راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش سرعت ارائه خدمات، یکی از اهداف اصلی انجام ری برندینگ در بانک کارآفرین

طبق صحبت‌های مشاور معماری بانک کارآفرین، انجام ری برندینگ در بانک کارآفرین با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، تفکیک مشتریان بر حسب نوع خدمت در بدو ورود، اختصاص فضای مناسب جهت توسعه بانکداری شرکتی و در نهایت طرح فضایی در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، مهدی ایرانمنش مشاور معماری بانک کارآفرین در توضیح اهداف اصلی انجام ری برندینگ در بانک کارآفرین گفت: «خلق جذابیت و ایجاد تناسب از مهم‌ترین اهداف در فرایند احیاء یا بازسازی برند است، بانک کارآفرین با توجه به اهداف و استراتژی جدید خود، پروژه ری برندینگ را تعریف کرد. معماری شعب و ساختمان‌های بانک به‌عنوان اصلی‌ترین المان‌های بصری در شهر، همگام با این تغییر رویکرد، تغییر شکل داده و بستری متناسب برای ارائه خدمات جدید شدند.»

او ادامه داد: «در بخش معماری این پروژه، تغییرات در نما، تابلوها و معماری داخلی شعب مدنظر است. هدف ما، طراحی فضایی کارا و مدرن؛ منطبق با استانداردهای معماری روز است، چابکی و پویایی از مهم‌ترین مفاهیم فرم معماری نوین بانک است. این تغییرات در چند فاز انجام می‌گیرد، فاز اول، مطالعات مرتبط با پروژه است که شامل بررسی بانک‌های داخلی و خارجی است، در این مرحله موقعیت کنونی بانک کارآفرین مشخص و استانداردهای جدید فضایی با توجه به نیازهای جدید تعریف می‌شود. در بخش دوم مطالعات، روند تغییرات معماری شعب بانک از زمان شرع فعالیت موردبررسی قرار گرفته، شعب منتخب بازدید و نقاط قوت و ضعف معماری کنونی شناسایی می‌شود.»

به گفته ایرانمنش، در فاز دوم پروژه بعد از طراحی لوگو و لوگو تایپ، ساختار اصلی شعب بانک طراحی شد، این طرح مبنای طراحی معماری تمامی شعب بانک در زمان بازسازی شعب قدیمی و یا شعب جدید خواهد بود؛ و در نهایت دفترچه الگوسازی بانک تهیه می‌شود که شامل تمامی استانداردهای تعریف شده و جزییات معماری را خواهد داشت.

مشاور معماری بانک کارآفرین همچنین در توضیح بیشتر در مورد هدف اصلی تغییرات حاصل از اجرای ری برندینگ تاکید کرد: «فرم جدید شعب بانک مبتنی بر اصلاح ساختارهای موجود با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، تفکیک مشتریان بر حسب نوع خدمت در بدو ورود، اختصاص فضای مناسب جهت توسعه بانکداری شرکتی و در نهایت طرح فضایی در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان خواهد بود. با تغییر سیاست‌های کلان بانکی و تعریف طیف جدید مشتریان شخصی و شرکتی و توسعه بانکداری الکترونیک، تغییرات عمده‌ای در تعداد و نوع خدمات درخواستی مشتریان مراجعه‌کننده با بانک صورت می‌گیرد.»


ارائه خدمات جدید


ایرانمنش در مورد امکانات جدید در نظر گرفته شده در این بانک نیز گفت: «استفاده از وب کیوسک، دستگاه‌های خودپرداز در سطح شعب نیز موردتوجه ویژه قرار گرفته است با توجه به شرایط جدید جامعه و مسائل مربوط به بیماری کووید 19، سرعت خدمات، حفاظت از پرسنل و مشتریان و تهویه هوای مناسب شعب جدید نیز در معماری نوین بانک دیده شده است که در حال انجام است و اولین شعبه منتخب بانک با معماری جدید در حال طراحی است. با توجه به تعداد و گستردگی شعب بانک و تعریف سطح تغییرات موردنظر بانک، زمان انجام کار قابل‌بررسی و تعیین است، در مرحله اول تابلو شعب و ساختمان‌های بانک به فرم جدید اجرا شد و در مرحله دوم تغییرات معماری داخلی در بازه زمانی مشخص انجام می‌شود.»


ارتقای ارزش‌های موجود


او در پاسخ به این سوال که در معماری‌ و ری برندینگ جدید تا چه میزان وفاداری به المان‌های بصری معماری‌ گذشته بانک رعایت شده است؟ تاکید کرد: «یکی از چالش‌های مهم در بحث بازسازی برند، تشخیص، نگهداری و ارتقاء ارزش‌های موجود سازمان است. ساختار کلی لوگو در طراحی و رنگ سبز به‌عنوان رنگ سازمانی بانک کارآفرین حفظ شده است، مجموعه رنگ‌های سبز سازمان به بهترین شکل معرف بانک کارآفرین در ماموریت جدید خود است. تغییرات در زمینه معماری اگرچه در بخش تابلو بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود، در بخش‌های دیگر نما سعی در حفظ المان‌های موجود است. مشتریان در معماری جدید، فضایی کاملا متفاوت از گذشته را تجربه خواهند کرد. در حقیقت در مباحث مربوط به تغییرات معماری، لوگو و لوگو تایپ و … تنها بخشی از پروژه ری برندینگ است، دو نکته اساسی دیگر هم وجود دارد، اول همراهی و حمایت تمامی ارکان سازمان در پروژه و دوم پاسداری از برند جدید در سال‌های آینده چراکه این تغییر برای تثبیت احتیاج به زمان و حمایت دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.