راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه عوارض آزادراه تهران-شمال را پرداخت کنیم؟

آزادراه تهران-شمال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های راه‌سازی سطح کشور است، که نقطه اتصال دو شهر تهران و چالوس به‌حساب می‌آید. میزان عوارض عبور از آزادراه تهران شمال با توجه به نوع خودرو تعیین می‌شود. این اتوبان 121 کیلومتری هم‌اکنون در سه استان تهران، البرز و مازندران قرار دارد و در جهت بهبود نحوه دسترسی این سه استان به یکدیگر، بهره‌برداری شده است. اولین بار ایده ساخت آزادراه تهران شمال در سال ۱۳۵۳ داده شد اما در سال ۱۳۵۷ بود که این ایده پررنگ شد و تصمیم گرفتند آن را پیاده کنند. حدود ۲۴ سال طول کشید تا بخشی از این آزادراه ساخته شود.

مسیر آزادراه تهران شمال از بزرگراه همت آغاز می‌شود و به جاده چالوس ختم می‌شود. جالب است بدانید که تردد موتور سیکلت و وانت از این آزادراه ممنوع است، در روزهای تعطیل امکان تردد تمام وسایل نقلیه از جاده چالوس تا شهرستانک وجود دارد و نرخ عوارض آزادراه تهران شمال در روزهای عادی با روز‌های پیک سفر متفاوت است! ساعت استفاده از آزادراه تهران-شمال در روزهای شلوغ، پرتردد و تعطیل از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه است.

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها از جمله خدماتی است که به کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در وقت عابران کمک می‌کند. در جدول زیر لیست چند اپلیکیشن و سایت که از طریق آن می‌توانید عوارض آزادراه تهران‌-شمال را پرداخت کنید قابل مشاهده است.

سامانه‌های پرداخت الکترونیکی تهران-شمال
آیتول
پات‌لایف
قبضینو
پیشخوان 24
آپ
دیجی‌پی
شاپ

آخرین قیمت عوارض تهران شمال سال به شرح زیر است:

مختلف آزادراهسواریوانتمینی بوسکامیونتاتوبوسکامیون ۲ محورکامیون ۳ محورتریلی
قطعه یک (روزهای غیر پیک)۳۰۰۰۰۴۰۰۰۰۴۱۰۰۰۴۶۰۰۰
قطعه یک (روزهای پیک)۴۰۰۰۰۴۰۰۰۰۴۱۰۰۰۴۶۰۰۰
تهران-شمال قطعه چهار۱۰۰۰۰۱۶۰۰۰۱۴۰۰۰۲۰۰۰۰۲۰۰۰۰۲۳۰۰۰۳۰۰۰۰۳۷۰۰۰

سامانه‌های پرداخت عوارض تهران-شمال


اپلیکیشن iTOLL


اپلیکیشن دیجی‌پی


اپلیکیشن پیشخوان24


اپلیکیشن پات‌لایف


اپلیکیشن قبضینو


اپلیکیشن شاپ

6 دیدگاه
  1. امیر زارعی می‌گوید

    کاش اپلیکیشن کارینگ هم میاوردید تو گزارشتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.