راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با گسترش ویروس کرونا، همه تصور می‌کنند صنعت وام‌دهی رشد کند؛ واقعیت چیز دیگری می‌گوید: لندینگ کلاب 30 درصد نیروهای خود را تعدیل کرد!

به نقل از کمیسیون امنیت و تبادل ایالات متحده، لندینگ کلاب شرکتی که در سانفرانسیسکو مستقر است و به مشتریانی که قصد تسویه بدهی کارت اعتباری خود را دارند، وام آنلاین می‌­دهد، 460 نفر از کارمندان خود را تعدیل کرد. این تعداد شامل 30 درصد از کارمندان این شرکت می‌­شود. اسکات سانبورن، مدیرعامل این شرکت 30 درصد حقوق خود را کاهش داده و این در حالی است که دستمزد سایر اعضای تیم اجرایی 25 درصد کاهش یافته است. آنوج نایار، مدیر ارتباطات لندینگ کلاب می­‌گوید کارمندانی که سقف درآمدشان ۱۰۰ هزار دلار است، حقوقشان کاهش نمی‌­یابد.

این تغییر در حالی صورت گرفته است که شرکت پیش‌­بینی می­‌کند با شیوع ویروس کرونا درآمد امسال آن به میزان چشمگیری کاهش یابد. از آنجایی که لندینگ کلاب بانک نیست به این معنا که مجوز پروتکل رادیوس را هنوز دریافت نکرده از دو طریق یا با ایجاد ارتباط مستقیم بین سرمایه‌­گذار و وام‌گیرنده، یا با اخذ خط اعتباری یکی از بانک‌­ها و در نهایت انتقال و فروش وام به سرمایه‌­گذاران بزرگ، وام را واگذار می‌­کند.

در حالی که بیماری کرونا باعث از بین رفتن ۲۲ میلیون شغل در ﺁمریکا شده، مصرف­‌کنندگان در حال حاضر برای بازپرداخت وام­‌های ﺁنلاین خود با مشکل مواجه شده­‌اند. نایار می­‌گوید سرمایه‌­گذاران نسبت به تأمین اعتبار وام‌­های لندینگ کلاب بی­‌تفاوت شده­‌اند و فقط در حال رصد کردن وضعیت بازار هستند. با کاهش سریع برآوردهای درآمدی، این شرکت برای تأمین هزینه­‌های سالانه باید هزینه‌­های ثابت همچون حقوق کارمندان را کاهش دهد.

در سال ۲۰۰۶، لندینگ کلاب در زمینه وام­‌دهی ﺁنلاین پیشگام بود و کمک بزرگی به این حوزه کرد و بدین ترتیب مردم خیلی سریع­‌تر و آسان‌­تر وام­‌های هزار تا ۴۰ هزار دلاری دریافت می­‌کردند. پس از عرضه عمومی سهام در سال 2014، ارزش این شرکت به ۱۰ میلیارد دلار رسید. اما با رقابتی‌­تر شدن این حوزه، هزینه جذب مشتریان جدید به سرعت افزایش یافت و لندینگ کلاب نتوانست به سود دهی بالا دست یابد. پس از ﺁن که رینود لاپلانچ، مدیرعامل این شرکت، در سال ۲۰۱۶ به اتهام فروش ۲۲ میلیون دلار وام به یک سرمایه‌­گذار با نقض دستورالعمل‌­های ویژه سرمایه‌­گذاری اخراج شد، قیمت سهام لندینگ کلاب سقوط کرد و هیچگاه به وضعیت قبلی برنگشت.

طی دو ماه گذشته، ارزش سهام لندینگ کلاب ۴۰ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که این شرکت حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارزش بازار فعلی را در دست دارد و بزرگ‌ترین وام­‌دهنده خصوصی در آمریکا محسوب می‌­شود و در سال گذشته منشا ایجاد ۱۲ میلیارد دلار وام بوده است.

اسکات سانبورن، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌­ای اعلام کرد: «از دست دادن افرادی که نه‌تنها همکار بلکه هم‌­تیمی‌­ها و دوستان ما هستند، هرگز ﺁسان نیست. با این حال لازم بود که نیروی انسانی خود را با فضای تجاری کنونی هماهنگ کنیم و با این اقدامات، معتقدیم که برای دستیابی به اهداف استراتژیک بلندمدت و ارائه خدمات بهتر به اعضای خود، موقعیت خوبی در بازار داریم.»

منبع forbes
نویسنده / مترجم جف کافلین سپیده ترشگو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.