راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی زنان فعال در صنعت فناوری‌های مالی ایران / زنان دنیای صفر و یک‌ها

عصر تراکنش52 / بیشتر ما شاید با شنیدن نام «صنعت فناوری‌های مالی» بلافاصله برایمان یک صنعت مردانه تداعی شود و شاید در میان اسامی که از این صنعت در خاطرمان تداعی می‌شود، زن‌ها جای پررنگی نداشته باشند؛ این در حالی است که زنان در این صنعت همچون بسیاری از صنایع و حوزه‌های دیگر، دوشادوش مردان با پشتکار به کار و تلاش می‌پردازند و در این راستا ارزش‌افزوده‌هایی را نیز خلق می‌کنند. با این حال، با وجود اینکه حضور زنان در سطح مدیران ارشد در این صنعت در دنیا طی ۱۰ سال گذشته رشد داشته است، اما در ایران در این لایه از حضور زنان، با دنیا فاصله زیادی داریم و همچنان جای خالی زنان را در رده‌های مدیریتی کلان و در جایگاه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری احساس می‌کنیم؛ اما نکته مهمی که باید به آن پرداخت، از میان برداشتن شکاف جنسیتی و پررنگ‌کردن حضور و نام زنان در هر صنعتی است و صنعت فناوری‌های مالی نیز از آن مستثنی نیست. در این مطلب به معرفی زنان فعال و تأثیرگذار صنعت فناوری‌های مالی کشور پرداختیم که در لایه مدیران ارشد مشغول به فعالیت هستند و طی سال‌های فعالیت‌شان در این حوزه، اقدامات مهمی را انجام داده‌اند.

قطعاً هیچ فهرستی کامل نیست و همیشه در فهرست‌ها نام‌هایی هستند که جا افتاده‌اند. با این حال در تهیه فهرست زنان فعال در صنعت فناوری‌های مالی کشور تلاش کردیم به چهره‌های فعال‌تر این صنعت در کشور بپردازیم و تا جایی که امکان دارد، تمام گزینه‌ها را در نظر بگیریم. با این حال اگر از نظر شما جای نام‌هایی در این فهرست خالی است، ما را مطلع کنید تا در دورهای بعدی فهرست کامل‌تری ارائه دهیم.


زهرا میرحسینی


سمت: معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد

زهرا میرحسینی متولد ۱۳۳۶ و دارای مدرک دیپلم ریاضی، کارشناسی ریاضی و علوم کامپیوتر از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم‌افزار) از دانشگاه صنعتی شریف است. میرحسینی دارای ۲۶ سال سابقه کار در بانک مرکزی است. از جمله سوابق کاری او در بانک مرکزی می‌توان به مدیرکل فناوری اطلاعات، رئیس اداره مهندسی نرم‌افزار، معاون اداره طراحی سیستم‌های ماشینی، آنالیست روش‌های اداره ماشین‌های محاسبه و برنامه‌نویس در اداره ماشین‌های محاسبه اشاره کرد.

او از سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۱۳۸۸ عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک بوده است. از جمله سوابق کاری دیگر میرحسینی می‌توان به نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت پرداخت نوین، عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات رایانه اقتصاد نوین، عضو هیئت عامل و معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک اقتصاد نوین، عضو هیئت‌مدیره شرکت داتیس آرین قشم (داتین) و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد اشاره کرد.

از اقدامات و پروژه‌های انجام‌شده در حوزه ارائه خدمات و امور فناوری‌های نوین بانک پاسارگاد در دوره انتصاب میرحسینی می‌توان به بهبود و تغییر ساختار معاونت فناوری اطلاعات و روش‌های کارفرمایی بر پیمانکاران نرم‌افزاری بر اساس استانداردهای روز، راه‌اندازی سامانه‌های تحلیلی و مشتری‌محور،‌ مانند هوشمندی کسب‌وکار (BI)، تحلیل عملکرد 360 درجه مشتری و…، تعریف، تصویب و آغاز مگاطرح سرزمین هوشمند پاد به‌عنوان سکوی اکوسیستم تحول دیجیتالی بانک پاسارگاد، ایجاد واحد تحلیل داده و انجام پروژه‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مانند سامانه نگهداشت مشتری، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و…، راه‌اندازی فاز اول پروژه کشف تقلب و تخلف و نیز انجام پروژه‌های بانک مرکزی در زمان‌بندی اعلامی اشاره کرد.

همچنین از مهم‌ترین اقدامات در توسعه و راه‌اندازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌توان به توسعه و ساخت مرکز داده (128 رک) و ارتباط فیبر تاریک اختصاصی، زیرساخت اینترنت اشیا، زیرساخت پردازشی بر بستر رایانش ابری و فضای پردازشی گرافیکی (Farm GPU) جهت پردازش هوش مصنوعی، راه‌اندازی زیرساخت شبکه نرم‌افزارمحور Network Define Software (SDN) و ارتقای سطح زیرساخت‌های امنیتی در راستای دفع حملات سایبری اشاره کرد.


افسانه اوضاعی


سمت: مشاور عالی مدیریت عامل بانک تجارت

افسانه اوضاعی متولد تیرماه ۱۳۴۸ و دارای مدرک مهندسی برق و الکترونیک، کارشناسی ارشد MBA گرایش جنرال از دانشگاه صنعتی شریف، دکتری تخصصی در رشته مدیریت کارآفرینی گرایش کسب‌وکار از دانشگاه اصفهان، دکتری تخصصی در رشته مدیریت کارآفرینی گرایش بین‌الملل از دانشگاه آزاد مرکز و پسادکتری حرفه‌ای (post-DBA) در رشته آینده‌نگاری راهبردی است.

اوضاعی از سال ۱۳۷۰ تاکنون در بانک تجارت فعالیت می‌کند. از جمله سوابق کاری او در این بانک می‌توان به کارشناس، بازرس، معاون اداره کنترل و امنیت سیستم در مدیریت امور بازرسی، رئیس اداره تشکیلات و روش‌ها، رئیس اداره تحقیق و توسعه نرم‌افزارها، مدیر امور فناوری اطلاعات، مدیر امور سازمان و روش‌ها، معاون مدیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و مشاور عالی مدیرعامل اشاره کرد.

او همچنین از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ دبیر کمیسیون انفورماتیک شورای هماهنگی بانک‌ها، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ عضو هیئت‌مدیره شرکت سیمرغ تجارت، از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ عضو هیئت‌مدیره شرکت مهندسین مشاور تجارت، از سال ۱۳۹۵ تاکنون نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت تدبیرگران فناوری اطلاعات تجارت ایرانیان (تفتا) بوده است. عضویت در کمیته‌های متعدد مدیریتی (تحول اداری، امنیت اطلاعات، منابع و مصارف، بانک، بورس و بیمه، فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک، بانکداری شرکتی و…) نیز در سوابق کاری اوضاعی دیده می‌شود.


مرضیه پنبه‌ئیان


سمت: عضو هیئت‌مدیره شرکت رسا، وابسته به بانک صنعت و معدن

مرضیه پنبه‌ئیان، عضو هیئت‌مدیره شرکت رسا، وابسته به بانک صنعت و معدن است. او متولد ۱۳۳۸ و دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه شهید بهشتی است. پنبه‌ئیان ۳۰ سال سابقه کار در بانک صنعت و معدن دارد و در سمت‌های تحلیلگر و برنامه‌نویس، مدیر پروژه‌های نرم‌افزاری، رئیس اداره نرم‌افزار، مدیر فناوری اطلاعات و معاون مدیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی فعالیت کرده است. او همچنین به مدت چهار سال عضو هیئت‌مدیره غیرموظف شرکت خدمات انفورماتیک، به مدت دو سال و شش ماه مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت سامانه‌های کاربردی کلان همگام (سکه) و به مدت چهار سال نیز عضو هیئت‌مدیره غیرموظف شرکت ملی انفورماتیک بوده است.

در بانک صنعت و معدن، گسترش شعب و تحقق بانکداری الکترونیکی همزمان در دستور کار قرار گرفت و به تأمین خطوط ارتباطی ایمن، تأمین تجهیزات مورد نیاز شعب و ستاد، تأمین و استقرار سیستم بانکداری متمرکز (کربنکینگ)، تأمین سوئیچ پرداخت، تبدیل حساب‌های مبتنی بر شعبه به حساب‌های متمرکز و تشکیل و پالایش فایل اطلاعات منحصربه‌فرد از مشتریان مبتنی بر کد ملی منجر شد. کلیه این اقدامات در زمان تصدی مدیریت مرضیه پنبه‌ئیان صورت گرفت و متعاقب آن امکان صدور کارت پرداخت برای مشتریان، اتصال به شبکه شتاب، پیاده‌سازی و استقرار کلیه سامانه‌های پرداخت بانک مرکزی مانند ساتنا، سحاب، پایا و…، پیاده‌سازی بانکداری اینترنتی و همراه‌بانک را فراهم کرد.

تأمین سامانه اعطای تسهیلات فرایندمحور به ‌گونه‌ای که امکان ثبت و گردش تقاضای تسهیلات مشتری در بخش‌های مختلف بانک با رویکرد مدیریت گردش کار فراهم شود، از دیگر اقدامات پنبه‌ئیان است. همچنین پنبه‌ئیان مدیریت بخشی از پروژه مهاجرت از سامانه کربنکینگ بانکیران شرکت خدمات انفورماتیک به سامانه کربنکینگ بنکو شرکت توسن را تا پیش از بازنشستگی بر عهده داشت.


عشرت عدالت


سمت: مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بانک توسعه صادرات

عشرت عدالت، مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بانک توسعه صادرات، متولد سال ۱۳۵۱ و دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه علم و صنعت و DBA و MBA مؤسسه آموزشی ماهان است. عدالت از سال ۱۳۸۰ تاکنون در بانک توسعه صادرات مشغول به فعالیت است. از جمله سمت‌های او در این بانک می‌توان به معاون دایره تحقیق و توسعه، رئیس دایره نرم‌افزار، معاون اداره نرم‌افزار، سرپرست اداره طراحی سیستم و نرم‌افزار، رئیس اداره مهندسی سیستم‌ها و مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اشاره کرد.

علاوه بر این، عضو هیئت تحریریه مجله عصر فناوری اطلاعات، مدیرمسئول نشریه تجارت الکترونیک و رایانه، مدرس دروس کامپیوتر در دانشگاه جامع علمی و کاربردی، کارشناس تجارت الکترونیک و CA در مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، کارشناس انفورماتیک، برنامه‌نویس و طراح سیستم شرکت مهندسی خصوصی و مدرس دروس کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب، بوده است.

از جمله اقدامات او که در دوران تصدی مدیریت امور فاوا در بانک توسعه تعاون از سال ۱۳۹۶ انجام شده، می‌توان به راه‌اندازی پلتفرم بانکداری باز، راه‌اندازی DWH و پیاده‌سازی BI، راه‌اندازی سایت بحران و پشتیبان، تکمیل و توسعه سیستم جامع بانکی سفیر، مدیریت و هماهنگی جمع‌آوری سیستم‌های سنتی و یکپارچه‌سازی با سفیر، برنامه‌ریزی برای توسعه آتی سیستم جامع بانکی و سیستم‌های ارزی مرتبط، مدیریت کلان طراحی، پیاده‌سازی و اخذ گواهینامه مدیریت امنیت اطلاعات ISMS، راه‌اندازی سیستم جامع منابع انسانی و پشتیبانی، راه‌اندازی نرم‌افزار صورت‌های مالی بر مبنای استانداردهای IFRS و… اشاره کرد.


نوش‌آفرین مؤمن‌واقفی


سمت: مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک تجارت

نوش‌آفرین مؤمن‌واقفی متولد ۱۳۵۲ و دارای مدرک کارشناسی رشته مهندسی برق، گرایش مخابرات از دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتری مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه لیون فرانسه است.

مؤمن‌واقفی از سال ۱۳۷۶ تا تیرماه ۱۳۹۹ سابقه کار در شرکت خدمات انفورماتیک را دارد. از جمله سوابق کاری او در این شرکت می‌توان به کارشناس شبکه‌های ماهواره‌ای از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷، مدیر شبکه در حوزه اینترنت و اینترانت و شبکه‌های بین‌بانکی از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۹ و معاون ریسک و امنیت فناوری اطلاعات از سال ۱۳۸۹ تا تیرماه ۱۳۹۹ اشاره کرد. مؤمن‌واقفی همچنین از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ کارشناس ارشد واحد بین‌الملل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات بوده است. او از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت کاشف بود و از تیرماه ۱۳۹۹ تاکنون نیز مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک تجارت است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات مؤمن‌واقفی در سال‌های فعالیت حرفه‌ای او می‌توان به مدیریت طراحی و استقرار اولین مرکز عملیات امنیت SOC در حوزه سرویس‌های بانکی در کشور، مدیریت و راهبری طراحی و استقرار زیرساخت بلاکچین شرکت خدمات انفورماتیک با برند پلتفرم برنا، مدیریت و راهبری استقرار سیستم مدیریت ریسک سازمانی، مدیریت تدوین چارچوب‌ها و الزامات مرتبط با ریسک و امنیت اطلاعات و حاکمیت شرکتی (بیش از 30 مستند مصوب)، مدیریت طراحی و استقرار سیستم تشخیص تقلب و پول‌شویی آنلاین ایمن در سرویس‌های مبتنی بر حساب و مدیریت ارزیابی امنیت سرویس‌ها و شبکه‌ها بر اساس متدلوژی‌ها و چارچوب‌های استاندارد اشاره کرد.

علاوه بر این موارد، همکاری با بانک مرکزی در پروژه‌های متعدد ملی نظیر طراحی مرکز کاشف به‌عنوان CSIRT شبکه بانکی، طراحی و راهبری پروژه‌های متعدد ملی، تدوین اسناد در حوزه‌های مختلف نظیر رمزارز، طراحی ساختار و مدیریت استقرار ساختارهای انطباق، ریسک و حسابرسی (ممیزی) فناوری اطلاعات در زیرساخت یکپارچه و مطابق الگوهای GRC، مدیریت و راهبری استقرار استانداردهای مرتبط با امنیت اطلاعات، تداوم کسب‌وکار در سازمان از جمله ISO22301 و ISO27001 (مدیریت استقرار پروژه ISMS در شرکت خدمات انفورماتیک در حوزه سرویس‌های بانکی و بین‌بانکی که اولین و بزرگ‌ترین دامنه استقرار پروژه با گواهی بین‌المللی در کشور بوده است) نیز در سوابق کاری او دیده می‌شود.


شبنم شجاعی


سمت: مدیر امور فناوری اطلاعات بانک کارآفرین

شبنم شجاعی متولد ۱۳۵۷ و دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت است. شجاعی از سال ۱۳۸۴ در بانک کارآفرین فعالیت می‌کند و از جمله سوابق کاری او در این بانک می‌توان به مدیر اداره آمار و گزارش‌ها، مدیر اداره توسعه نرم‌افزار، رئیس اداره مغایرت و رئیس اداره سامانه متمرکز و مدیر فناوری اطلاعات بانک کارآفرین اشاره کرد.

او عضویت در هیئت‌مدیره شرکت سنباد و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت نگاه بانکی توسعه فردای کارآفرین را نیز در سوابق کاری خود دارد. از جمله اقدامات شجاعی در بانک کارآفرین می‌توان به راه‌اندازی کربنکینگ خارجی و جایگزینی با کربنکینگ شرکت خدمات انفورماتیک و راه‌اندازی Data warehouse بانک و آشنایی با EtL، تحلیل و داده‌کاوی اشاره کرد.


مونا نهالبار


سمت: رئیس اداره کربنکینگ بانک کارآفرین

مونا نهالبار دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، گرایش سخت‌افزار، کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار و دکترای مهندسی کامپیوتر سخت‌افزار گرایش معماری سیستم‌های کامپیوتری است. از سوابق کاری او می‌توان به مدیرکل امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مشترک ایران – ونزوئلا، مسئول اداره بانکداری الکترونیک بانک شهر و کارشناس شبکه و نرم‌افزار در برخی شرکت‌های نرم‌افزاری اشاره کرد.

فعالیت نهالبار در بانک شهر از ابتدای مسیر ایجاد این بانک از زمان تعاونی اعتباری شهر و سپس مؤسسه مالی و اعتباری شهر و در نهایت در سال‌های تبلور بانک شهر بود و بلوغ و اتصال سیستم‌ها و عملیات کانورت از سیستم‌های شعبه‌محور به متمرکز و تحول بانکداری متمرکز و الکترونیک در آن دوران را شاهد و دخیل بود. سپس در بانک مشترک ایران – ونزوئلا، درخواست نهالبار مبنی بر اتصال به سامانه‌های الکترونیک و پرداخت خرد و شبکه شتاب با موافقت و تأیید مدیرعامل وقت مواجه شد و اتصال آن مجموعه به شبکه شتاب در سال 1394 رخ داد.


مهدیه نوروزیان


سمت: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت داتین

مهدیه نوروزیان متولد ۱۳۶۲ است و کارشناسی مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد علوم شناختی از دانشگاه تهران دارد و در حال حاضر دانشجوی DBA تحول دیجیتال در دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۸ تاکنون در شرکت فناپ و سپس در شرکت داتین مشغول به فعالیت است. از جمله سوابق کاری او در این شرکت‌ها می‌توان به معاون برنامه‌ریزی و توسعه، نماینده مدیرعامل در مطالعات بانکداری دیجیتال، دستیار ارشد اجرایی مدیرعامل، مسئول کمیته مطالعات و تعالی سازمانی شرکت فناپ به ‌نام «رصد» و مدیر بخش تولید و عملیات سامانه‌های بانکداری مدرن اشاره کرد. او همچنین از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸ برنامه‌نویس و سپس مدیر پروژه شرکت نگاشت اندیشه سبز بوده است.

نوروزیان فعالیت کاری خود را از حوزه نرم‌افزار آغاز کرد و بعد از ۱۲ سال فعالیت تولیدی مستقیم، یک چرخش شغلی را تجربه کرد و وارد حوزه برنامه‌ریزی سازمان و توسعه راهبری شد. آنچه در سه سال اخیر موضوع تمرکز و مطالعه نوروزیان بوده، پیچیدگی‌های مدیریت تغییر در سازمان‌ها، رویکردهای مختلف و در نهایت، موضوع رهبری تغییر است.

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های نوروزیان طی سال‌های فعالیتش می‌توان به توسعه سامانه‌های اینترنت‌بانک و سرویس‌های زیرساختی گروه سامانه‌های بانکداری الکترونیک در شرکت داتین، تحقیق و توسعه در حوزه بانکداری دیجیتال، تدوین طرح کسب‌وکاری اعتبار هوشمند، تدوین طرح‌های توسعه راهبردی در چند شاخه از صنعت فناوری‌های مالی، تدوین چارچوب مدیریت تغییر به‌منظور تحقق تحول دیجیتال در سازمان، پروژه نهادینه‌سازی قابلیت سازمانی دورکاری در شرکت داتین و مربیگری در رویدادهای استارتاپی و پیش‌شتاب‌دهی فین‌تک اشاره کرد.


مونا حاجی‌علی‌اصغر


سمت: قائم‌مقام مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه کیان

مونا حاجی‌علی‌اصغر دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – مالی دانشگاه الزهرا، DBA مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار و DBA دانشگاه تهران است. حاجی‌علی‌اصغر از مهرماه ۱۳۹۵ تاکنون قائم‌مقام مدیرعامل و سهام‌دار شرکت مدیریت سرمایه کیان است و طی این سال‌ها مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کیان، مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری آوای ثروت کیان، مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان و بازارگردانی، تعهد پذیره‌نویسی و مشاوره شرکت‌ها را انجام داده است.

در سوابق کاری حاجی‌علی‌اصغر، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت کارگزاری توسعه معاملات کیان، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت گروه مالی گسترش سرمایه کیان، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت طلوع سرمایه کیان، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت نوآوری فروش کیان، عضو هیئت‌مدیره شرکت آفتاب تابان کیان، عضو هیئت‌مدیره شرکت روژان شید انرژی، عضو هیئت‌مدیره شرکت شیدسان مهر کیش، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نوآوران پذیرش پیشرو کیان و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ستاره آسمان کیان دیده می‌شود.

علاوه بر اینها، معاون عملیات شرکت تأمین سرمایه کاردان، مدیر سبدگردانی و مدیریت دارایی‌های شرکت تأمین سرمایه نوین، مشاور شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی، مشاور شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه نوین در زمینه تأسیس صندوق، مدیر واحد اداره‌کننده پذیرش گواهی سپرده عام مراحل دوازدهم و چهاردهم بانک اقتصاد نوین در شرکت فرابورس ایران و… از جمله دیگر سوابق حرفه‌ای او هستند.

حاجی‌علی‌اصغر در طراحی و راه‌اندازی ده‌ها صندوق سرمایه‌گذاری از انواع مشترک ارزی، ریالی و با توزیع سود، با درآمد ثابت ارزی و ریالی، صندوق‌های کالایی، صندوق‌های شاخصی، نیکوکاری با توزیع سود و غیره همکاری کرده است.


بهناز آریا


سمت: مدیرعامل گروه شرکت‌های کهکشان

بهناز آریا متولد ۱۳۵۴ و دارای مدرک MBA و دکترای فناوری اطلاعات از آمریکا و مدارک متعدد بین‌المللی در گرایش‌های شبکه، مدیریت امنیت اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات و تداوم کسب‌وکار است.

او از سال ۱۳۷۹ تاکنون مدیر، عضو و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌های گروه کهکشان (کهکشان مشاور، کهکشان دانا، کاران و…)، مديريت آموزش و پژوهش مؤسسه کهکشان نور، مدرس و مشاور دوره‌های مدیریت امنیت اطلاعات است. از جمله سوابق کاری آریا می‌توان به مشاور و مدیر سیستم‌های مديريت امنيت اطلاعات و مشاور سیستم‌های مديريت فناوری اطلاعات و آگاهی‌رسانی امنیت، سرممیز سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات (ISO 27001)، مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت تداوم کسب‌وکار، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران (دوره‌های سوم و چهارم)، رئیس کمیسیون افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) (دوره‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم)، عضو کمیسیون سامان‌دهی بازار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و تدوین تعرفه خدمات فناوری اطلاعات، عضو انجمن زنان کارآفرین، رئیس کارگروه فناوری اطلاعات انجمن زنان کارآفرین، مشاور مورد تأیید سازمان نظام صنفي رایانه‌ای كشور در دو رشته و دبیر کمیته فرعی 27 کمیته فنی فناوری اطلاعات، فنون امنیت اطلاعات ISO/IEC JTC1-ISIRI سازمان جهانی استاندارد در ایران اشاره کرد.


فاطمه موسوی روزبهانی


سمت: مدیرمحصول شرکت آدانیک (آدان‌نیک‌افزار)

فاطمه موسوی روزبهانی متولد 1353 و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب و کارشناسی ارشد MBA، گرایش مدیریت فناوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی است. موسوی بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری در سازمان‌های دولتی و خصوصی (15 سال اخیر در حوزه فناوری‌های مالی و بانکی از جمله بانک‌های اقتصاد نوین، گردشگری و سینا) را دارد و در حال حاضر یک سال‌ونیم است که مدیرمحصول شرکت آدانیک است.

موسوی روزبهانی در این سال‌ها در توسعه سامانه‌های بانکی (بانکداری متمرکز؛ ریالی و ارزی)، توسعه سامانه‌های بانکی مبتنی بر بانکداری باز، توسعه بانکداری دیجیتال و همچنین توسعه سامانه‌های بیمه‌ای مبتنی بر بیمه باز فعالیت کرده و تمرکز کاری او در حال حاضر در حوزه بانکداری دیجیتال است.


غزاله حسینی


سمت: مدیر محصول تیم داده‌کاوی (گمانیک) شرکت مهندسی آدان‌نیک‌افزار

غزاله حسینی متولد ۱۳۶۰ و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، گرایش سخت‌افزار از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی از دانشگاه تهران و دانشجوی دکترای مردم‌شناسی در دانشگاه تهران است. از جمله سوابق کاری حسینی می‌توان به کارشناس فنی شرکت ابزار دقیق فن‌آوران، کارشناس فنی و برنامه‌نویس شرکت تام ایران‌خودرو، پشتیبان فنی و برنامه‌نویس شرکت پردازشگران سامان و برنامه‌نویس، مدیر تیم، مدیرفروش و مدیرمحصول شرکت مهندسی آدانیک‌افزار اشاره کرد.

از مهم‌ترین اقدامات حسینی در طول فعالیت حرفه‌ای او می‌توان به مشارکت در تکمیل پروژه Open API بومرنگ (تحت نام تجاری فینوتک) به‌عنوان برنامه‌نویس و مدیر تیم، مشارکت در تیم فروش و عقد قرارداد با بانک کارآفرین و مؤسسه مالی و اعتباری نور جهت توسعه مشتریان سامانه کلید، مشارکت در تیم فروش و توسعه مشتریان سرویس احراز هویت غیرحضوری سجام شاکیلید و همکار و مشاور شرکت فینوتک جهت جذب نیرو و توسعه منابع انسانی اشاره کرد.


فاطمه جعفری


سمت: عضو هیئت‌مدیره سهامیاب

فاطمه جعفری که متولد ۱۳۶۷ است، دارای مدرک مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار از دانشگاه شریف و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه الزهراست. از جمله سوابق کاری جعفری می‌توان به برنامه‌نویس و مدیر پروژه شرکت سورن سیستم شریف از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴، مدیرمحصول مانیکس از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵ و مدیرعامل سهامیاب از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ اشاره کرد.

مهم‌ترین اقداماتی که جعفری طی فعالیت حرفه‌ای خود انجام داده نیز فعالیت روی کیف پول دیجیتال، پیاده‌سازی مدل‌های پرداخت نوین مانند Tap&Go، راه‌اندازی شبکه اجتماعی تخصصی بازار سرمایه و توسعه آن به زیرساخت معاملاتی و جمع‌آوری و پردازش اطلاعات بازار سرمایه ایران است. او در حال حاضر روی توسعه ابزارهای تحلیلی و ارزش‌گذاری شرکت‌ها مشغول به کار است.


لیلا نظری


سمت: مدیر پروژه هویت دیجیتال و مدیر توسعه کسب‌وکار سوپراپلیکیشن صاپ

لیلا نظری متولد بهمن‌ماه ۱۳۶۱ و دارای لیسانس مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه شهید چمران اهواز، فوق‌لیسانس مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته از دانشگاه الزهرا و دکترای مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش هوش تجاری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب است. نظری فعالیت حرفه‌ای خود را با تحلیل سیستم‌های نرم‌افزاری سفارشی شروع و در ادامه مسیر به سمت طراحی و مدیریت محصول حرکت کرد. در پروژه‌ها و صنایع گوناگونی به کسب تجربه و فعالیت پرداخت و اکنون به مدت سه سال است که در صنعت پرداخت مشغول فعالیت است.

از جمله سوابق کار او می‌توان به مدیرمحصول کارت اعتباری پادیز شرکت سیمرغ تجارت، مدیرمحصول سوپراپلیکیشن تراپ هلدینگ سرمایه‌گذاری آتا، مدیرمحصول سامانه گردشگری و باشگاه مشتریان شرکت انیاک، مدیرمحصول سامانه‌های تخصصی هوانوردی شرکت هواپیمایی کاسپین، تحلیلگر و طراح سیستم‌های ملی املاک، شبنم و خودرو شرکت خدمات انفورماتیک راهبر و تدریس دروس تخصصی کامپیوتر و مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.


نازنین دانشور


سمت: مؤسس و مدیرعامل تخفیفان و نت‌برگ

نازنین دانشور متولد ۱۳۶۲ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد، در رشته فناوری اطلاعات از دانشگاه امیرکبیر است. دانشور بیش از ۱۰ سال است که در زمینه تجارت الکترونیکی در ایران، آلمان و انگلستان فعالیت می‌کند و مدتی را نیز به‌عنوان مدیر فنی در آلمان و انگلستان فعالیت داشته است. او در سال ۱۳۹۰ تخفیفان را که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین سایت‌ها در حوزه تجارت الکترونیکی است، راه‌اندازی می‌کند و در سال ۱۳۹۹ نیز عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران می‌شود.


نسیم توکل


سمت: رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی عرش‌گستر و مدیرعامل شرکت قطعه آزمون الکترونیک رسانا

نسیم توکل متولد ۱۳۶۲ و دارای کارشناسی زمین‌شناسی دانشگاه اصفهان، کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و دکترای مدیریت کسب‌وکار دانشگاه تهران است. از سوابق کاری توکل می‌توان به رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی عرش‌گستر، مدیرعامل مرکز جامع تشخیص هویت، آزمون و غربالگری قطعات الکترونیک ایران، قطعه‌آزمون الکترونیک رسانا، عضو هیئت‌مدیره گلوبال الکترونیک بریتانیا، عضو هیئت مؤسس و هیئت‌مدیره کانون حمایتی ارتقا و توسعه کارآفرینی صنعت الکترونیک ایران، عضو هیئت‌مدیره شرکت دانگ گوآن آیردنگ چین، مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی ارتقای مدیریت و مطالعات فناوری و نوآوری حفاظت الکترونیک، مدیریت بحران ریسک اتحاد، ریاست کمیته زنان کارآفرین اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی – مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی و عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و عضو خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران اشاره کرد.

نسیم توکل

همچنین عضو انجمن جوانان بازرگان استان تهران، عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس، عضو مجمع عالی و سازمان ملی کارآفرینی ایران، عضو انجمن BSIA انگلستان، عضو انجمن ASIS ایالات‌ متحده، عضو آکادمی بازاریابی AMS آمریکا و عضو انجمن ملی زنان کارآفرین و کانون زنان بازرگان و کارآفرین استان تهران نیز در سوابق کاری او دیده می‌شود.


مهسا خمیسی


سمت: هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل دونه

مهسا خمیسی متولد ۱۳۶۵ است و کارشناسی خود را در رشته فناوری اطلاعات و کارشناسی ارشدش را در رشته Business and information system در استرالیا دریافت کرده است. او هفت سال در آمریکا سابقه فعالیت در زمینه توسعه نرم‌افزار و تحلیل کسب‌وکار و استراتژی داشته و MBA خود را از دانشگاه پرسیدیو سان‌فرانسیسکو دریافت کرده است.

از جمله سوابق کاری خمیسی می‌توان به مدیرعامل فینوتک، کارشناس توسعه کسب‌وکار شرکت حاسب سیستم، مدیر عملیات و توسعه کسب‌وکار AgeSong Hayes Valley (سان‌فرانسیسکو، ایالات ‌متحده آمریکا) و… اشاره کرد. او در حال حاضر مدیرعامل دونه است؛ دونه بستر سرمایه‌گذاری روی انواع رمزارزهاست.


سارا سام‌خانی


سمت: معاون منابع انسانی گروه مالی آگاه

سارا سام‌خانی متولد ۱۳۶۵ و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت منابع انسانی در دانشگاه تهران است. سام‌خانی حدود یک سال است که در حوزه منابع انسانی با گروه مالی آگاه همکاری می‌کند. پیش از این، حدود پنج سال مدیر توسعه سازمان در شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا بود و در مجموع حدود ۱۴ سال است که در حوزه‌های اجرایی، مشاوره و آموزش در زمینه‌های مشاوره مدیریت، منابع انسانی و توسعه سازمان در صنعت و دانشگاه فعالیت می‌کند.

با توجه به حوزه‌های فعالیت سام‌خانی طی سال‌های گذشته، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های او می‌توان به همکاری در توسعه سازمان در شرکت‌های حوزه فناوری مالی، مشارکت در تدوین استراتژی‌های حوزه منابع انسانی در راستای اهداف تعیین‌شده در مجموعه‌های فعال در صنعت فناوری‌های مالی، همکاری در توسعه و توانمندسازی مدیران ارشد و میانی شاغل در صنعت فناوری‌های مالی، مشارکت در تقویت برند کارفرمایی شرکت‌های فعال در صنعت، تسهیلگری در خصوص جذب افراد متخصص و مستعد در شرکت‌های فعال در صنعت فناوری‌های مالی، کمک به تقویت جایگاه و ارتقای سطح اهمیت حوزه منابع انسانی در شرکت‌های فعال در صنعت، ترغیب سازمان‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی در خصوص به‌کارگیری ابزارهای کارآمد در حوزه‌های منابع انسانی و توسعه سازمان، مشارکت در فرهنگ‌سازی در شرکت‌های فعال در صنعت و آموزش و توانمندسازی افراد مستعد در حوزه‌های منابع انسانی و توسعه سازمان اشاره کرد.


گل‌مر بحری تبریزی‌فرد


سمت: مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات آتنا

گل‌مر بحری تبریزی‌فرد متولد ۱۳۶۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه علم و صنعت است. رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات آتنا، مؤسس و مدیرعامل شرکت پار آتنا دژ و رئیس هیئت‌مدیره شرکت سامانه‌نگار آتنا از سوابق کاری بحری هستند.

از جمله مهم‌ترین اقدامات بحری طی فعالیت‌هایش در صنعت فناوری‌های مالی کشور نیز می‌توان به راه‌اندازی سایت مهربانه، اولین پلتفرم خیریه در قالب تأمین مالی جمعی و راه‌اندازی سایت Dongi.ir اولین پلتفرم تأمین مالی جمعی در شرکت سامانه‌نگار آتنا اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.