پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
انتشارات راه پرداخت دو کتاب چابک و تحلیل استراتژیک را منتشر میکند
انتشارات راه پرداخت ترجمه دو کتاب «Agile» و «Strategic Analytics» را با حمایت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا منتشر میکند.
پس از انتشار کتابهای رگتک و هوش مصنوعی، کتابهای چابک و تحلیل استراتژیک نیز در هفته آتی به چاپ خواهید رسید تا انتشارات راه پرداخت در مهرماه سال جاری چهار کتاب روانه بازار کرده باشد.
این دو کتاب که از سوی انتشارات مجله کسبوکار هاروارد منتشر شده است حاوی بهترین مقالههای نویسندگان مجله کسبوکار هاروارد است که دیدگاه های خود را در خصوص رویکرد چابک و همچنین تحلیل استراتژیک (آنالیتیکس) بیان کردهاند.
کتاب چابک در خصوص رویکرد و شیوهای است که در ابتدا در حوزه برنامهنویسی آغاز شد اما طولی نکشید که به سایر حوزهها نیز ورود پیدا کرد. چابک رویکرد یا شیوهای برای تقویت نوآوری از طریق مشارکت عمیق مشتریان و آزمون تطبیقی و یادگیری است. اگر بخواهیم تعریفی از تیمهای چابک ارائه دهیم میتوان گفت تیمهای چابک، گروههای کوچک میانکارکردی و کاملا متعهدی هستند که بر پیشرفتهای نوآورانه در محصولات و خدمات مشتری، فرایندهای کسبوکاری که آنها را تولید و فناوریهایی که این فرایندها را امکانپذیر میسازند، متمرکز هستند.
هر تیم یک «سرپرست» دارد که مسئول نهایی ارائه ارزش به مشتریان و یک «مربی» است که دائما به تیم جهت افزایش سرعت، کارایی و روحیه خود کمک میکند. اعضای تیم مشکلات پیچیده را به ماژولهای کوچک تبدیل میکنند و سپس راهکارهای بالقوهای را در چرخههای کوتاهمدت (کمتر از یک ماه) که با عنوان اسپرینت شناخته میشوند، ایجاد میکنند. این فرایند برای همه شفاف است. اعضای تیم جلسات روزانهای را برای بررسی میزان پیشرفت و شناسایی موانع ترتیب میدهند. آنها اختلافنظرات را از طریق تجربه و بازخورد و نه از طریق بحثهای طولانی برطرف میکنند.
آنها نمونههای اولیهای از تمام یا قسمتی از پیشنهادها را با تعدادی از مشتریان در دورههای زمانی کوتاه آزمایش میکنند. اگر مشتریان استقبال کنند، یک نمونه اولیه ممکن است فورا عرضه شود، حتی اگر بعضی از مدیران ارشد موافق نباشند یا بعضی دیگر فکر کنند که این نمونههای اولیه نیازمند امکانات جانبی بیشتری هستند. سپس تیم برای یافتن شیوههایی برای بهبود چرخههای آتی همفکری میکنند و جهت رسیدگی به اولویتهای اصلی بعدی آماده میشوند.
همچنین کتاب تحلیل استراتژیک در خصوص رویکردی است که در فارسی تحت عنوان آنالیتیکس نیز از آن یاد میشود و تاکید زیادی بر روی بهرهگیری از دادههایی دارد که سازمانها در اختیار دارند. نکته اصلی کتاب تحلیل استراتژیک این است که شرکتها و سازمانهای بزرگ با حجم زیادی از داده مواجه هستند که یا نمیتوانند از آن بهرهبرداری کنند یا اصلا از وجود چنین ثروت عظیمی در اطراف خود کاملا بیخبرند.
سازمانها برای بهرهمندی از مزایای داده و تجزیهوتحلیل، اشتیاق زیادی نشان میدهند. آنها علاقهمندند با جمعآوری مقادیر زیادی از داده، مشتریانشان را بهتر بشناسند و از اطلاعات حاصل، برای تولید محصولات بهتر و پیشروی در میدان رقابت استفاده کنند. آنها همچنین دوست دارند با بهکارگیری الگوریتمهای یادگیری ماشین، درهای کسبوکارشان را به روی فرصتهای جدید باز کنند و عملکردشان را بهبود بخشند.
تلاشهای زیادی انجام گرفته، ولی هنوز هم سرعت شرکتها در حرکت به سمت این قبیل از اهداف، به شکل دردآوری پایین است. زمانی میتوانیم از تجزیهوتحلیل به شکلی موفق استفاده کنیم که در کنار دسترسی به دادههای باکیفیت و نرمافزارها و سختافزارهای قدرتمند، از فرهنگ مروج تصمیمات دادهمحور و مجموعهای از مهارتهای مربوطه نیز بهرهمند باشیم. تعداد سازمانهایی که در مقیاس بالا به تمامی این قابلیتها مجهز هستند، نسبتا اندک است.
بعد از پشت سر گذاشتن نزدیک به یک قرن، شرکتها به مفهومی به نام «تحلیل استراتژیک» روی آوردهاند. از جمله کاربردهای این نوع از تجزیهوتحلیل، میتوانیم به پیشبینی محصولاتی که ممکن است مشتری آنها را خریداری کند، تعطیلکردن فروشگاهها، شعب و خطوط تولیدی که سودآوری پایین دارند و توسعه خدمات جدید اشاره کنیم. این قبیل اقدامات، باعث شدهاند عملکرد شرکتها به شکل قابل توجهی ارتقا پیدا کند، بنابراین مدیران ارشد ترغیب شدهاند که بیش از پیش به پتانسیلهای تجزیهوتحلیل توجه نشان بدهند. طی تنها چند سال، تجزیهوتحلیل به یکی از پایههای تعیینکننده استراتژی کسبوکاری و رویکرد بازار شرکتها تبدیل شد.
هماکنون میتوانید دو کتاب چابک و تحلیل استراتژیک را از فروشگاه به نشانی Shop.Way2Pay.ir با تخفیف پیشخرید کنید.