راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل هلدینگ فناپ در چهارمین کنفرانس ملی کارآفرینی: هدف ساختن برای ماندن است

جوانمردی موضوعاتی چون حفاظت از دانش فنی، رسیدن به سهم مناسب از شراکت، پیدا کردن نقطه تماس مناسب با شرکت‌های بزرگ و پیچیدگی‌های بوروکراتیک را از جمله دغدغه‌های تیم‌های نوپا دانست

شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ، در چهارمین کنفرانس ملی کارآفرینی در دانشگاه شریف که به موضوع همکاری استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های بزرگ اختصاص داشت، به سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و برندینگ فناپ، او در سخنان خود با عنوان «چگونه با تیم‌های نوپا بازی بردبرد طراحی کنیم؛ نگاهی به شکست‌ها و موفقیت‌های فناپ»، ابتدا چالش‌های پیش روی همکاری را از منظر تیم‌های نوپا و از منظر شرکت‌های بزرگ مورد بررسی قرار داد و سپس، به رویکردهای کلیدی فناپ در همکاری با تیم‌های نوپا اشاره کرد.

جوانمردی موضوعاتی چون حفاظت از دانش فنی، رسیدن به سهم مناسب از شراکت، پیدا کردن نقطه تماس مناسب با شرکت‌های بزرگ و پیچیدگی‌های بوروکراتیک را از جمله دغدغه‌های تیم‌های نوپا دانست.

او گفت: «شرکت‌های بزرگ نیز متقابلاً، نگرانی‌های چون مقیاس‌پذیری محصول، ضعف تیم‌های نوپا در درک بازار، هماهنگ شدن آنها بافرهنگ شرکت و تسلط نداشتن بر روال‌های قانونی و حقوقی را در ذهن دارند. علاوه بر این، چالش‌های مشترکی مانند اعتمادسازی، ارزش‌گذاری فناوری و طراحی مدل همکاری در میان‌اند که باید حل‌وفصل شوند. بدین ترتیب، فرایند شکل‌گیری و تداوم همکاری فرایندی زمان‌بر و پیچیده است.»

به گفته جوانمردی، فناپ با توجه به پیشینه فعالیت خود به‌عنوان شرکتی فعال در حوزه فناوری‌های نو، دغدغه‌های تیم‌های نوپا را درک می‌کند و به رسمیت می‌شناسد. ازاین‌رو با ایجاد شرکت شناسا و شتاب‌دهنده تریگ‌آپ روال‌های مشخصی را برای همکاری شکل داده تا تیم‌های نوپا نقطه تماس خود با فناپ را به سهولت تشخیص دهند و با پیچیدگی‌های بوروکراتیک مواجه نشوند. همچنین، مدل‌های همکاری فناپ انعطاف‌پذیرند و با توجه به شرایط محصول، بازار و تیم طراحی می‌شوند.

نکته مهم دیگر همراهی فناپ با تیم‌های نوپا پس از عقد قرارداد همکاری به‌منظور ارتقاء تیم، آموزش و فرهنگ‌سازی است. همچنین، فناپ تمایل دارد هم‌زمان با بلوغ پیدا کردن تیم‌ها، همکاری خود را با آنها توسعه دهد.

مدیرعامل هلدینگ فناپ عملکرد تریگ‌آپ را از زمان تأسیس این شتاب‌دهنده در سال 1394 مرور کرد و همچنین، شرکت‌های ابرآروان در حوزه رایانش ابری و راژمان، ارائه‌دهنده مسیریاب «نشان»، را به‌عنوان دو نمونه از همکاری‌های موفقیت‌آمیز با تیم‌های نوپا برشمرد.

او گفت: «ما مسیری را از غلبه بر ترس و ابهام آغازین، ایجاد اعتماد و حس هم‌منفعت بودن، طراحی مدل همکاری، تقویت و توسعه تیم، هم‌نوا شدن اقدامات، همگرایی برنامه‌ها و درنهایت هم‌افزایی با تیم‌های دارای قابلیت طی می‌کنیم. هدف ما «ساختن برای ماندن» است و تیم‌های توانمندی که برای بهبود مستمر خود تلاش می‌کنند، می‌توانند با توجه به مسیری که برای آینده ترسیم می‌شود، بخشی از هلدینگ یا به شرکای دائمی ما بدل شوند.»

منبع روابط عمومی و برندینگ فناپ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.