راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برند لیفت چیست و چگونه یک کمپین تبلیغاتی را ارزیابی می‌کند؟

برند لیفت یک تغییر مثبت در نحوه درک مشتریان از نام تجاری یا برند پس از هزینه تبلیغات باهدف ارتقا برند است که معمولاً از طریق نظرسنجی اندازه‌گیری می‌شود. بازاریابان با به‌کارگیری داده‌ها و با استفاده از معیارهای مختلف، از جمله آگاهی از برند، درک برند، قصد خرید و سایر موارد، لیفت برند را کمی می‌کنند.

با کمک برند لیفت درک می‌کنیم که آیا از هزینه‌ای که برای تبلیغات تجاری و برند خود کرده‌ایم راضی هستیم یا نه؟ بنابراین، برای افزایش شناخت برند تصمیم می‌گیریم که مبلغ قابل‌توجهی در یک کمپین تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کنیم و می‌خواهیم بفهمیم که آیا این سرمایه‌گذاری نتیجه‌ای داشته است یا نه.

در عصر دیجیتال، هنگامی‌که تبلیغ‌کنندگان انواع پیکسل‌ها و سامانه‌های ردیابی داده‌ها را در اختیار دارند، اندازه‌گیری اثربخشی عملکرد یک کمپین تبلیغاتی کار پیچیده‌ای نیست.

بازاریابان می‌توانند بررسی کنند که هر کاربر چقدر درگیر شده است و هزینه درگیرکردن او چقدر بوده است، سپس هزینه کل کاربر جذب شده را که منجر به خرید شده را محاسبه می‌کنند. به این ترتیب آن‌ها به طور کلی بازده سرمایه‌گذاری یک کمپین تبلیغاتی را اندازه‌گیری می‌کنند. با این حال، اندازه‌گیری اثربخشی کمپین تبلیغاتی با هدف افزایش آگاهی از برند می‌تواند یک مسئله چالش‌برانگیز باشد.


چگونه رشد علاقه به برند را محاسبه و وفاداری مخاطبان را ارزیابی کنیم؟


 اگر می‌خواهید این مشکل را به روش معمول حل کنید، باید بدانید که به زمان و هزینه زیادی نیاز دارید. اما خبر خوب این است که ردیابی جریان داده‌ها راه حلی برای حل این مشکل است.

نظرسنجی برند لیفت به شما کمک می‌کند تا اثربخشی کمپین تبلیغاتی با هدف ارتقا برند را بسنجید و ابزار ردیابی جریان داده‌ها سامانه‌ای است که با آن خواهید فهمید که آیا تبلیغات تجاری شما کار می‌کند یا خیر، .بیایید یک‌بار دیگر برند لیفت را تعریف کنیم.

برند لیفت یک نظرسنجی تعاملی است که در دو مرحله انجام می‌شود: قبل و بعد از یک کمپین تبلیغاتی.

سامانه اینگرو به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا تأثیر آگهی را در معیارهای اصلی برند بسنجند: آگاهی از برند، یادآوری آگهی، علاقه به نام تجاری و …

تقسیم مخاطبان به گروه‌های در معرض (کسانی که آگهی را دیدند) و گروه کنترل (که آگهی را مشاهده نکردند) و پرسیدن سؤالات تعاملی قبل و بعد از یک کمپین تبلیغاتی امکان اندازه‌گیری آگاهی از برند و یادآوری آگهی را فراهم می‌کند.

برای اندازه‌گیری علاقه به برند، می‌توانیم از همان روش برای تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف استفاده کنیم و وقتی نتایج را مقایسه می‌کنیم، می‌توانیم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا تبلیغات کاربران را ترغیب می‌کند؟ آیا اطلاعات مربوط به محصول یا برند ما را جستجو می‌کنند و ….


چرا برند لیفت گزینه خوبی است؟


۱- اندازه‌گیری

مأموریت اصلی برند لیفت تجزیه و تحلیل معیارهای نام تجاری قبل و بعد از تبلیغات برای سنجش اثربخشی، تفاوت بین سطح آگاهی از برند در بین کاربرانی که تبلیغ را مشاهده کرده‌اند و کاربرانی که تبلیغ را مشاهده نکرده‌اند، و ارزیابی کمی اثربخشی کمپین تبلیغاتی خواهد بود.

۲- بهینه‌سازی

در طول تحقیق، تبلیغ‌کنندگان داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که می‌تواند برای بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی مفید باشد. A / B تست Brand Lift  اجازه می‌دهد تا آگاهی از کمپین تبلیغاتی را شناسایی کنیم، همچنین به ما کمک می‌کند که بفهمیم کدام قالب‌ها و سیستم‌عامل‌ها بهتر کار می‌کنند، چند بار نیاز داریم که تبلیغات را به کاربر نشان دهیم، تا نام تجاری را به‌خاطر بیاورند و مخاطبان بیشتری به پیام برند پاسخ دهند، همچنین یادمان باشد که کوکی‌ها، می‌توانند در فعالیت‌های تبلیغاتی بعدی استفاده شوند.

۳- مقایسه با رقبا

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند نظرسنجی درباره رقبای اصلی نام تجاری را انجام دهند و یک معیار دیگر، مطلوبیت برند (ترجیح برند به رقبای خود) را بسنجند. بازاریابان می‌توانند یک سؤال ساده بپرسند: از کدام محصولات مارک استفاده می‌کنند؟ و سپس مارک خود و رقبا را به‌عنوان گزینه‌های پاسخ اضافه کنند و پس از تجزیه و تحلیل نتایج نظرسنجی، می‌توانیم موقعیت آن‌ها را در بازار نسبت به رقبا ارزیابی کنیم.


به چه موارد دیگری برای برندسازی نیاز داریم؟


برای برند لیفت به لیستی از معیارهایی همچون نام تجاری که قصد داریم آنها را کنترل کنیم، به بنرها یا پست‌هایی برای رسانه‌های اجتماعی برای انجام‌دادن نظرسنجی، به تحلیل‌گر داده برای تعیین پرتره مخاطبان هدف موردنظر و انتخاب صحیح بخش مخاطب، به متخصص عملیات تبلیغات برای مدیریت و کنترل اجرای فنی نیازمند هستیم .

علاوه بر همه این موارد به یک سامانه بیگ دیتا (ingrow.co) یا پلتفرمی که به‌صورت بلادرنگ داده‌های این تحقیق را استریم کنیم و ذخیره‌سازی داده‌ها روی پلتفرم داده‌محور را انجام دهیم و به طور پیوسته بتوانیم KPI های موردنظرمان را اندازه‌گیری کنیم و به شکل‌های مختلف روی داده‌ها کوئری بزنیم و آنها را در داشبوردهای شخصی‌سازی‌شده ببینیم و در فرایند اجرای تحقیق همه چیز را مانیتور کنیم، ما به یک سامانه تخصصی احتیاج داریم که این وظایف را برعهده بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.