راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه از خدمات 1818 استفاده کنیم؟ {راهنما}

با استفاده از سرویس 1818، هم می‌توان از وضعیت صورتحساب و ریزمکالمات اطلاع یافت و هم می‌توان نسبت به پرداخت وجه قبض اقدام کرد.

ابتدا طبق پیام سیستم، باید شماره تلفن خود را وارد کرده و کلید # را فشار دهید. سپس شماره، توسط سیستم 1818، تکرار و نهایتا تایید می‌شود و در نهایت درصورت تایید شماره وارد شده، مبلغ بدهی شما اعلام می‌شود.

همچنین برای پرداخت صورتحساب، عدد (1) و برای دریافت ریزمکالمات و سایر خدمات، عدد (2) شماره‌گیری شود.

برای پرداخت صورتحساب قبض، پس از شماره‌گیری عدد (1) که در پیام اعلام شده بود، مراحل به ترتیب طی می‌شود: باید شماره کارت شتاب را وارد کرده و سپس کلید # را فشار دهید. (این شماره 16 رقمی است). سپس سیستم، از شما رمز دوم را درخواست می‌کند.

کاربران توجه داشته باشند که فعال کردن رمز دوم از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک (ATM) مقدور است و این رمز فقط برای اینگونه پرداخت‌ها و نیز پرداخت اینترنتی قبوض، فعال می‌شود.

سیستم به کاربر رمز دوم اعلام می‌کند که شما قبض را پرداخت کرده‌اید. در ادامه پس از پرداخت، شماره رهگیری به مشترک اعلام می‌شود که در صورت اعلام بدهی یا هرگونه مشکل در دوره‌های بعدی، می‌توان با استفاده از این شماره، موضوع را پیگیری کرد.

لازم است بدانید برای اطلاع و دریافت ریزمکالمات؛ چنانچه مشترک برای اطلاع از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب تلفن خود، با سیستم تماس بگیرد و اطلاعات همان تلفن را بخواهد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست، در غیر این صورت مشترک باید نسبت به دریافت یک عدد پنج رقمی به‌عنوان رمز عبور از مرکز مخابراتی اقدام کند. این دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز امکان‌پذیر است. (دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز نیاز به رمز عبور دارد). اما درصورتی که تلفن دولتی یا شماره‌ای باشد که در سیستم صورتحساب موجود نباشد، شماره وارد شده «غیر معتبر» اعلام می‌شود.

درصورتی که مشترک بدهی نداشته باشد، هیچ‌گونه پیامی جهت پرداخت، پخش نمی‌شود اما برای دریافت ریزمکالمات، پیام‌رسانی ادامه دارد.

منبع: ایسنا

1 دیدگاه
  1. عباسعلی عباسی می‌گوید

    برای من قبض نمیاد تلفن ماراقط میکنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.