راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی کتاب «قانون بی‌قانونی» در برنامه تازه‌های نشر IT

فرهنگسرای فناوری اطلاعات با همکاری انتشارات راه پرداخت در برنامه تازه‌های نشر IT به معرفی کتاب قانون‌ بی‌قانونی پرداخته‌اند. در قسمت اول این برنامه رضا قربانی، رئیس هیئت مدیره راه پرداخت به توضیح کاملی از این کتاب با نام اصلی No Rules Rules می‌پردازد.

قانون بی‌قانونی داستان عملکرد شرکت نتفلیکس از نقطه آغاز تا جهانی‌شدن آن است. رید هستینگز، بنیان‌گذار نتفلیکس و آرین میر نویسندگان قانون بی‌قانونی دلایل توسعه نتفلیکس را در این کتاب تحلیل و بررسی کرده‌اند. داستان شکل‌گیری نتفلیکس و دلایل پیشرفت آن از یک استارت‌آپ کوچک به شرکت سرگرمی جهانی، همان اندازه جذاب و پرکشش است که سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی این شرکت جذاب‌اند. چگونگی مدیریت نیروی انسانی و سرمایه توسط مدیران نتفلیکس در این کتاب به‌تفصیل بررسی شده است.

به گفته قربانی این کتاب در زمینه فرهنگ سازمانی برای اولین بار حرف‌هایی را مطرح کرده است که سایرین پیش‌ازاین به شکل دیگری به موضوع نگاه می‌کرده‌اند. قانون بی‌قانونی که می‌توان عنوان «هیچ حکمی حکم‌فرما نیست» را هم برایش انتخاب کرد، در مورد فرهنگ صحبت می‌کند و موضوع کلی کتاب، شرکت نتفلیکس است. رید هستینگز یکی از بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذار اولیه این شرکت است که تقریباً ۲۵ سال پیش این کسب‌وکار را تأسیس کرده‌اند تقریبا اواخر سال‌های دهه ۹۰ میلادی که هنوز کسب‌وکارهای میتنی‌بر فناوری، وب و یا اینترنت خیلی در دنیا شکل نگرفته بودند.

رید هستینگز برای اولین بار فرهنگ غیرمتعارف موجود در پشت یکی از نوآورترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان را در این کتاب فاش کرده است. در تاریخ هیچ شرکتی مانند نتفلیکس وجود نداشته است. هیچ شرکتی نبوده که انقلابی در صنعت سرگرمی‌ ایجاد کند و سالانه میلیاردها دلار درآمد کسب کند و تصورات صدها میلیون انسان را در بیش از ۱۹۰ کشور جهان را تحت تسلط خود قرار دهد. برای رسیدن به این موفقیت‌ها، نتفلیکس مجبور شد بارها و بارها خود را از نو اختراع کند.

در کتاب قانون بی‌قانونی، هستینگز و آرین میر، از با نفوذترین متفکران حوزه کسب‌و‌کاری جهان، به عمق ایدئولوژی‌ها و استراتژی‌های بحث‌برانگیز نتفلیکس وارد می‌شوند و حکایت جذاب و ناگفته‌ای از فلسفه یکی از ابتکاری‌ترین شرکت‌ها در جهان ارائه می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.