پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل اسنپ: رکورد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر روزانه در اسنپ زده شد
شب گذشته، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در پاسخ به این سؤال که چه عددی میتواند شاخص میزان بزرگی اسنپ باشد گفت: «اسنپ مدتها بود به رکورد ۲ میلیون سفر روزانه رسیده بود و بهتازگی رکورد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر روزانه را زدهایم.»
به گزارش روابط عمومی اسنپ، او همچنین اشاره کرد که هدف آتی این شرکت رسیدن به رکورد ۳ میلیون سفر روزانه است. مدیرعامل اسنپ در اختتامیه جشنوارهی وب و موبایل که یکم اسفند از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به صورت زنده پخش شد درباره مدیریت یک مجموعهی بزرگ توضیح داد: «موفقیت یک مسیر است و نباید رسیدن به یک مرحله از موفقیت را اتمام کار بدانیم. زمانی که فکر کنیم به موفقیت رسیدهایم همانجا نقطهی شکست است.»
مبارزه تا بینهایت
محمد خلج، در پنلی با عنوان «مبارزه تا بینهایت» به سؤالات رضا جمیلی، مجری پنل، درباره اشکها و لبخندهای مدیریت یک مجموعه بزرگ پاسخ داد. به گفته خلج، اسنپ بهعنوان بخش خصوصی خدماتی ارائه میدهد که دولت متولی آن است، اما زمانی که اندازه یک کسبوکار خصوصی بزرگ میشود، ترسی را با خود به همراه میآورد و همین کار را خیلی سخت میکند.
در حال حاضر شکاف بزرگی بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد؛ بخش خصوصی روی لبه فناوری حرکت میکند و استانداردهای روز دنیا در آن رعایت میشود. قوانین ما باید به سمت حمایتی شدن پیش برود و بخش خصوصی نیز باید به درک مشترک از قوانین برسد.
تغییر از اپلیکیشن به پلتفرم
خلج در پاسخ به سؤال جمیلی دربارهی نیاز اکوسیستم به استارتآپهایی با اندازه متوسط ولی با خدمات باکیفیت گفت: «ما در حال تبدیل شدن از اپلیکیشن به پلتفرم هستیم و تواناییهایی داریم که با استفاده از آن میتوانیم به این اکوسیستم کمک کنیم. نیازی نیست راهی را که ما رفتهایم بقیه هم طی کنند، ما با توانمندیهای خود میتوانیم به استارتآپهای کوچک کمک کنیم تا وارد اکوسیستم شوند.»
مدیرعامل اسنپ معتقد است اینکه یک کسبوکار بتواند نیازی را با روشی خلاقانه و مفید در جامعه برطرف کند بسیار ارزشمند است. او در ادامه به حمایت و سرمایهگذاری اسنپ روی کسبوکارهای نوپا و کوچک مانند اسنپ دکتر اشاره کرد و گفت این رویکرد همچنان در اسنپ وجود دارد و مایل به همکاری با تیمهایی که ظرفیت و توانایی دارند هستیم.
رضا جمیلی، در گفتوگو با مدیرعامل اسنپ، این نقد را مطرح کرد که رشد این استارتآپ با اینکه دستاورد بزرگی در کشور محسوب میشود، ولی کسبوکارهای کوچکتر را تحت تأثیر قرار میدهد. خلج در پاسخ گفت: «سؤال من از شما این است که اگر در شرایط فعلی و با وجود کرونا شرکتهایی شبیه ما نبودند چه آسیبهایی به جامعه میرسید؟ ما میتوانیم از ظرفیت تیمهایی که ایدههای جدید دارند و مکمل خدماتمان هستند استفاده کنیم.»
بزرگترین دوست اسنپ
خلج در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است اسنپ بهعنوان یک کسبوکار بزرگ وارد بورس شود گفت: «یکی از گزینههای پیش رو اسنپ عرضهی اولیه در بورس است که باعث شفافیت و سنجش بهتر میشود.»
محمد خلج در پایان بزرگترین دوست اسنپ را همکارانش در این مجموعه معرفی کرد که با وجود همه دشواریها و هجمهها با جان و دل کار میکنند. در دقایق پایانی پنل، رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسبوکارهای مجازی، از راهاندازی مرکز نیکوکاری «بساز» خبر داد و از اسنپ بابت کمک ۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مدرسه در روستا پنجیبوک استان سیستان و بلوچستان تشکر کرد.