راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی خودش هم اطلاعیه‌هایش را جدی نمی‌گیرد

با وجود درخواست بسیاری از شخصیت‌های مذهبی برای استفاده نکردن از نام ائمه علیه السلام در نام گذاری صندوق‌های قرض الحسنه و موسسات مالی و اعتباری، در مواردی حتی خود بانک مرکزی، این موضوع را در اطلاعیه‌های رسمی و اخبار وگزارش‌های خود رعایت نمی‌کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از اطلاعیه رسمی خود در تاریخ 20 اسفندماه 91 با عنوان “موسسات پولی فاقد مجوز موظفند نسبت به تامین سرمایه مورد نیاز تا پایان سال 91 اقدام کنند”، آورده است : اقدامات موسسه اعتباری در شرف تاسیس کوثر در جمع‌آوری صندوق جوانان خیر و پرداخت سپرده‌های مردم در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان و اردبیل و موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) برای ساماندهی 23 موسسه قابل تقدیر است.

به کار بردن، کلمات مقدس “ثامن الحجج (ع)” نشان می‌دهد که خود بانک مرکزی نیز به موضوع استفاده نکردن از نام ائمه علیه السلام برای موسسه‌های مالی و اعتباری، کم توجه است. این در حالی است که بعد از طرح انتقادها و پیگیری برای تغییر نام این گونه موسسات، شایسته بود که در یک اطلاعیه رسمی بانک مرکزی شاهد استفاده از نام های مقدس نباشیم.

براین اساس، شایسته است که بانک مرکزی، بانک‌های کشور و صندوق‌های قرض الحسنه، و موسسات مالی و اعتباری، در تغییر نام این گونه موسسات و استفاده نکردن از نام ائمه برای فعالیت‌های مالی و بانکی، هر چه سریع‌تراقدام نمایند و از این گونه موسسات بخواهند که تغییر نام خود را در مکاتبات و ثبت شرکت‌ها و … سریع‌تر اعلام نمایند تا در اخبار و اطلاع رسانی این گونه نام‌های مقدس تکرار نشوند و مردم نیز از سردرگمی خارج شده و نام دیگری را برای این گونه موسسات مالی و اعتباری به کار بگیرند تا از تکرار نام این گونه موسسات پرهیز کرده و به درخواست مردم و شخصیت‌های مذهبی کشور احترام بگذارند. به تدریج حذف این گونه نام گذاری‌ها باشیم و اطلاع رسانی در مورد فعالیت این موسسات را با نام جدید شاهد باشیم و در اطلاع رسانی بانک مرکزی به عنوان مرجع و متولی اصلی فعالیت‌های بانکی کشور، این گونه نام بردن از نام‌های مقدس و مذهبی تکرار نشود.

منبع: بولتن نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.