راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت نوین برای توسعه بازار دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز چه اقداماتی انجام داده است؟

سال 1398، سال شروع تحول اساسی در شرکت پرداخت نوین بود. با تغییرات مدیریتی که در اواسط سال گذشته در این شرکت رخ داد و برنامه‌های عملیاتی که مدیران شرکت در حوزه‌های مختلف اجرا کردند بعد از چند ماه سهم بازار پرداخت نوین بین شرکت‌های پی‌اس‌پی شروع به افزایش کرد.

حالا مدیران ارشد شرکت امیدوارند علیرغم شیوع ویروس کرونا، وضعیت نامناسب اقتصادی و افزایش هزینه‌ها در مقابل ثابت ماندن کارمزدها و درآمدهای شاپرکی، وضعیت شرکت بهتر از قبل شود.

حمیدرضا وطنی، معاون عملیات پرداخت نوین در گفت‌وگوی خود با عصر بانک با اشاره به اینکه شیوع کرونا فعالیت کسب‌وکارها را تحت شعاع قرار داده است، افزود: «علیرغم تمام مشکلات پیش آمده، در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به سال گذشته کارایی دستگاه‌های کارتخوان پرداخت نوین از نظر تعداد و مبلغ تراکنش‌ها افزایش پیدا کرد. ارتقای تعداد و مبلغ تراکنش به‌ازای هرپایانه به خوبی نشان می‌دهد که کمیت و کیفیت خدمات به طور همزمان رشد پیدا کرده است. روند فعلی نیز نشان‌دهنده این است که رکوردهای تیرماه نیز چه از نظر تعداد تراکنش‌ها و چه از نظر مبلغ تراکنش نسبت به کلیه سال‌های قبل در حال شکسته شدن است.»

او ادامه داد: «در اردیبهشت ماه امسال بیش از 20 درصد افزایش تراکنش توسط کارت‌خوان‌های پرداخت نوین نسبت به بهترین وضعیت سال‌های گذشته در این ماه ثبت شده است که این رقم (با مقایسه تعداد دستگاه‌های یکسان) نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. همچنین این آمار در خردادماه از 30 درصد رشد تراکنش نیز عبور کرده و در تیرماه پیش‌بینی می‌شود این آمار از 40 درصد افزایش نیز عبور خواهد بود»


طرح جمع‌آوری خودپردازهای زیان‌ده


وطنی با تاکید بر اینکه طرح جمع‌آوری خودپردازهای دیواری از اواسط زمستان سال ۹۸ آغاز شد بیان کرد: «متاسفانه با شیوع ویروس کرونا این طرح طی اسفند و فروردین مسکوت مانده ولی از ابتدای اردیبهشت تا انتهای خرداد 99 بیش از 350 دستگاه خودپرداز جمع‌آوری شد.»

به گفته او، پرداخت‌نوین قصد دارد تا آخر امسال تعداد خودپردازهای مشارکتی را به بالای دو هزار دستگاه برساند.


نقش بانک اقتصادنوین در پیشرفت اهداف


وطنی مهم‌ترین تحولی را که از اواسط سال گذشته در حوزه دستگاه‌های کارتخوان و خودپردازهای شرکت پرداخت نوین ایجاد شده است را مربوط به همراهی و تعامل با بانک اقتصادنوین دانست و توضیح داد: «خوشبختانه سه تن از اعضای هیات مدیره پرداخت نوین از طریق بانک انتخاب شده و به‌عبارتی طرح‌های شرکت هم‌اکنون بصورت مستمر تحت نظارت بانک تصویب می‌شود.»


افزایش تعداد دستگاه‌های کارتخوان


طبق گفته او پرداخت نوین قصد دارد تا آخر امسال تعداد دستگاه‌های کارتخوان خود را از 150 هزار به حداقل 250 هزار دستگاه برساند. وطنی در رابطه با چگونگی تأمین مالی این دستگاه‌ها در شرایط سخت تحریم‌ها گفت: «تأمین مالی دستگاه‌های کارتخوان توسط منابع مالی بانک اقتصادنوین انجام خواهد شد. حدوداً 20 هزار دستگاه نیز از طریق تعمیرات به چرخه مصرف باز خواهد گشت.»


برنامه‌های معاونت عملیات پرداخت نوین


وطنی در پایان برنامه‌های آتی واحد معاونت عملیات پرداخت نوین را تشریح کرد: «افزایش سهم تراکنش‌های دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش که منجر به افزایش حجم درآمدی کارمزدی شاپرک می‌شود از جمله اهداف ما خواهد بود. بنابراین تمام برنامه‌های این معاونت بر روی ارتقای کیفی و کمی این برنامه‌ها متمرکز شده اشت.»

او افزود خوشبختانه با سامانه طراحی شده به‌صورت روزانه کلیه فعالیت‌ها در سراسر کشور با جزییات کامل مورد بررسی قرار گرفته و پایش مستمر به همراه ارتباط با نمایندگان، بانک و استفاده از ابزارهای جانبی (به منظور افزایش سهم تراکنش‌ها) بستری برای تحقق این اهداف است.»

منبع عصر بانک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.