راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

120 هزار پایانه فروشگاهی فاقد پرونده مالیاتی قطع شد

به گفته مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، تا تاریخ ۲۵ دی‌ماه امسال، ۱۲۰ هزار پایانه فروشگاهی که پرونده مالیاتیشان ناقص و یا دارنده پایانه فوت شده بود، قطع شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، مهران محرمیان با اشاره به همکاری بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: «مقرر شد از ۲۲ دی‌ماه امسال هیچگونه دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت جدیدی بدون ایجاد پرونده مالیاتی فعال نشود و همچنین از اوایل بهمن پرونده‌های جدید به‌صورت خودکار ایجاد شوند.» محرمیان افزود:‌ «در خصوص ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ابزار پذیرش که پرونده مالیاتی نداشته‌اند نیز هماهنگی لازم با سازمان امور مالیاتی صورت‌گرفته و پرونده مالیاتی این افراد به‌صورت خودکار ایجاد خواهد شد.»

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در انتهای سخنان خود با بیان اینکه پرونده ماده ۱۱ این قانون با اجرای کامل آن تا قبل از پایان امسال بسته خواهد شد، گفت: «هشدارهای لازم به سایر صاحبان ابزار پذیرش که اطلاعات آن‌ها به هر دلیلی نقص دارد، ارائه شده است تا دراسرع‌وقت نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.»

مطابق این قانون بانک مرکزی مکلف است ظرف مدت یک سال، با ایجاد تناظر بین دستگاه­‌های کارتخوان بانکی و درگاه­‌های پرداخت الکترونیکی به هر یک از پایانه‌های فروش، شناسه یکتا اختصاص دهد. پس از تخصیص شناسه مذکور، کلیه تراکنش‌های انجام شده از طریق حساب‌های بانکی متصل به این درگاه‌ها به‌عنوان تراکنش‌های بانکی مرتبط با فعالیت شغلی صاحب حساب بانکی محسوب شده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید، در چهارچوب قانون و مقررات مربوطه، اطلاعات این تراکنش‌های بانکی که شامل مانده اول دوره، وجوه واریزی، وجوه برداشت شده، و مانده آخر دوره هر حساب بانکی را به‌منظور تکمیل پایگاه اطلاعات هویتی، به صورت بر خط در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.