راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیروزی استان‌ها در نصر کشور منهای تهران

انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با پیروزی مطلق و چشمگیر اتحاد استان‌ها به پایان رسید تا نمایندگان فارس، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بر ۱۰ جایگاه اول آن تکیه بزنند. نظام‌الدین خوارزمی با ۲۳۱ رأی، فرشید بخشی‌نژاد با ۲۲۰ رأی، سید حسن هاشمی  ۲۱۲ و کاظم آیت‌اللهی با ۲۰۷ رأی صدرنشینان این انتخابات شدند.

به گزارش پیوست، این انتخابات جنجالی در شرایطی اتفاق افتاد که سازمان نصر تهران به عنوان بزرگ‌ترین مدعی ریاست سازمان نظام صنفی کشور که ۱۸ هزار عضو در ۳۰ استان کشور دارد تمامی ماه‌های اخیر را درگیر اختلافات داخلی بر سر تأیید شاخه‌هایی از انتخابات خود و درگیری‌های سیاسی و صنفی میان دو لیست نصر فراگیر و هم‌آفرینی بود و بسیار دیر هنگام به عرصه انتخابات ملی وارد شد.

عدم موافقت اتحاد مسلط استان‌ها با تعداد صندلی‌های درخواستی سازمان نصر تهران در نهایت چند ساعت مانده به انتخابات کار را به‌جایی کشاند که حسین اسلامی، رییس هیات مدیره نصر تهران در بیانیه‌ای قاطع سایر استان‌ها را متهم کرد که با سواستفاده از درگیری‌های داخلی تهران قصد دارند استانی که به تنهایی بیش از نیمی از اقتصاد فاوای کشور را در اختیار دارد تضعیف کنند.

حسین اسلامی که اخیراً توانسته بود با آتش‌بسی شکننده با گروه رقیب سرانجام لیست واحدی را برای شورای مرکزی نصر کشور پیشنهاد کند در واکنش به این اتفاقات به صراحت در این بیانیه نوشته است: «تمامی نمایندگان هیات مدیره ششم انصراف خود را از حضور در انتخابات شورای مرکزی و بازرس نصر کشور اعلام می‌کنند.»

او حتی ابراز امیدواری کرد: «ما صادقانه امیدواریم کسانی که راهبری شورای مرکزی را به دست می‌گیرند با طرد افراد تندرو بتوانند نصر کشور را به جایگاه واقعی خود برسانند.»

آنچه در روز انتخابات اتفاق افتاد ولی به وضوح نشان داد همچنان اتحاد چندانی در لیست تهران وجود ندارد و بخش‌های از هیئت‌مدیره تهران و لیست رقیب حضور پررنگی در انتخابات امروز شورای مرکزی نصر کشور داشتند که نتیجه آن در نهایت کسب  ۱۶۶ رأی توسط آزاد معروفی و رسیدن به جایگاه یازدهم در انتخابات بود.

استان تهران در نهایت هرچند به سه کرسی دلخواه خود در شورای مرکزی رسید ولی این انتخابات بار دیگر نشان داد آتش‌بس در هیئت‌مدیره تهران بر جای خود باقی نیست و با این حساب احتمال اینکه حتی یک نماینده از تهران برای ریاست بر سازمان نصر کشور به ریاست جمهوری پیشنهاد شود هم با تردیدهایی جدی مواجه می‌شود. آزاد معروفی، فرهاد کرم‌زاده و علیرضا عابدی‌نژاد ۳ نماینده تهران در این بخش از رقابت نفس‌گیر بودند.

منبع پیوست
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.