راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان خرید دومین عرضه سهام دولتی از طریق کیپاد

امکان خرید دومین عرضه سهام دولتی با نام «پالایشی یکم» از امروز در کیپاد (کیف پول همراه پاسارگاد) فراهم شد. در این پذیره‌نویسی بخشی از سهام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس پالایشی یکم به عموم مردم (اشخاص حقیقی) واگذار خواهد شد.

پذیره‏ نویسی واحدهای صندوق ETF بدون محدودیت بوده و اشخاصی که فاقد کد بورسی باشند، می‌توانند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از طریق نصب اپلیکیشن کیپاد به صورت غیرحضوری اقدام به پذیره‌نویسی کنند.

سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (برای هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول (دارایکم) و دوم دولتی (دارا دوم)، پنج میلیون تومان تعیین شده است و افرادی که صندوق دارا یکم را به ارزش دومیلیون تومان خریداری کردند این فرصت را دارند که صندوق دارا دوم را تا سه میلیون تومان پذیره نویسی کنند.

متقاضیان می­توانند از پنجم شهریورماه تا پایان روز 19 شهریور ماه سال جاری با ثبت حداقل اطلاعات کاربری و شماره شبای خود در کیپاد و انتخاب گزینه «سهام ETF» نسبت به پذیره‌نویسی اقدام کنند.

لازم به ذکر است که سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال 20 درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره‌نویسی توسط سازمان خصوصی‌سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.