راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسخه صوتی ماهنامه عصر تراکنش ۳۹ منتشر شد

دومین نسخه صوتی ماهنامه عصر تراکنش هم منتشر شد. شماره ۳۸ ماهنامه، اولین شماره‌ای بود که محتوای آن از طریق تمامی پلتفرم‌های پادکست عرضه شد و حالا شماره ۳۹ ماهنامه نیز آماده شنیدن از طریقCastbox ، Apple Podcast، Anchor، Spotify، Google Podcast و شنوتو است.

در عصر تراکنش ۳۹، صحبت‌های بسیاری گفته شد؛ از قصه طویل کارمزد در نظام بانکداری ایران، که گویی پایانی ندارد، گرفته تا نقش پلتفرم‌ها در اقتصاد و جامعه امروز ما. درباره موضوع کارمزد به سراغ ۳۰ نفر از فعالان و کارشناسان صنعت بانکی رفتیم و نظر آنها را درباره کارمزد جویا شدیم. همچنین برای پرداختن به نقش، اهمیت و جایگاه پلتفرم‌ها در ایران میزگردی با حضور امید ترابی، کیوان جامه بزرگ و محمد رشیدی تشکیل دادیم.

امنیت هم از دیگر عناوینی است که در این شماره به آن پرداخته شده است. گزارشی از نهادهای مسئول امنیت تراکنش‌های مالی در ایران و گفت‌وگویی مفصل با روح‌الله محمدخانی درباره «امنیت به‌مثابه یک مفهوم میان رشته‌ای»، نگاهی به رمز دوم پویا، و مقاله‌ای از فاینشال تایمز از مطالب خواندنی این پرونده هستند.

رگ‌تک هم از دیگر موضوعات مهمی است که در شماره ۳۹ ماهنامه عصر تراکنش به آن پرداختیم. با امیر هامونی مدیرعامل فرابورس درباره این مفهوم صحبت کردیم و او در صحبت‌هایش تاکید کرد که ایران می‌تواند در مباحث رگ‌تک بین‌المللی، حرف‌های مهمی برای گفتن داشته باشد. همچنین میزگرد، گزارش‌ها و یادداشت‌هایی هم درباره نقش معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی درخصوص افت شاخص بورس در ماهنامه شماره ۳۹ منتشر شد.

برای این شماره عصر تراکنش دو مقاله از بهترین نشریه‌های روز جهان انتخاب کردیم؛ در زمینه پایان پول به‌عنوان سکه و اسکناس مطلب مفصلی از نشریه بارونز انتخاب کرده‌ایم و برای تغییراتی که در زمینه مدیریت مالی رخ‌داده است، پرونده مفصلی از نشریه نیوزویک. همچنین در بخش راهنما هم وضعیت فین‌تک کشور آلمان را بررسی و در ادامه بهترین اپلیکیشن‌های ایرانی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، کیف پول و مدیریت مالی را معرفی کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.