راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفته‌های حکیمی از افزایش سقف برداشت وجه، کارمزد و انتقال وجه سه جانبه

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که در انتقال وجه سه جانبه بانک‌ها نام برخی از بانک‌ها وجود ندارد، گفت: بانک‌های تجارت، پارسیان و ملت در این لیست وجود ندارند که بانک ملت اعلام آمادگی کرده تا 15 روز آینده می تواند این خدمت را ارائه دهد و در مورد بانک‌های تجارت و پارسیان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تلاش بیشتری برای فعال سازی این خدمت انجام دهند. در این باره می‌توانید یادداشت «انتقال وجه سه طرفه به کجا رسید؟» را در راه پرداخت بخوانید.

.

برداشت شتابی بیش از 200 هزار تومان نخواهیم داشت

حکیمی همچنین در مورد برداشت بیش از 200 هزار تومان از کارت در هر روز گفت: در حال حاضر هر فردی روزانه می‌تواند تا سقف 200 هزار تومان از کارت خود و از طریق خودپردازها به صورت نقدی برداشت کند. ولی برای برداشت بیش از این میزان مشکلاتی وجود دارد. با توجه به محدودیتی که در مورد ایران چک‌ها داریم و موضوع ادامه داشتن انتشار آن و یا عدم انتشار و از طرفی با توجه به این نکته که اگر ایران چک از این دور خارج شود به شدت درمورد توزیع پول از طریق خودپرداز دچار مشکل می‌شویم و با محدودیت‌هایی مواجه می‌شویم ودر نهایت به این جمع بندی رسیدیم که خدمت و یا سرویسی ندهیم تا این‌که بعدا به دلیل بروز مشکلاتی با محدودیت مواجه شویم و آن سرویس را محدود کنیم.

.

فعلا کارمزدی نداریم

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در مورد تغییر کارمزد خدمات بانکی گفت: این کارمزدها ثابت مانده و بخش عمده‌ای از هزینه این کار را خود بانک‌ها می‌دهند اما در سال‌های اخیر در خصوص نگهداری تجهیزات و ابزارها با هزینه‌های بیشتری روبرو شدیم که پیشنهاداتی برای افزایش این کارمزد مطرح شده ولی تا به حال این موضوع ثابت مانده و در واقع فعالیتی است که به قطعیت نرسیده است.

.

سپاس در راه است

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان این‌که ساماندهی پرداخت‌های ریز تحت عنوان کیف پول الکترونیکی در دستور کار است گفت: بعد از فراهم شدن زیرساخت‌های آن این طرح اجرایی می‌شود که سامانه پرداخت الکترونیکی سیار (سپاس) هم کیف پول در تلفن همراه و یا کیف پول در قالب کارت‌های هوشمند است.

 .

برداشت خودکار

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان این‌که یکی از پروژه‌هایی که برای بانک مرکزی بسیار مهم بوده و امیدواریم امسال به مرحله اجرایی برسد بحث سامانه برداشت خودکار است گفت: موضوع مهم در مورد این سامانه آن است که مجوز برداشت خودکار حتما باید توسط دارنده حساب باشد و تا زمانی که صاحب حساب مجوز این برداشت را ندهد این کار صورت نمی‌گیرد ونکته مهم دیگر آن است که سقف مبالغ نیز توسط خود صاحب حساب مشخص می‌شود و هر زمانی که فرد بخواهد این برداشت خودکار را باطل کند می تواند از قبل اعلام کرده و اقدام به این کار کند که این خدمت بسیار محبوب بوده ومردم از آن استقبال کرده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.