راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه فردا در مجمع وانتخابات نظام صنفی رایانه‌ای تهران شرکت کنیم؟

برای این دوره از انتخابات هیئت‌مدیره و بازرس سازمان، ۷۲ نامزد در شاخه شرکت‌ها، ۱۲ نامزد در شاخه مشاوران، ۴ نامزد در شاخه فروشگاه و ۴ نامزد بازرس برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند.

این روزها ششمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره و بازرس نظام صنفی یارانه‌ای را پیش رو داریم و قرار است ۲۹ آبان ماه، مجمع سالیانه و همینطور انتخابات این دوره در تهران، به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه برخط انجام شود. مجمع عمومی عادی نوبت دوم از ساعت ۹ الی ۱۰ در نشانی online.tehrannsr.org/asm99 و در بستر Adobe Connect برگزار می‌شود. در ادامه، رای‌گیری انتخابات از ساعت ۱۰ الی ۱۹ در سامانه رای‌گیری به نشانی vote.tehrannsr.org برگزار می‌شود.

اعضای هیئت مدیره سازمان نظام صنفی از سه شاخه «شرکت‌ها»، «فروشگاه‌ها»، «مشاوران» و «بازرس» تشکیل شده است. هر کدام از این شاخه‌ها دارای اعضای اصلی و اعضای علی‌البدل هستند. شاخه شرکت‌ها ۱۵ عضو اصلی و ۳ عضو علی‌البدل، شاخه فروشگاه‌ها ۲ عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل، شاخه مشاوران ۳ عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل و شاخه بازرس یک عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل دارد که برای یک دوره سه‌ساله انتخاب می‌شوند. درمورد شاخه بازرس باید گفت که اعضای آن به‌صورت مشترک از سه شاخه انتخاب می‌شود.

برای این دوره از انتخابات هیئت‌مدیره و بازرس سازمان، ۷۲ نامزد در شاخه شرکت‌ها، ۱۲ نامزد در شاخه مشاوران، ۴ نامزد در شاخه فروشگاه و ۴ نامزد بازرس برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند. درواقع هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از اعضای داوطلب واجد شرایط همین شاخه‌ها، توسط اعضای همان شاخه انتخاب می‌شوند. داوطلبانی صلاحیت نامزد شدن در انتخابات سازمان نظام صنفی یارانه‌ای را دارند که علاوه بر گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و پیشینه کیفری موثر، از حسن شهرت اجتماعی، شغلی، عملی، حرفه‌ای و عدم اشتهار به فساد اخلاقی، به تایید پنج درصد واجدان حق ‌رأی برخوردار باشند. علاوه بر این ویژگی‌ها، داوطلبان کاندیداتوری در هر شاخه باید یک سری شرایط دیگر هم داشته باشند:

  • شاخه شرکت‌ها: یک نفر از اعضای هیئت‌مدیره یا سهامداران شرکت‌های دارای مجوز معتبر
  • شاخه فروشگاه‌ها: شخص صاحب پروانه کسب یا مجوز فروشگاه‌های دارای مجوز معتبر
  • شاخه مشاوران: افراد پذیرفته‌شده در آزمون احراز صلاحیت مشاوران و حائز رتبه مشاوره

فرایند ثبت‌نام و اعلام کاندیداتوری داوطلبان از ۳۱ شهریور ماه شروع شد و تا ۱۶ مهر ادامه داشت. بعد از ثبت‌نام، کاندیداها تا پایان ۱۴ آبان فرصت ارائه مدارک و تا ۱۸ آبان فرصت ارائه استشهادیه به دبیرخانه سازمان را داشتند. با پایان یافتن این مهلت، فهرست‌ نهایی نامزدهای انتخابات منتشر شده است که اسامی کامل این نامزدها را می‌توانید در این فایل پی‌دی‌اف مشاهده کنید. پس از آن در جلسه‌ای با حضور تمامی نامزدها، دو نماینده از آنها برای حضور در هیئت نظارت انتخاب خواهد شد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در اطلاعیه‌ای وظایف هیئت نظارت بر انتخابات را اینطور شرح داده است:

«عطف به بند ۴ بخش اول دستورالعمل برگزاری انتخابات (مصوب هیئت‌مدیره سازمان نصر استان تهران) وظایف این هیئت، نظارت بر تمامی فعالیت‌های اجرایی مربوط به انتخابات، تهیه و ارائه گزارش تخلفات و رسیدگی به شکایات، تهیه و ارائه گزارش از نتایج انتخابات، تذکر و اصلاح موارد نقص دستورالعمل‌ و سایر ضوابط مرتبط با برگزاری انتخابات، ارائه گزارش به مجمع عمومی و تقاضای رسیدگی مجمع در مورد برگزاری انتخابات یا تعویق آن به منظور بررسی اشکالات و رفع آنها است.»


نحوه رای‌گیری در انتخابات


افراد برای رای دادن به نامزدهای موردنظر ابتدا باید وارد سایت مخصوص انتخابات شوند. در صفحه احراز هویت، بعد از وارد کردن کد عضویت و کد ملی نماینده، در صورت تطبیق شماره همراه و کد ملی واردشده مربوط به این کد عضویت، کد OTP برای شماره همراه فرد ارسال می‌شود. با وارد کردن کد OTP، فرد به سیستم انتخابات وارد می‌شود. در صفحه تصویب گزارش‌ها، عضو باید به موارد خواسته‌شده رای داده و روی دکمه «ادامه» کلیک کند.

در صفحه انتخاب نامزدها، اعضای هر شاخه می‌توانند از صفر تا حداکثر تعداد افراد موردنیاز در آن شاخه و همچنین به صفر تا یک نفر نامزد بازرس رای دهند. لازم به ذکر است که کاندیداهای بازرس برای هر سه شاخه شرکت ها فروشگاه و مشاوران مشترک است و نتیجه آرا، هر سه به صورت تجمیعی منتشر خواهد شد. همچنین شاخه اشخاص حقیقی نمی‌توانند به بازرس رای دهند.

در این دوره از انتخابات شاهد رشد قابل ملاحظه مشارکت در مرحله ثبت‌نام نامزدها و همچنین ثبت‌نام نمایندگان شرکت‌ها برای شرکت در انتخابات هستیم. به گفته علی آذرکار دبیر سازمان نصر استان تهران، نزدیک به ۴۰۰ شرکت نماینده خود را برای رای‌دهی در انتخابات معرفی کرده‌اند که این تعداد در دوره گذشته نزدیک به ۲۶۰ نفر بوده است.

همچنین براساس آمار ارائه‌شده ۷۲ نامزد در شاخه شرکت‌ها ثبت‌نام اولیه کرده بودند که با انصراف ۱۵ نامزد و تکمیل نشدن مدارک ۱۳ نامزد دیگر، در نهایت ۴۴ نفر در شاخه شرکت‌ها ثبت‌نام قطعی شدند. در شاخه فروشگاه‌ها هم چهار نفر و در شاخه مشاوران دوازده نفر به عنوان نامزد ثبت‌نام اولیه را انجام داده بودند، که ثبت‌نام همگی آنها قطعی و نهایی شده است.

ویدیو نحوه رای‌گیری در انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

راهنمای تصویری شرکت در مجمع آنلاین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران


برای شرکت در مجمع به نصب نرم‌افزار Adobe Connect روی رایانه یا گوشی هوشمند نیاز است. فایل نصبی آن در سیستم عامل‌های مختلف در سایت سازمان قابل دریافت است. بعد از نصب نرم‌افزار، در زمان برگزاری مجمع با ورد کردن نشانی مجمع در نوار آدرس آن می‌توانید با استفاده از کاربر مهمان و وارد کردن نام و نام خانوادگی خود در مجمع شرکت کنید.

راهنمای تصویری شرکت در مجمع آنلاین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.