پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
۹ استراتژی بازاریابی بر پایه فناوریهای مالی
محتوای جذاب همیشه دروازهای برای قلب مردم است و خواهد بود. هیچچیزی باارزشتر از محتوای هوشمندانه که کاربران را آموزش میدهد و آنها را خوشحال میکند، وجود ندارد
مرضیه حسینی، مدیر برندینگ و روابط عمومی فرادیس البرز / بازاریابی بر پایه فناوری مالی مجموع تکنیکهای بازاریابی است که بهطور خاص برای شرکتها بر پایه فناوری مالی (فینتک) طراحی شده است. این شرکتها از فناوریهای جدید برای بهبود و در نهایت، اتوماسیون ارائه و استفاده از خدمات مالی به مصرفکنندگان استفاده میکنند.
در حالی که ساخت یک محصول عالی، اولین قدم برای ایجاد انقلابی در این صنعت است، استفاده از تکنیکهای مناسب بازاریابی بر پایه فناوری برای بزرگتر کردن آن، اغلب در بازارهایی که بهطور فزایندهای اشباع شدهاند، یک چالش محسوب میشود؛ بهویژه هنگامی که شرکتهای بانکداری سنتی سرانجام با فناوریهای نوظهور، تجربههای کاربر درجه یک و نیازها و انتظارات مصرفکنندگان درگیر میشوند.
در عین حال، باید با این مسئله روبهرو شویم که خدمات مالی از نظر مشتری، کسلکننده است. این مسئله یک راز نیست و ما قصد نداریم این موضوع را پنهان کنیم؛ اکثر شرکتهایی که سعی در بازاریابی خدمات خود دارند نیز این کار را نمیکنند. با این اوصاف، اگر به شما بگویم که ۹ ترفند وجود دارد که میتوانید امروز به کار بگیرید تا واقعاً تلاشهای بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود را برای موفقیت، دستیابی به مشتریان جدید و روبهجلو راندن شرکت خود در آینده انجام دهید، چه میکنید؟ آیا هیجانزده شدید؟ پس این مطالب را بخوانید!
بازاریابی بر پایه فناوری مالی تماماً مربوط به تکنیکهای بازاریابی در حال حاضر است، نه تکنیکهای کسلکننده سال ۲۰۰۷ و بسیار تکاندهنده است که میبینیم بسیاری از شرکتها برای جهانی که ما دیگر عضوی از آن نیستیم، تبلیغ میکنند.
با اجرای برخی استراتژیهای بازاریابی ساده اما مؤثر، میتوانید اطمینان حاصل کنید که شرکت فناوری مالی شما از دریای خاکستری عبور میکند و به یک استخر بزرگ رنگی که همه تمایل دارند به آن استخر دعوت شوند، ختم میشود.
۱- با ابتکارات بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود، وارد تلفن همراه شوید
در قرن بیستویکم، تلفن همراه همهچیز است و اگر ابتکارات بازاریابی خود را بر اساس این دستگاههای دستی ارزشمند بنا نکنید، یکی از مؤثرترین راههای ارتباط با مصرفکنندگان را از دست میدهید. مطالعات اخیر نشان داده که ما پنج ساعت در روز را صرف دستگاههای تلفن همراه میکنیم و زمان صرفشده برای برنامههای تلفن همراه ۶۹ درصد نسبت به سال 2018 افزایش یافته است. طی این پنج ساعت در روز است که شرکتهای فناوری مالی میتوانند کاربران تلفن همراه را هدف قرار دهند تا بیشترین بهره را از استراتژیهای بازاریابی ببرند.
اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟ ابتدا اطمینان حاصل کنید که یک وبسایت پاسخگو به تلفن همراه دارید. با این کار، شما نهتنها رتبه بهتر و بالاتری در نتایج جستوجوی گوگل خواهید داشت؛ بلکه به احتمال زیاد از میان بازدیدکنندگانی که خواهید داشت، شانسهایی برای خرید محصول ایجاد خواهید کرد و با ۵۲ درصد از کل جستوجوی آنلاین در تلفن همراه، شما واقعاً نمیتوانید با یک تجربه دیجیتالی کمتر از حد مطلوب، وقت خود را هدر دهید.
اگر سایت شما دارای مجموعهای از ابزارهای غیرضروری، پنجرههای بازشو یا محتوای بیربط است که باعث مختلشدن جستوجو در اینترنت میشود، این احتمال وجود دارد که کاربر فقط چند ثانیه در سایت شما قرار بگیرد و از آن خارج شود.
بنابراین مطمئن شوید که نسخه كپی وبسایت شما کوتاه و دقیق (كپی وبسایت: متن اصلی است كه بازدیدكنندگان از آن طریق درباه برند و محصولات و خدمات شما اطلاعات كسب میكنند) است و در آن از عناصر بصری مانند اینفوگرافیک، نمادها و تصاویر استفاده شده است. لازم است از فونتهای بزرگ در قسمت پاسخگویی و تصاویر متحرک ناخوانده (تصاویر متحرک در وبسایتها که یکدفعه باز نمیشوند و در صورت نیاز، كاربر آنها را باز میکند) استفاده کنید.
ختم کلام: قبل از اینکه در تبلیغات، بازدید، بهینهسازی موتور جستوجو و موارد دیگر هزینههای زیادی انجام دهید، وقت خود را صرف اطمینان از این مسئله کنید که وبسایت شما در تلفن همراه جلوه خوبی دارد و عملکرد شگفتانگیزی دارد.
سادهسازی و روشنسازی امور، همراه با یک فراخوان عمل (Call-to-action) ویژه، یک راه عالی برای شروع کار در تلفن همراه است تا از پلتفرم موجود بیشترین استفاده را ببرید؛ اما کار در اینجا متوقف نمیشود. برای تبدیل کاربران به شانسهای خرید در دنیای بازاریابی، باید یک تجربه کامل مبتنی بر تلفن همراه؛ ایجاد، بهینه و تجزیهوتحلیل شود.
۲- شبکههای اجتماعی را بهترین دوست خود قرار دهید
شبکههای اجتماعی چاشنی اینترنت هستند. برخی از ما کاملاً محتوا را دوست داریم و پنج بار در هفته تصاویر نان تست آوکادوی صبحگاهی خود را به اشتراک میگذاریم (شما میدانید چه کسی هستید)، در حالی که برخی دیگر حتی از دانلود و ثبتنام در ابتداییترین سایتهای اجتماعی خودداری میکنند (باید افراد سرد، تنها و منزویای باشند).
وقتی نوبت به بازاریابی بر پایه فناوری مالی میرسد، ابتدا باید بخش بازار مورد نظر خود را شناسایی کنید که بهطور مستقیم بر استفاده شما از رسانههای اجتماعی تأثیر میگذارد و تعیین میکند که بیشترین زمان و انرژی را باید کجا صرف کنید.
خواه لینکدین باشد، خواه اینستاگرام، فیسبوک، توییتر یا یوتیوب؛ شما باید انتخاب کنید که بهترین گزینه برای بهاشتراکگذاشتن پیام شما کدام است و یک استراتژی برای هر کدام اتخاذ کنید. واقعاً محدود و مشخصکردن هدفی که قرار است در یک کسبوکار بهطور کلی داشته باشید و سپس ایجاد اهداف فرعی در بازار فروشهای رسانههای اجتماعی مختلف، امری حیاتی است.
اسنپچت با اینستاگرام متفاوت است، توییتر نیز با فیسبوک متفاوت است. وظیفه شما این است که تفاوت را یاد بگیرید و بدانید چه چیزی برای چه افرادی مناسب است. رسانههای اجتماعی به یک اندازه مناسب همه نیستند؛ اما یک مزیت شگفتانگیز نسبت به کانالهای سنتی بازاریابی دارند؛ در بیشتر پلتفرمهای تبلیغات شبکههای اجتماعی، شما مشتری واقعی خود را هدف قرار میدهید.
بنابراین مخاطب ایدئال خود را کشف کنید و سپس تحقیق کنید که از چه رسانههای اجتماعیای استفاده میکنند. سپس محتوای شخصیسازیشده را بر اساس مکانهایی که مخاطبان شما در آن پرسه میزنند، کارهایی که انجام میدهند و به آن علاقه دارند، ایجاد کنید. اگر شما این کار را انجام دهید، در مقایسه با رقبایتان کیلومترها جلوتر خواهید بود.
۳- محتوای ارزشمندی تولید کنید
محتوای ارزشمند دقیقاً همان چیزی است که روی بستهبندی محصول نوشته شده؛ ارزشمند است. لیست ارزشمندی از محتوا تولید كنید كه به شفافیت موضوع در ذهن خواننده كمک كند؛ اگر محتوای شما ارزشمند باشد، خواننده برای خواندن آن تشویق میشود و در ادامه مطالب شما را با نگرش شفافیت دنبال میكند. خواننده با توجه به محتوای شفاف و ارزشمند شما می فهمد كه شما دروغگو نیستید. از این گذشته، شما مطالب را میخوانید؛ زیرا ارزشمند است.
ارزش محتوا بیش از هر چیز دیگری مهم است. مخصوصاً در فضای بازاریابی بر پایه فناوری مالی! بهعنوان مثال، نسل هزاره اغلب با اوضاع مالی پیرامون خود و بسیاری از شرکتهای مالی که گروه را نادیده میگیرند، سردرگم میشوند یا سواد کافی را در این زمینه ندارند؛ آنها میتوانند سرگردانتر و درماندهتر هم بشوند.
اخیراً یک مطالعه نشان داده که ۴۵ درصد از نسل هزاره، محصولات و خدمات مالیای را میخواهند که به آنها کمک کند تا از پس کنترل وضعیت مالی خود برآیند، اما ۳۷ درصد اظهار داشتند که نمیتوانند بهصورت آنلاین منابع لازم را برای یادگیری موضوعات مهم مالی پیدا کنند. این نهتنها یک آمار تکاندهنده است؛ بلکه یک منطقه عالی برای قدمگذاشتن توسط شماست و میتوانید با تلاشهای خود در زمینه تولید محتوا در بازاریابی بر پایه فناوری مالی، بهترین باشید.
ایجاد محتوای ارزشمند برای نسل هزاره و در دسترس قرار دادن آن به گونهای که آنها بتوانند اطلاعات را کسب کنند، رمز موفقیت شرکت فناوری مالی شماست. محتوای ارزشمند، اعتمادسازی میکند و اعتماد برای فروش هر چیزی، بهویژه یک محصول مالی بسیار حیاتی است! اگر اعتبار خود را از طریق محتوای ارزشمند ایجاد کنید، قطعاً تجارت و موفقیت بیشتری را برای شرکت خود به ارمغان میآورید.
۴- نام تجاریتان را جسورانه انتخاب کنید
اگر میخواهید با بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود کمی سروصدا کنید، نام تجاری، قدمی برای شروع است. اولین (و آخرین) چیزی که مردم با آن ارتباط برقرار میکنند، نام تجاری شماست، بنابراین باید مطمئن شوید که این نام معرکه است.
شما میتوانید بهترین محتوای موجود، یک استراتژی اجتماعی خارقالعاده و یک پلتفرم عالی مبتنی بر تلفن همراه داشته باشید، اما اگر به نظر برسد نام تجاری شما درست هنگام پرسهزدن دایناسورها در زمین ایجاد شده است، کاری از پیش نخواهید برد.
نام تجاری البته مختص فرهنگ شرکت شما و ویژگیهای جمعیتی است که هدف قرار دادهاید؛ اگر جوانان را هدف قرار دادهاید، نترسید که با نام تجاری جسورانه رفتار کنید. خواه یک احساس قوی، قدرتمند و باابهتی باشد که میخواهید به تصویر بکشید، خواه آنقدر شهامت داشته باشید که حجم عظیمی از رنگ را بپاشید؛ نگهداشتن چیزها بهصورت تازه و بهیادماندنی برای جلوگیری از لغزش در «نیستی» ضروری است.
ختم کلام: در ابتدای کار در مورد استراتژی نام تجاری تصمیم بگیرید و مطمئن شوید که همهچیز در طول فعالیتهای بازاریابی باثبات است. هویت شرکت فناوری مالی شما باید در همه خدماتتان، دیده شود. خواه یک پیام کلیدی باشد، پالت رنگی باشد یا سبک تصویری مشابه؛ آن را تازه و ثابت نگه دارید.
۵- درگیر شوید، درگیر شوید، درگیر شوید
تعامل با مخاطبان مورد نظر برای فعالیتهای بازاریابی میتواند یکی از مهمترین عوامل در استراتژی بلندمدت شما باشد. خواه در بخش نظرات یک پست اینستاگرام یا فیسبوک باشد، خواه پاسخ به یک ایمیل باشد یا توییت یا مکالمه در لینکدین؛ تعامل باید اولویت شماره یک برای ارتقای نام تجاری در شبکههای اجتماعی باشد.
بسیاری از شرکتها از مشارکت با مصرفکننده خود چشمپوشی میکنند یا به آنها بیاعتنایی میکنند و این یکی از بزرگترین پرچمهای قرمزی است که ما میبینیم. در نظر گرفتن فردی بهعنوان سنگربان رسانه اجتماعی، برای چتکردن و بازخورد دادن در بخش کامنتها، تصاویر برچسبگذاریشده یا توییتهای شخصی، نیروی غیر قابل انکاری در بهاشتراکگذاشتن پیام و شخصیت شرکت و کارکنان آنجاست. شما باید یک تجربه شخصی برای دیدن مشتریان خود و مشتریان احتمالی که در آینده خواهید داشت، ایجاد کنید.
این یک روش عالی برای افزایش شناخت نام تجاری (برند) و ارتقای شرکت بدون دردسر گرافیکهای زیبا یا جملات یکخطی است که حسابی در مورد آنها فکر شده باشد. تنها همین ارتباط ساده و خام انسان با انسان است که توسط مصرفکننده مورد قدردانی قرار میگیرد و با توجه به تعامل با نام تجاری شما توسط افراد دیگر مورد احترام قرار میگیرد.
ختم کلام: به یک استراتژی تعامل کاملاً مشخص پایبند باشید، در شبکههای اجتماعی و از طریق تعامل با مشتریان خود (تلفن، ایمیل، چت) همچنان فعال باشید؛ اینگونه قبل از اینکه خبردار شوید، افراد بیشتری تمایل خواهند داشت با نام تجاری شما در تعامل باشند.
۶- اگر میتوانید، خدمتی بیش از حد نیاز یا درخواست به مشتریان خود ارائه دهید
چیزی که ما هرازگاهی به مشتریان خود میگوییم این است که اگر ارائهای بیش از حد نیاز یا درخواست مشتریان خود دارید، آن داستان را بارها و بارها تبلیغ و ترویج کنید. هیچچیز قدرتمندتر از خدمات شگفتانگیز به مشتری نیست و ارائه بیش از حد نیاز یا درخواست محصولات و خدمات یکی از بهترین تکنیکهاست. خوب که باشید، عملکرد خوبی نیز خواهید داشت. واقعیت این است که شما همیشه میتوانید با روشهای کوچک، اما معنادار خدمتی بیش از حد نیاز یا درخواست ارائه دهید.
فقط ارسال یک یادداشت تشکر به هر مشتری جدیدی که به پلتفرم شما بپیوندد، به ایجاد اعتماد بسیار کمک خواهد کرد، یا اینکه به مشتریان خود، در روز تولدشان، یک هدیه کوچک بدهید.
برای ارائه خدمات یا محصولات بیش از حد نیاز یا درخواست، روشهای کوچک اما قدرتمندی هستند و باعث ساختن یک رابطه بین شما و مصرفکنندگان میشوند. مهمتر از همه، اقدامات کوچک مهربانانه باعث ایجاد آگاهی میشود و عملکرد شما در زمینه فرهنگ شرکت و رویکرد مشتریمداریتان را بر سر زبانها میاندازد.
مردم صحبت میکنند و اگرچه وقتی صحبت از گفتوگوی شرکتی میشود، تمرکز زیادی روی منفینگری وجود دارد، اما حجم بالایی از انرژی مثبت (هوای تازه) از سمت کسانی فرستاده میشود که فراتر از وظیفه خود عمل میکنند. این مکالمات با حد نرمال تفاوت دارد؛ بنابراین افراد هنگام توصیه دوستان یا همکاران به آن توجه میکنند. این ابتداییترین شکل بازاریابی سازمانی است و فقط با بازدیدها، تبلیغات و پستهای آنلاین تقویت میشود.
ختم کلام: محصول یا خدمات خودتان را، بیش از حد نیاز یا درخواست مصرفکنندگان ارائه کنید و خدمات خود را تا جایی که میتوانید بر سر زبانها بیندازید، خصوصاً اگر در نقطه آغاز تلاش جهت ساختن اعتبار برای خود هستید. این یک روش عالی برای ایجاد اولین تأثیر خوب (ایجاد حس خوب در مشتری در اولین مواجهه) در بازار است.
۷- در مورد کمپینهای تبلیغاتی هوشمند باشید
شما هرگز در زمینه کمپینهای تبلیغاتی بازاریابی بر پایه فناوری، انتخابهایی بیشتر از الان نداشتهاید. مشکلی که ما با بسیاری از شرکتهای مالی داریم این است که آنها در سالی که ما در آن زندگی میکنیم، بازاریابی نمیکنند.
تأثیرگذاری بازاریابی بر پایه فناوری مالی باید در جایی باشد که بیشترین توجه مخاطب مورد نظر را داشته باشد؛ اما بسیاری از شرکتها همچنان زمانی که باید از تبلیغات فیسبوک، گوگل و یوتیوب استفاده کنند، از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رادیویی استفاده میکنند.
راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی گوگل و شبکههای اجتماعی با بودجههای معقول، آمار جمعیتی، علائق، کلمات کلیدی، تصاویر و فراخوان عمل، برای موفقیت در سالهای آتی بسیار مهم است. با چند کلیک میتوان همهچیز را بهینه کرد. آن را با یک بیلبورد یا آگهی تلویزیونی مقایسه کنید که دارای «یک عکس» است و بهراحتی میتوان فهمید که کدام پتانسیل بیشتری دارد.
بیلبوردها، تلویزیون و رادیو همه با توجهات محدود، بازارهای در حال مرگ هستند. در عوض، انتخاب یک هدفگذاری دقیق و ویژه از پلتفرمی که برای استفاده بیشتر از ابزارهای بازاریابی موجود انتخاب شده است، کاملاً عاقلانه است. ساخت یک استراتژی بازاریابی بر پایه فناوری مالی که مبتنی بر تبلیغات عالی و تأثیرگذار است، میتواند ساده باشد؛ آنچه لازم است، دانش بهینهسازی است.
۸- از اینفلوئنسرها برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران کمک بگیرید
به نظر میرسد اینفلوئنسرها بهترین رازهایی هستند که همه در مورد تکنیکهای بازاریابی بر پایه فناوری مالی درباره آن صحبت میکنند. با این حال تعداد بسیار کمی از شرکتهای مالی در حال استفاده از پتانسیل بهکارگیری اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصول خود هستند.
اینفلوئنسرها از این نظر منحصربهفرد هستند که از قبل در کانون توجه دیگران قرار گرفتهاند؛ بنابراین شرکتها برای ارائه و نمایش محصولی که تبلیغ میکنند، بهشدت به آن احتیاج دارند. با تعداد بیشماری ستاره اجتماعی در یوتیوب، توییتر، اینستاگرام و فیسبوک که میلیونها بیننده در دسترس دارند، این یک استراتژی عالی است که بلافاصله باعث آگاهی از محصول میشود.
توصیه ساده این است؛ با دقت فراوان اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که با رویکرد بازاریابی بر پایه فناوری مالی شما متناسب باشند، همچنین سعی كنید تصویری كه به موضوع برند یا فعالیت شما نزدیک است را منجسم و یكپارچه انتخاب كنید؛ چراکه بیشتر اینفلوئنسرها با در نظر گرفتن سبک زندگی کار میکنند؛ بنابراین بهدنبال کسانی باشید که سبک زندگی آنها با آنچه برند شما در تلاش جهت ترویج آن است، منطبق باشد.
یک نکته دیگر اینکه بسیاری از شرکتها تصمیم میگیرند دنبال نامهای بزرگ در فضای اینفلوئنسر بروند، اما گروه دیگری از اینفلوئنسرها هستند که نباید از آنها اجتناب کنید. آنها را میکرواینفلوئنسر یا ملقب به اینفلوئنسر (Aka influencers) با ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار فالوئر (دنبالکننده) مینامند.
در حالی که برخی بازاریابان تعداد کل فالوئرهای اینفلوئنسرها را ارزیابی میکنند، اما شما باید به کیفیت اینفلوئنسرهایی که روی آنها کار میکنید، نگاه کنید. بسیاری از میکرواینفلوئنسرها، فالوئرهای کمتری دارند، اما افراد فوقالعاده پرمشغلهای هستند (تعامل بیشتری با فالوئرهای خود دارند). در بازاریابی، شما کیفیت را بیش از کمیت میخواهید. به همین دلیل، برخی میکرواینفلوئنسرها را بهعنوان نیروی بازاریابی در آینده لقب دادهاند.
ختم کلام: اینفلوئنسرها برای تجارت عالی هستند. اما باید بهدقت در مورد چگونگی استفاده از منابع مناسب در زمان مناسب فکر کنید. مطمئن شوید که انواع مختلفی از پلتفرمها را به جیب میزنید تا از تمام اینفلوئنسرهای موجود در بازار نهایت استفاده را ببرید. آیا شما علاقهمند هستید که در مورد چگونگی انتخاب، جذب و مدیریت یک برنامه موفقیتآمیز اینفلوئنسر در بازاریابی بیشتر بدانید؟ راهنمای نهایی ما برای بازاریابی تأثیرگذار را بررسی کنید.
۹- ویدئو همیشه عالی است
بهعنوان آخرین اما مهمترین نکته، بیایید در مورد قدرت ویدئو صحبت کنیم. ویدئو همیشه عالی و بینظیر است و وقتی صحبت از بازاریابی بر پایه فناوری مالی میشود، باز هم هیچ تفاوتی ندارد.
تصویر متحرک یکی از اشکال واقعی محتواست که در آن تمرکز مصرفکننده کاملاً معطوف و متمرکز بر رسانه مقابلش است و این یک ابزار بسیار قدرتمند بازاریابی است. توصیه ما؟ محتوای ویدئویی را با محصول خود ایجاد کنید؛ چه برای نشاندادن نحوه کار باشد، چه چیزی برای ایجاد تبلیغات کوتاه مبتنی بر یوتیوب باشد، خوب است. همه این ایدهها، روشهای خارقالعادهای برای جلب توجه به محصول، فرهنگ و ارزش شما هستند.
در صورت تمایل میتوانید از استراتژی قبلی استفاده کرده و با اینفلوئنسرهایی که اهل ویدئو هستند و در زمینه کاری شما فعالیت میکنند، همکاری کنید. در سال 2021 شرکت شما ابتدا باید یک شرکت رسانهای و دوم، شرکتی بر پایه فناوری مالی باشد. این بهترین راه برای آگاهی از محصول شماست.
خلاصه
بازاریابی سخت است. همه ما میتوانیم در این مورد توافق داشته باشیم. از بسیاری جهات، بازاریابی در فضای فناوری مالی حتی دشوارتر است. از نظر جنبههای واقعی زندگی روزمره، خدمات مالی نسبتاً کسلکننده هستند؛ به عبارت دیگر، پرداختن به امور مالی شخصی، کاری است که همه ما باید انجام دهیم؛ اما بیایید روراست باشیم؛ هیچکس با لبخند بزرگی بر لب و فریاد به شما نخواهد گفت: «خدای من، امروز با افتتاح یک حساب پسانداز جدید تجربه شگفتانگیزی داشتم.»
گفته شد فناوریهای مالی کسلکننده هستند، اما این بدان معنی نیست که سبک بازاریابی شما نیز باید خستهکننده باشد. همانطور که در این مقاله بحث کردیم، کارهای جالب زیادی وجود دارد که میتوانید انجام دهید و باعث موفقیت برند و بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود شوید. این موضوع شامل موارد زیر است:
۱- ابتکارات مبتنی بر تلفن همراه: وبسایت خود را برای استفاده از تلفن همراه بهینه کنید، آن را سرگرمکننده و تعاملی کنید و لذت جستوجوی خودتان توسط کاربران را فراهم کند.
۲- استراتژی رسانههای اجتماعی: مخاطبان هدف خود را تعریف کنید و در مکانهایی که بیشتر پاتوق آنهاست، با آنها ملاقات کنید. در فیسبوک، اینستاگرام و… پلتفرمی که آنها دوست دارند و استفاده میکنند را ایجاد كنید.
۳- محتوای ارزشمند تولید کنید: محتوای جذاب همیشه دروازهای برای قلب مردم است و خواهد بود. هیچچیزی باارزشتر از محتوای هوشمندانه که کاربران را آموزش میدهد و آنها را خوشحال میکند، وجود ندارد.
۴- نام تجاری (برند) جسورانه: ممکن است در یک صنعت خستهکننده کار کنید؛ اما این را به دل نگیرید. امروزه همه خریداران با برندی در حال تعامل هستند، احساس میکنند که شرکتهای مورد علاقهشان «آنها را میفهمند» و ارزشهای آنها را به اشتراک میگذارند؛ بنابراین با نام تجاری خود جسور و نترس باشید.
۵- با کاربران خود ارتباط برقرار کنید: در رسانههای اجتماعی، در سایت خود، از طریق ایمیل، چت یا هر کانال دیگر ارتباط برقرار کنید؛ فراموش نکنید که مشتریان شما باید مورد تأیید قرار گیرند و خدمات لازم به آنها ارائه شود. هیچچیز شگفتانگیزتر از این نیست که برند مورد علاقهتان به شما گوش فرا دهد و یک تجربه عالی به شما ارائه کند.
۶- محصولات یا خدماتی بیش از حد نیاز یا درخواست مشتری ارائه کنید: به روشهای کوچک و بزرگ، اطمینان حاصل کنید که مشتریان فعلی یا آینده، میدانند که شرکت شما مشتری را در اولویت قرار میدهد و وقتی کاری را انجام میدهید که بهیادماندنی است، آن را با دنیا به اشتراک بگذارید.
۷- کانالهای مناسب تبلیغات خود را انتخاب کنید: رسانههای سنتی به هیچوجه ازکارافتاده نیستند؛ اما اطمینان به بازگشت سرمایهای که صرف فعالیتهای بازاریابی شما شده، مبهم و دشوار است. بنابراین کانالهایی را انتخاب کنید که از لحاظ عملکرد مقرونبهصرفه بوده و دنبالکردن آنها راحتتر باشد.
۸- با اینفلوئنسرها همکاری کنید: اینفلوئنسرهای مناسب را انتخاب کنید تا در زمان مناسب بر سر راه مشتریان مناسب قرار بگیرید. این یک استراتژی قدرتمند است و شما باید قطعاً آن را با مخاطبان هدف خود آزمایش کنید.
۹- برای آموزش و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی از ویدئو استفاده کنید: یوتیوب سومین موتور جستوجوی محبوب (بعد از گوگل و آمازون) است. تیکتاک، یک برنامه رسانه اجتماعی ویدئویی کوتاه مستقر در چین نیز اکنون 500 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. ویدئو بسیار قدرتمند است. همانطور که میگویند؛ یک عکس هزار کلمه و یک ویدئو هزار ویدئو ارزش دارد. بنابراین در کمپینهای بازاریابی خود از ویدئو استفاده کنید. این کار درستی است!
بهطور خلاصه، اگر از این استراتژیهای شگفتانگیز استفاده کنید، قطعاً نتایج و بازگشت سرمایه کمپینهای بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود را مشاهده خواهید کرد.
این یه ترجمه خیلی بد از مقاله 9 Fintech Marketing Strategies You Should Try in 2021 با لینک زیر
https://www.digitalauthority.me/resources/fintech-marketing-strategies/
لطفا رعایت کنید
به تکنیک های موثر و ارزشمندی در حوزه برند سازی و بازاریابی اشاره شده است