راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین وضعیت ادغام موسسات مالی و اعتباری از زبان درویشی

معاون نظارتی بانک مرکزی در مورد ساماندهی موسسات اعتباری گفت: سه موسسه کارسازان آینده، پیشگامان و مشیر و همچنین ریحانه گستر با تجمیع به یک موسسه اعتباری تبدیل می شوند و هر کدام با آوردن 25 درصد از سرمایه که در مجموع 75 درصد خواهد بود نسبت به تاسیس یک موسسه اعتباری بزرگ تر اقدام خواهند کرد و مابقی سهم نیز پذیره نویسی عمومی خواهد شد.

درویشی عنوان کرد: سه موسسه دیگر فردوسی، فرشتگان و افضل توس نیز ساماندهی می شوند. دو موسسه اعتباری دیگر یعنی ثامن تبدیل به موسسه اعتباری ثامن تبدیل می شود و دیگری ثامن الحجج را خواهیم داشت. این دو مورد طی روزهای باقیمانده تا پایان سال ساماندهی خواهند شد.

 

بانک مرکزی خون دل‌ها خورده

وی به سختی های بانک مرکزی در ساماندهی موسسات اعتباری که آغاز آن سال 90 و پایانش آخر سال 91 خواهد بود اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در اجرای این برنامه خون دلها خورده تا توانسته است این موسسات را جمع آوری کند. کسی به راحتی از پول نمی گذرد در این راستا بانک مرکزی تهدیدها شد و برخوردهایی صورت گرفت. کسانی که منافعشان به خطر افتاده بود به نحوی قصد مقابله با بانک مرکزی را داشتند اما اگر این موسسات ساماندهی نمی شدند باید انتظار تورمی بسیار بیش از ارقام فعلی را می داشتیم.

درویشی در مورد نتیجه گزارش هیئت انتظامی بانک‌ها برای بانک گردشگری و موسسه مالی و اعتباری توسعه گفت: فرایند کار در بانک گردشگری به اتمام رسید و حکم آن ابلاغ شد. در همین حال، کار موسسه توسعه در حال انجام است و به نظر می رسد در یکی دو ماه آینده نیز کارهای این موسسه برای تبدیل شدن به بانک به اجرا خواهد رسید، در عین حال پرونده بانک‌ها و موسسات متخلف به هیات انتظامی بانک مرکزی خواهد رفت.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.