راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین نشست هیئت‌مدیره جدید نصر استان تهران چه زمانی برگزار می‌شود؟

ششمین دوره انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت ساعت ۱۷ روز شنبه یکم آذرماه ۱۳۹۹ به پایان رسید و نتیجه آن در مجمع عمومی سازمان به طور رسمی اعلام شد. براساس اعلام نتایجی که در مجمع عمومی سازمان عنوان شد، اعضای ائتلاف هم‌آفرینی توانستند ۱۲ جایگاه و اعضای ائتلاف نصر فراگیر توانستند ۸ جایگاه را در این انتخابات از آن خود کنند. اکنون ۱۲ روز (با در نظر گرفتن روزهای پنج‌شنبه و جمعه) از اعلام نتایج ششمین دوره انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌گذرد و هنوز هیئت‌مدیره جدید اولین نشست خود را برای انتخاب یک نفر به‌عنوان رئیس، یک یا دو نفر به‌عنوان نایب رئیس و یک نفر به‌عنوان خزانه‌دار برگزار نکرده است. با توجه به شنیده‌ها، اولین نشست پنجمین دوره انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران کمتر از یک هفته بعد از اعلام نتایج برگزار شد.

به طور معمول، اولین نشست هیئت‌مدیره باید ۱۰ روز کاری بعد از اعلام نتایج برگزار شود. با توجه به اینکه نتایج ششمین دوره انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران یکم آذرماه اعلام شد، با در نظر گرفتن ۱۰ روز کاری بعد، امروز یعنی چهارشنبه ۱۲ آذرماه باید هیئت‌مدیره جدید اولین نشست خود را برای انتخاب رئیس، نایب‌رئیس و خزانه‌دار برگزار کند ولی تا زمان تنظیم این گزارش تاکنون خبری از برگزاری این نشست به اعضای هیئت‌مدیره منتخب داده نشده و هیئت‌مدیره جدید هنوز کار خود را شروع نکرده است.

روال بدین گونه است که هیئت‌مدیره قبلی باید برای برگزاری اولین نشست هیئت‌مدیره جدید، آنها را به این نشست دعوت کند. درواقع این نشست باید به دعوت هیئت‌مدیره قبلی اتفاق بیفتد که تاکنون هیئت‌مدیره دوره پنجم از اعضای هیئت‌مدیره دوره ششم برای برگزاری این نشست دعوتی انجام نداده است.

علاوه بر این موارد در اساسنامه تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای آمده است که دبیرخانه شورا حداکثر دو هفته پس از دریافت نتایج انتخابات، رسمیت شروع به کار هیئت‌مدیره منتخب را جهت افتتاح حساب جاری و سایر وظایف محوله در اساسنامه اعلام خواهد کرد. با این وجود تاکنون اولین نشست هیئت‌مدیره جدید برگزار نشده است و رئیس، نایب‌رئیس و خزانه‌دار این دوره انتخاب نشده‌اند.

در حال حاضر شاید تفسیرهای متعددی از بندهای اساسنامه نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران صورت گرفته باشد ولی آنچه که به طور مشخص می‌توان به آن اشاره کرد تمام مراحل قانونی برای پایان دوره پنجم هیئت‌مدیره نظام صنفی استان تهران طی شده است و باید به‌صورت قانونی هیئت‌مدیره دوره ششم کار خود را آغاز کند در چنین شرایطی اگر خلاف قوانین و اساسنامه نصر اقدامی خارق‌العاده صورت گیرد قطعا مشارکت پرشوری که اعضای صنف به نسبت دوره‌های گذشته از خود به نمایش گذاشتند تا هیئت‌مدیره جدید با پشتوانه قابل توجهی از اعضا کار خود را آغاز کند زیر سوال خواهد رفت و ضربه مهلکی را به وجهه نظام صنفی رایانه‌ای که اعضا، آن را خانه خود می‌دانند وارد خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.