راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

الکام‌استارز به پایان رسید / رویدادی برای تماشای رویا در واقعیت

تیم اول الکام‌استارز از بخش آزاد، 3 تیم برتر از بخش توانتک و همچنین 5 تیم برگزیده بخش تینوتک(دانش‌آموزی) در پایان پنجمین روز این رویداد اعلام شدند.

شیدا ملکی-خبرنگار/ پنجمین و آخرین روز از الکام‌استارز 99 با ارائه 4 گروه دانش‌آموزی و اعلام برگزیدگان این رویداد به کار خود پایان داد. این رویداد از 29‌دی کار خود را آغاز کرد و طی برگزاری، 70 تیم در بخش آزاد و توانتک و 12 تیم در بخش دانش‌آموزی با توضیح درباره محصول و استارت‌آپ خود این رویداد را به محلی برای تبادل ایده و انگیزه‌سازی برای گروه‌های حاضر تبدیل کردند.

به گزارش راه پرداخت، 10 تیم اول الکام‌استارز از بخش آزاد، 3 تیم برتر از بخش توانتک و همچنین 5 تیم برگزیده بخش تینوتک(دانش‌آموزی) در پایان پنجمین روز این رویداد اعلام شدند. راورو، رادیو تهران و deo به ترتیب تیم‌های اول بخش آزاد، توانتک و دانش‌آموزی اعلام شدند.

همچنین، پاستا، رادیو توان، تنتونیک، فروگانیک، کارفیت، تله بورس، سپارکس، بهشتیارو ترنج در بخش آزاد الکام‌استارز توانستند رتبه‌های دوم تا دهم را به دست آورند. از سویی دیگر، تنتونیک و سیستم سازگاری چرخ خیاطی تیم‌های دوم و سوم بخش توانتک اعلام شدند.

در پایان نیز تیم‌های اول تا پنجم بخش دانش‌آموزی استارت‌آپ  deo، کارآموزشو،‌ سابمیت، ابرویاد و کارآمد بودند که سازمان فناوری اطلاعات برای آنها بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

محمدباقر ‌اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مراسم اختتامیه الکام‌استارز با ابراز خوشحالی نسب به برگزاری این رویداد گفت: «الکام‌استارز باتوجه به همه سختی‌ها و همچنین همه‌گیری کرونا برگزار شد. همه تلاشمان را کردیم تا با وجود اینکه به دلیل شرایط کرونا برگزاری حضوری الکامپ را لغو شده بود، این رویداد به صورت آنلاین و بخشی هم به صورت حضوری به بهترین شکل ممکن برگزار شود.»

اثنی‌عشری در ادامه افزود:« تصمیم گرفتیم با وجود همه چالش‌ها، رویداد مهم و جانبی نمایشگاه الکامپ یعنی الکام‌استارز را برگزار کنیم؛ چرا که همین تیم‌های استارت‌آپی توانسته‌اند در این شرایط سخت کشور چراغ امید را روشن نگه‌ دارند. از همین‌رو امیدوارم الکامپ سال ۱۴۰۰ به شکلی متفاوت و بی‌نظیر برگزار شود.» 

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این رویداد با اشاره‌ به اینکه امسال  برگزار‌کنندگان الکام‌استارز به خاطر شیوع کرونا مجبور به برگزاری آن به شکلی متفاوت شده‌اند، گفت:‌ «الکام‌استارز هم مانند اکوسیستم استارت‌آپی کشور یک رویداد جوان است که حواشی‌ خود را دارد؛ در دو روز پایانی رویداد، حضور تیم‌های دانش‌آموزی در بخش رقابتی آن باعث شکل‌گیری یک رویا شد.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در ادامه گفت: «این کمترین کار یک سیستم است که بتواند شرایط رویاسازی برای دانش‌آموزان را فراهم کند. در شرایطی که همه ابزارها برای کشتن امید و ایده و رویا در سیستم آموزشی در حال اجراست، این موضوع واقعا ارزشمند است.»

او در پایان تاکید کرد: «برگزاری رویداد توان‌تک در کنار الکام‌استارز به ما یادآوری کرد که باید به تنوع نگاه‌ها و ویژگی‌های افراد احترام بگذاریم و خواسته‌های این بخش از جامعه را نیز مورد توجه قرار دهیم. نباید فراموش کنیم تنوع ویژگی‌های مختلف در افراد وجود دارد و توان‌‌تک این موضوع را به خوبی به ما یادآوری کرد تا به این تنوع احترام بگذاریم.» 

ششمین رویداد الکام‌استارز که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور(نصر) برگزار شد، با توجه به حضور پرشور دانش‌آموزان در بخش تینو‌تک، نه تنها داوران و برگزارکنندگان را نسبت به آینده فعالیت‌های استارت‌آپی امیدوار کرد، بلکه خود می‌توانست محلی برای آموزش استارت‌آپ‌های بخش آزاد باشد. دانش‌آموزان در این رویداد با اشتیاق و حتی گاهی حرفه‌ای‌تر از گروه‌های بخش آزاد حاضر شدند. درباره ایده‌هایشان توضیح دادند و پذیرای اظهار‌نظر داوران برای توسعه هوشمندانه اهداف خود شدند.

حضور جدی و پرشور گروه‌های دانش‌آموزی بعد از شور و هیجانی که برای برگزارکنندگان و داوران این رویداد ایجاد کرد، تلنگری است تا از یاد نبریم نسل آینده حاضر در فضای کسب‌وکار هوشمند‌تر از فعالان پیشین فعالیت خواهد کرد. گویی بعد از این با کسب‌وکارهایی روبرو خواهیم شد که تجربه زیست و رشد خود را در اکوسیستم استارت‌آپی به دست آورده‌اند.

این سرمایه‌ بالقوه اما زمانی عملیاتی خواهد شد که گروه‌های دانش‌آموزی در مراحل بعدی کار خود مورد حمایت جدی قرار بگیرند. بنابراین دور از واقعیت نیست اگر بگوییم، کشف استعداد و پرورش آن در حوزه کسب‌وکارهای نوآورانه بزرگترین دستاورد الکام‌استارز خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.