راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمایشگاه کتاب و فرصت‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک

[رضا قربانی | راه پرداخت]

نمایشگاه‌های عمومی عرصه مهمی برای ارائه و نمایش توانمندی‌های صنعت بانکداری وپرداخت الکترونیک ایران  هستند. یکی از مهم‌ترین نمایشگا‌ه‌هایی که در سال‌های گذشته محلی برای خودنمایی بانکداری و پرداخت الکترونیک شده، نمایشگاه کتاب تهران است. در این نمایشگاه  شرکت ایران کیش و شرکت پرداخت الکترونیک سامان، با مجهز کردن اکثر غرفه‌های نمایشگاه به دستگاه‌های کارت‌خوان و  بانک صادرات  با توزیع کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب، نمایشگاه را به محلی برای خرید‌های الکترونیکی تبدیل می‌کنند. البته هنوز هم به شیوه توزیع سنتی کارت‌های الکترونیکی کتاب در بانک صادرات ایراداتی وارد است، اما روح الکترونیکی شدن پسندیده است و حرکت در این مسیر را باید به فال نیک گرفت.

نمایشگاه کتاب تهران از نظر گردش مالی صنعت کتاب موقعیت قابل توجهی دارد و گفته می‌شود بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تراکنش‌های مالی کتاب در همین نمایشگاه انجام می‌شود. بنابراین حضور جدی شرکت‌های پرداخت الکترونیک در نمایشگاه کاملا منطقی است. هنوز در ایران نمایشگاهی با ابعاد و بزرگی نمایشگاه کتاب نداریم. نکته مهم توجه جدی به نمایش توانایی‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران در این نمایشگاه است. در صورتی که تصویر پرداخت الکترونیک در نمایشگاه مطلوب نباشد این موضوع تاثیر فراوانی بر مردم خواهد داشت.

به بهانه نمایشگاه کتاب پیشنهاد می‌کنیم گزارش تحقیقی که سال گذشته درباره پرداخت الکترونیک در نمایشگاه کتاب تهران در راه پرداخت تولید شده بود را مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.