راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به آنچه در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه اتفاق افتاد / حضور صرافی‌های ارز دیجیتال برای اولین بار

نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تاکنون طی سیزده دوره و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به‌صورت هدف‌دار برگزارشده است.

به گزارش روابط عمومی فینیکس، شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه متشکل از کلیه صاحبان صنایع، توزیع‌کنندگان، بخش دولتی و خصوصی در داخل و خارج از ایران، سازمان‌های صنعتی و مرتبط با موضوع نمایشگاه بودند. این نمایشگاه به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ایران درزمینه بورس، بانک و بیمه به‌شمار می‌رود که در معرض بازديد دست‌اندركاران و متخصصان اين عرصه قرار می‌گیرد.

سیزدهمین دوره این نمایشگاه از تاریخ 18 لغایت 21 خردادماه سال جاری و با حضور مؤثر مشارکت‌کنندگانی مانند کارگزاری بانک‌ها، صرافی‌های ارز دیجیتال، سازمان جهاد دانشگاهی تهران، شرکت‌های بیمه و … با شرایط خاص کرونایی و تنها در یک سالن برگزار شد.

در این نمایشگاه شرکت فناوری اطلاعات ناواکو نیز به نمایندگی از بانک مسکن در این نمایشگاه شرکت کرد؛ این موضوع دلالت بر تمرکز بانک مسکن بر حوزه فناوری اطلاعات و بسترهای الکترونیکی دارد. محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، در این نمایشگاه از راه‌اندازی مرکز نوآوری مسکن تک، کیف پول بانک مسکن و برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (ETC)در بانک مسکن خبر داد.

لازم به ذکر است که بسیاری از مقامات عالی بانک‌های معتبر کشور نیز در این نمایشگاه حضور یافته و از غرفه‌های بانک‌های مربوطه بازدید کردند.

صرافی‌های ارز دیجیتال برای اولین بار در سیزدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مشارکت داشتند و در این حضور مؤثر با استقبال شدید بازدیدکنندگان مواجه شدند. آرمان رحیمی مدیر مارکتینگ صرافی ارز دیجیتال فینیکس، در حاشیه این نمایشگاه و در پاسخ به این تجربه مطرح کرد: «این اولین دوره‌ای است که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنیم و قصد داریم در نمایشگاه الکامپ نیز حضورداشته باشیم. در این نمایشگاه تلاش کردیم محصولی را که به آن افتخار می‌کنیم و می‌تواند در این حوزه اثربخش باشد را به بازدیدکنندگان و فعالان حوزه معرفی کنیم.»

در ادامه اخبار مربوط به این نمایشگاه، شاتل موبایل اپراتور نسل جدید تلفن همراه کشور نیز از (سیم‌کارت هوشمند) برای اولین بار در ایران رونمایی کرد و اظهار داشت: «سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، با استفاده از زیرساخت فنی مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت اتصال خودکار به باکیفیت‌ترین و بهینه‌ترین شبکه و آنتن موبایل موجود در هر منطقه، همیشه بهترین پوشش شبکه را انتخاب و ارائه می‌دهد.»

اهداف کلی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی به شرح زیر است:

  • عرضه و آشنایی با آخرین توانمندی‌ها و محصولات ایران درزمینه صنعت بورس و بانک و بیمه
  • جذب و دریافت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش بورس،‌ بانک و بیمه
  • برگزاری انواع همایش‌ها و کارگاه‌های علمی – بازرگانی در حوزه مرتبط با موضوع نمایشگاه
  • جلب اعتماد عمومی نسبت به حوزه‌های بورس، بانک و بیمه
  • بالا بردن سطح کیفیت و ارتقاء فعالیت‌های بانکداری، بیمه و بورس در ارتباط با نحوه ارائه خدمات به مشتریان و مخاطبین
  • توسعه اشتغال به‌واسطه توسعه صنایع و خدمات مرتبط با موضوع نمایشگاه
  • آموزش در جهت ایجاد و گسترش کانال‌های ارتباط مالی بین بانک‌ها و سازمان ‌سرمایه‌گذاری داخلی با طرف‌های خارجی
  • جمع‌آوری نقدینگی‌ رهاشده در جامعه و جهت‌دهی آن‌ها به مسیر‌های سازنده با استفاده از پس‌انداز در بانک‌ها، سرمایه‌گذاری در بورس و اعتماد به بیمه
  • برگزاری رویدادهای استارت‌آپ حوزه مالی
  • آشنایی سازمان‌های ایرانی با آخرین تکنولوژی روز جهان در نمایشگاه

رویکرد کلی این نمایشگاه به جهت همکاری و ارتباط، همچنین فرهنگ‌سازی به‌صورت عمومی و مربوط به این عرصه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.