام‌شده توسط راه پرداخت از شرکت فناوری اطلاعات ناواکو به‌عنوان مجری طرح ETC بیان شد: «افرادی که در آزادراه‌های تحت پوشش بانک مسکن و آنی‌رو ، تردد کرده و با عدم کسر خودکار مواجه شده‌اند، لازم است با ورود به پنل کاربری خود نسبت به تأیید کسر خودکار از  اعتبار و پرداخت ریز ترددها اقدام کنند.» بانک مسکن نیز اعلام کرده که در برنامه توسعه‌ای خود امکان کسر خودکار با یک‌ بار تأیید را فراهم خواهد کرد.

برای تأیید پرداخت بدهی افراد باید ابتدا وارد سایت سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شوند و از منو بالای سایت گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنند.

در این میان به دو روش می‌توان وارد سامانه شد:

  • ورود بانام کاربری (از طریق نام کاربری و رمز عبور در اختیار )؛
  • ورود با شماره برچسب/تیکت: (از طریق شماره برچسب یا تیکت و شماره موبایلی که در سامانه ثبت‌ شده است). افراد در صورت در اختیار نداشتن شماره برچسب یا تیکت باید، پیامک‌های ارسالی بابت هر تردد خود را بررسی کنند یا با واحد خدمات مشتریان به شماره 61088 تماس بگیرند.

پس از انتخاب هر کدام از روش‌های فوق یک پیامک تأییدیه حاوی کد ورود به سامانه، ارسال می‌شود که باید در قسمت کد تأیید وارد شود.

پس از ورود به سامانه، روبه‌روی پلاک خودرو، گزینه استعلام بدهی مشاهده می‌شود که با کلیک روی آن، بدهی حاصل تردد از عوارضی‌هایی به‌ غیر از تهران – پردیس و اهواز – بندر امام نمایش داده می‌شود.

در قسمت پایین جدول بدهی دو گزینه به نام پرداخت بدهی و مشاهده ریز ترددها مشاهده می‌شود.

با کلیک روی مشاهده ریز ترددها، تمام ترددهایی که هنوز پرداخت‌ نشده، نمایش داده می‌شود.

با کلیک روی پرداخت بدهی، پنجره‌ای جهت اطمینان از پرداخت نمایش داده می‌شود.

پس از تأیید پرداخت، مبلغ از شارژ برچسب یا تیکت کاربر کسر خواهد شد و پیغام ذیل به معنی پرداخت موفق ظاهر شده و یک پیامک پرداخت موفق برای فرد ارسال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.