پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ارائه خدمات گسترده بانکی بدون دریافت کارمزد ممکن نیست
مدیرعامل بانک ملی ایران خدمت رسانی به مشتریان را وظیفه ذاتی بانک دانست و افزود: « تسهیل خدمات بانکی با دریافت کارمزد در کنار ارائه خدمات جدید و مفید از جمله صدور کارت هدیه، صدور کارت اعتباری و … نه تنها مورد قبول مشتریان است، بلکه نیازهای بانک در حوزه تأمین منابع را نیز به خوبی محقق خواهد کرد.»
مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم افزایش درآمدهای کارمزدی در واحدهای این بانک همزمان با ابلاغ کارمزدهای جدید خدمات بانکی توسط بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: «بانک یک بنگاه اقتصادی است و نمیتواند خدمات گسترده را بدون دریافت هزینه آن انجام دهد.»
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده در همایش بررسی عملکرد شش ماهه واحدهای این بانک با بیان این که خوشبختانه تلاشهای نظام بانکی برای تعدیل نرخ کارمزد خدمات به ثمر نشست و بانک مرکزی کارمزدهای جدید را ابلاغ کرد؛ افزود: «از این پس باید کارمزدهای جدید به صورت سیستمی در خدمات اعمال گردد تا بخشی از هزینههای طبیعی خدمات جبران شود.»
او ادامه داد: «هر خدمتی در هر بنگاه اقتصادی با دریافت هزینه ارائه میشود و خدمات بانکی نیز از این رویه مستثنا نیست؛ بنابراین واحدها باید تا حد امکان و با استفاده از همه ظرفیتها، این موضوع را برای مشتریان خود تبیین کنند.»
او همچنین با اشاره به عملکرد موفق واحدهای این بانک در شش ماهه اول سال گذشته، خاطرنشان کرد: «بسیاری از اهداف مشخص شده برای واحدها محقق شده و البته بخشی از اهداف نیز در حال تحقق است و امیدواریم تا پایان سال برنامههای استراتژیک بانک به صورت کامل عملیاتی شده و به نتیجه برسد.»
مدیرعامل بانک ملی ایران خدمت رسانی به مشتریان را وظیفه ذاتی بانک دانست و افزود: « تسهیل خدمات بانکی با دریافت کارمزد در کنار ارائه خدمات جدید و مفید از جمله صدور کارت هدیه، صدور کارت اعتباری و … نه تنها مورد قبول مشتریان است، بلکه نیازهای بانک در حوزه تأمین منابع را نیز به خوبی محقق خواهد کرد.»
حسین زاده در ادامه به لزوم استفاده از ابزارهای نوین در اختیار بانک برای جذب مشتریان اشاره کرد و گفت: «برند بانک ملی ایران به اندازه کافی قدرت جذب مخاطب را دارد و در کنار آن ابزارهای بانکداری الکترونیک مانند سامانههای بام، بله، خودگران و نشان بانک نیز این روند را تقویت میکند.»
او همچنین با تقدیر از کارکنان بانک که همه تلاش خود را برای ارتقای این نهاد ارزشمند صرف میکنند؛ گفت: «بانک در حد توان خود و امکانات موجود تلاش میکند زحمات کارکنان جبران شود؛ تا بخشی از مشکلات معیشتی همکاران (باتوجه به شرایط اقتصادی کشور) برطرف شود.»
مدیرعامل بانک ملی ایران از خدمات بیمارستان بانک در دوره شیوع کرونا نیز تقدیر کرد و از واحدها خواست حداکثر تلاش خود را برای سوق دادن مشتریان به سمت استفاده از خدمات غیرحضوری و نیز رعایت پروتکلهای بهداشتی به کار بندند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم متناسب سازی سپرده گیری و تسهیلات دهی واحدها گفت: «ترکیب سپردهها در واحدهای بانک نیز باید متعادل شود؛ به طوری که هزینهای به واحد تحمیل نکند.»
ناصر شاهباز همچنین لزوم رعایت دستورالعملهای ابلاغی هیات مدیره به واحدها را یادآور شد و افزود: «جذب سپردههای ارزان قیمت از جمله سپردههای جاری و کوتاه مدت در کنار افزایش درآمدهای کارمزدی با ارائه خدماتی مانند صدور کارت هدیه همواره باید در اولویت باشد.»
دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز توجه بیش از پیش به وصول مطالبات معوق و تعیین تکیلف وثایق در اختیار واحدها را یادآور شد و گفت: «وصول منابع ارزشمند بانک که در اختیار دیگران است میتواند داراییهای قابل توجهی را ایجاد کند تا از آنها برای افزایش قدرت تسهیلاتدهی استفاده شود.»
کاووس ایرج پور لزوم استفاده از ابزار تهاتر با بدهکاران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: «هنگام پرداخت تسهیلات باید ارزیابی دقیق وثایق را مدنظر داشت و آن را متناسب با مشتری در نظر گرفت.»
عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با تاکید بر این که تجهیز منابع بانک باید جدی گرفته شود؛ گفت: «افزایش کیفیت خدمت رسانی به مشتریان و نیز برآورده کردن نیازهای بانک بدون تجهیز کافی منابع ممکن نیست.»
سید فرید موسوی همچنین حمایت از تولید داخل در قالب تزریق منابع به بنگاههای اقتصادی موجود را یادآور شد و خاطرنشان کرد: «اولویت نخست ما پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای فعال و نیمه فعال است و طرحهای ایجادی در اولویت بعدی قرار دارند.»
عباس شفیعی دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز در این جلسه تلاش همه جانبه کارکنان برای افزایش سوددهی بانک را خواستار شد و گفت: «دو شاخص قیمت تمام شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات در بانک روند خوبی را طی میکند و امیدواریم همین روند درباره سایر شاخصهای مهم نیز محقق شود.»
او اظهار کرد: «سودآوری نقش مهمی در ادامه فعالیت بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی دارد و اکنون با ابلاغ نرخهای جدید کارمزد خدمات بانکی این روند نیز سرعت خواهد گرفت.»
عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران هم با بیان این که باید در جلب رضایت کارکنان و مشتریان به طور همزمان تلاش شود، گفت: «نیروی انسانی راضی میتواند مشتریان را راضی نگه دارد.»
علی موسوی زاده با تقدیر از خدمات کارکنان به مشتریان، افزود: «بانک همه توان خود را برای جلب رضایت کارکنان به کار میگیرد و امیدواریم این روند به بهبود هر چه بیشتر عملکرد کارکنان نیز بیانجامد.»
مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز با اشاره به افزایش و اعمال کارمزدهای جدید خدمات بانکداری از ابتدای ماه آینده، گفت: «به این منظور سیستمهای بانک به روزرسانی میشود تا کارمزدها به صورت خودکار از مشتریان دریافت شود.»
او با تاکید بر این که خدمات تعریف شده در ابزارهای نوین بانک ملی ایران امکان ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری را بیش از پیش توسعه میدهد؛ افزود: «همه این خدمات مبتنی بر کارمزد است و از این رو امکان بسیار خوبی برای افزایش درآمدهای بانک فراهم شده است. در ادامه این نشست، جمعی از روسای ادارات امور شعب، روسای شعب مستقل، روسای حوزهها و روسای ادارت کل گزارشی از عملکرد واحدهای تابعه ارائه کردند.»