راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان احراز هویت غیرحضوری سجام از طریق همراه بانک مهر ایران فراهم شد

افرادی که می‌خواهند در بورس فعالیت کنند، لازم است برای دریافت کد بورسی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کار احراز هویت سجام را انجام دهند، اما بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان انجام این فرآیند را از طریق نرم‌افزار همراه بانک خود فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، احراز هویت حضوری سجام در ابتدا از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولت انجام می‌شد اما بعد از مدت‌ها به دنبال افزایش تقاضا برای دریافت کد بورسی و نیز ازدحام جمعیت در این دفاتر، بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز این امکان را بر روی همراه بانک خود فراهم کرد.

هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به نشانی www.qmb.ir نسبت به نصب و راه‌اندازی این اپلیکیشن اقدام کنند. برای انجام احراز هویت آنلاین لازم است که فرد در سامانه سجام ثبت‌نام و کد رهگیری را دریافت کرده باشد. هم‌چنین نیاز است که متقاضی دارای کارت ملی هوشمند بوده یا رسید ثبت‌نام کارت ملی را در اختیار داشته و به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام نیز دسترسی داشته باشد.

آن دسته از متقاضیان که دارای این شرایط هستند، می‌توانند از طریق همراه بانک مهر ایران به بخش احراز هویت آنلاین سجام مراجعه و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. در مرحله بعد، کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام را وارد کنند و بعد از آن نوبت به ارسال یک عکس سلفی از چهره و یک عکس هم از نمونه امضای آنها می‌رسد. مرحله بعدی شامل ارسال یک ویدئو از خود طبق شرایطی است که در همان صفحه توضیح داده شده؛ به‌طوری که جمله‌ای را که برای آنها نمایش داده می‌شود، می‌خوانند.

پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک می‌رسد. بعد از اطمینان از صحت آن‌ها، کاربران باید گزینه تأیید نهایی اطلاعات را لمس کنند. سپس باید وارد درگاه پرداخت الکترونیکی شوند و کارمزد احراز هویت را با کارت هر یک از بانک‌های عضو شتاب پرداخت کنند.

اکنون صفحه تأیید به همراه کد پیگیری به کاربران نمایش داده می‌شود. مدارک آنها در اسرع وقت توسط اپراتور بررسی می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، احراز هویت در سامانه سجام تأیید شده و کد بورسی آنها از طریق پیامک برایشان ارسال خواهد شد.

طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌ای باعث می‌شود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد، این در حالی است که فراگیری بیماری کرونا هنوز تمام نشده و گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها درباره آغاز موج دوم آن ادامه دارد.

منبع روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.