راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اهمیت اکسل در بانکداری کلان کشور؛ در بانک مرکزی چه خبر است؟

خبر آنلاین نوشت: “بانک مرکزی در بخشنامه ای به مدیران عامل بانکها با اشاره به بخشنامه شماره 122342.91 مورخ 1391.05.10 جدول تسهیلات و تعهدات کلان را برای آنها ارسال و اعلام کرد: از پایان بهمن ماه 1391 تسهیلات و تعهدات کلان آن بانک مطابق با جدول مذکور در قالب فایل Excel در مقاطع زمانی ماهانه و حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از پایان هر ماه به بانک مرکزی ارسال شود.”

با کمی تامل در این که بانک مرکزی چنین حجم اطلاعاتی را در قالب فایل اکسل از بانک‌ها درخواست کرده است آهر کسی به عمق این فاجعه پی خواهد برد. در دنیای امروزی که همه چیز آنلاین و در لحظه انجام می‌شود و دسترسی به اطلاعات به صورت آنلاین صورت می‌گیرد یکباره این وسط سر و کله فایل اکسل پیدا می‌شود. یک لحظه تمام تصورم از دنیای نوین تبادل اطلاعات به صورت آنلاین را با خاک یکی کرد.

با این کار بانک مرکزی یاد پدربزرگم افتادم که با چرتکه حساب کتابش را جمع و تفریق می‌کند و با کمک نوه کوچکش در یک فایل اکسل ذخیره می‌کند. حالا باز جای شکر دارد که بانک مرکزی از بانک‌ها نخواسته که این فایل اکسل را حتما در یک فلاپی تحویل دهند.

حتی بی اهمیت ترین اطلاعات هم این روزها در بسترهای الکترونیک آنلاین رد و بدل می‌شوند تا در اتلاف زمان جلوگیری شود و از اشتباهات نیروی انسانی در آنها کاسته شود چه برسد به اطلاعات بانکی کلان کشور. واقعا در بانک مرکزی چه خبر است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.