راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس هیئت مدیره نصر تهران: ابهامات در انتخابات توسط سه وکیل و به شکل قانونی بررسی می‌شود

اسلامی: مصوب کردیم که سه نفر از وکلایی که تخصص حقوقی در این حوزه دارند به انتخاب کانون وکلا موضوع را به‌صورت کامل بررسی حقوقی کنند تا هیئت‌مدیره بتواند به وظایف قانونی خود عمل کند.

بیش از یک ماه است که نتایج ششمین انتخابات هیئت‌مدیره نصر تهران مشخص شده است اما همچنان ماجرای این دوره از انتخابات تمام نشده است. سوال‌ها، شبهات و موضوعات خاصی در خصوص این دوره از انتخابات هیئت‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران وجود دارد ازجمله اینکه تعداد دقیق رأی‌دهندگانی که دارای نقص مدارک هستند، چند نفر هست و موضوع سه نفر از کاندیداهای این دوره که صلاحیت حضور در انتخابات را نداشتند، به کجا رسیده است. با حسین اسلامی رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در باره این موارد و چند موضوع دیگر گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.


بررسی حقوقی موضوع توسط سه وکیل به انتخاب کانون وکلا


پس از برگزاری انتخابات دوره ششم هیئت‌مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، هیئت نظارت در خصوص برگزاری این انتخابات گزارشی را تدوین و منتشر کرد. طبق این گزارش، بر اساس بررسی مجدد مدارک بارگذاری‌شده رأی‌دهندگان در شاخه مشاوران توسط دبیرخانه سازمان، مشخص شده که ۳۲ نفر دارای نقص مدارک بودند و در انتخابات نیز شرکت کرده‌اند که باوجود شبهه نقص مدارک برخی رأی‌دهندگان (32 نفر) در شاخه مشاوران، هیئت نظارت بر انتخابات عطف به عدم تاثیر گذاری بر نتیجه، انتخابات شاخه مشاوران را مورد تایید دانسته بود. از اسلامی درباره تعداد دقیق نقص مدارک پرسیدیم. او پاسخ داد: «تا به حال هیچ عدد دقیقی به بنده اعلام نشده و آنچه تاکنون ذکر شده، در گزارش هیئت نظارت بوده که عدد ۳۲ است. جنس این نواقص نیز متفاوت هست. برای مثال برخی رشته تحصیلی مرتبطی نداشتند و نامه‌ای که باید در خصوص سوابق کاری خود به امضای مدیرعامل مجموعه تحویل می‌دادند، مشکل داشتند؛ درواقع سابقه افراد باید با امضای مدیرعامل شرکت ارائه می‌شد که در برخی موارد سابقه تاسیس آن شرکت‌ها نیز کم بوده که این موضوع را به‌عنوان نقص مدارک در نظر گرفته‌اند.»

طبق گفته‌های رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در موضوع نقص مدارک، افراد قطعا مقصر نبودند و در مجمع نیز این موضوع چندین بار تاکید شده که در انتخابات هیچ تقلب و تخلفی رخ نداده است. «دبیرخانه نیز در خصوص بررسی مدارک طبق روال همیشگی رفتار کرده است. بسیاری از افرادی که نقص مدرک دارند، سالیان قبل نیز این موضوع را داشتند ولی امسال این موارد با دقت بسیار بالاتر و نگاه خاص‌تری بررسی شده‌اند و در هیچ دوره‌ای نیز به اندازه این دوره به چنین مواردی توجه نشده است؛ در نتیجه شاید بهتر این بود که قوانین و دستورالعمل‌ها ابتدا اصلاح می‌شدند ولی در کل به نظر من هم دبیرخانه و هم هیئت نظارت می‌توانستند وقت و انرژی بیشتری در این موضوع بگذارند تا مدارک قبل از انتخابات تکمیل می‌شد و این موضوع به بعد از انتخابات و بعد از تایید اولیه نتایج انتخابات توسط هیئت نظارت و هیئت‌رئیسه مجمع کشیده نمی‌شد.»

سوال دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه اگر نقص مدارکی که وجود دارد، رفع شوند با توجه به اینکه طبق گفته‌های هیئت نظارت، هیچ تقلب و تخلفی در انتخابات انجام نشده است، آیا دلیلی به برگزاری مجدد انتخابات در شاخه مشاوران وجود دارد یا خیر. اسلامی در این خصوص این‌طور پاسخ داد: «ابتدا باید مشخص شود که این موضوع منجر به تغییر جدی آرای افراد می‌شود یا خیر. اگر منجر به تغییر می‌شود سپس پیشنهاد برگزاری مجدد انتخابات داده شود. متاسفانه هیئت نظارت دو گزارش تاکنون ارائه داده است؛‌ در گزارش اول گفته شده که با توجه به عدم تاثیر در نتیجه آرا منتخبین، انتخابات اعضای شاخه مشاوران تایید است؛ اما گزارش دیگری خارج از زمان قانونی منتشر کرده‌اند که در آن گزارش تقاضای ابطال انتخابات شاخه مشاوران را داده‌اند. در این گزارش گفته شده که تعداد نواقص مدارک بیشتر از ۳۲ عدد است؛ با این حال عدد مشخصی را نیز اعلام نکرده‌اند. در دستور جلسه مصوب هیئت‌مدیره ششم که آگهی شده است نیز ما تایید یا ابطال شاخه مشاوران را نداشتیم. به نظر بنده مبتنی بر گزارش قانونی هیئت نظارت، نیازی به برگزاری مجدد مجمع با دستور انتخابات شاخه مشاوران نیست ولی برای اینکه بتوانیم قانونی رفتار کنیم هم نامه‌ای به سازمان نصر کشور ارسال کرده‌ایم تا در این خصوص نظر بدهند و هم در جلسه چهارم هیئت‌مدیره که دیروز برگزار شد مصوب کردیم که سه نفر از وکلایی که تخصص حقوقی در این حوزه دارند به انتخاب کانون وکلا موضوع را به‌صورت کامل بررسی حقوقی کنند تا هیئت‌مدیره بتواند به وظایف قانونی خود عمل کند.»

او در خصوص بررسی عدم صلاحیت ۳ نفر از کاندیداها نیز گفت: «راجع به این موضوع، مرجعی که باید اظهارنظر می‌کرد، هیئت نظارت بر انتخابات بود. اگر کسی شکایتی نسبت به گزارش قانونی هیئت نظارت دارد باید دوباره این شکایات مطرح شود تا رسیدگی‌های قانونی به این موضوع صورت گیرد. در خصوص شکایات مرتبط با موضوعات انتخابات، رسیدگی با هیئت نظارت بر انتخابات بوده و گزارش خود را ارائه کرده است اما در حال حاضر برای شکایات جدید واصل شده، منتظر این هستیم که سه متخصص یک‌بار مجدد این موضوعات را از ابتدا بررسی کنند تا بتوانیم قانونی رفتار کنیم.»


دلیل عدم ثبت مصوبه انتخابات در روزنامه رسمی و عدم حضور اسلامی در مجمع ۲ بهمن‌ماه


اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون مصوبه انتخابات در روزنامه رسمی ثبت نشده است نیز این‌طور توضیح داد: «روال سابق این‌طور بود که صبر می‌کردند تا با توجه به گزارش هیئت نظارت بر انتخابات، مصوبه تکمیل شود و سپس اقدام به این کار می‌کردند ولی می‌توان ابتدا مصوبه مجمع و نتیجه انتخابات در روزنامه رسمی ثبت شود و اگر به اصلاحی نیاز داشت، مبتنی بر مصوبات جدید مجمع و نتیجه انتخابات اصلاح شود. هیئت‌مدیره ششم و دبیرخانه موظف هستند که این کار را انجام دهند.»

او همچنین در خصوص دلیل عدم حضور خود در مجمع ۲ بهمن‌ماه گفت: «بر اساس قوانین با توجه به اینکه این مجمع، مجمع انتخاب اعضا نبود، بنده باید مسئولیت برگزاری مجمع را بر عهده می‌گرفتم ولی دوستان مطابق با روال قدیمی احساسشان این بود که حضور آقای اثنی عشری باعث می‌شود اطمینان بیشتری نسبت به روال برگزاری مجمع اتفاق بیفتد. درنتیجه چون آقای اثنی عشری در این مجمع حضور داشتند و رئیس سازمان نصر کشور نیز هستند، به احترامشان من در جلسه حضور پیدا کردم ولی مسئولیت ریاست جلسه را ایشان بر عهده گرفتند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.