راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در مجمع عمومی سالانه پرداخت الکترونیک سامان چه گذشت؟ / تقسیم سود 20 تومانی به ازای هر سهم

مجموع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با توجه به شرایط خاص شیوع ویرووس کرونا در کشور با حضور سهامداران عمده و هیات رییسه به صورت مجازی برگزار شد. به طور کامل و زنده همه مباحث این جلسه برای سهامداران از دو کانال رسمی شرکت در آپارات و اینستاگرام پخش شد. این جلسه با حضور 78 درصد نماینده از سهامداران عمده آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان، بنابر این گزارش در همان ابتدا، پس از نمایش فیلمی از عملکرد شرکت پرداخت الکترونیک سامان در حوزه پرداخت، اصغر اطمینان معاون مالی این شرکت، در مورد عملکرد سال مالی 98 سپ در مجمع ضمن اشاره به سابقه‌ شرکت گفت: «تیرماه 1396 درخواست ورود به بورس و تبدیل شرکت به سهامی عام داده شد. در خرداد ماه سال 97 نماد «سپ» برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شد.»

به گفته او، در حال حاضر نیز سرمایه شرکت 300 میلیارد تومان است و بازدهی سهام «سپ» در شش ماهه اخیر تا پیش از برگزاری مجمع 77‌درصد بوده است و از تاریخ پذیرش تا پیش از مجمع، بازدهی 273 درصد را رقم زده است.

اطمینان در ادامه به عملکرد مقایسه‌ای شرکت به نسبت سال مالی 97 پرداخت و گفت: « تعداد تراکنش‌های انجام شده کارت‌خوان 35‌درصد رشد داشته که میزان رشد صنعت 26 درصد بوده است. همچنین تعداد تراکنش‌های موبایل رشد 40 درصد داشته و در بخش تراکنش‌های اینترنتی رشد 17 درصدی به نسبت سال مالی 97 در شرکت عملیاتی شده است. «سپ» سهم 18.68 درصدی از کل بازار را در صنعت پرداخت در اختیار دارد و در جایگاه دوم ایستاده است.»

به گفته معاون مالی سپ، در سال 98 تعداد کارت‌خوان‌های منصوبه رشد داشت و افزایش بهره‌وری آنها از برنامه‌های ما است. از طرفی شاهد رشد 57 درصدی گزارش مبلغ تراکنش‌ها مالی در سال مورد نظر بودیم که رشد صنعت در این حوزه حدود 27 درصد بوده است.

اطمینان ادامه داد: «در حوزه تراکنش اینترنتی از صنعت عقب‌تر بودیم و حدود 17 درصد رشد تراکنش داشتیم. در برنامه سال 99 در نظر داریم با برنامه‌هایی که در دستور کار است این رشد را با افزایش بیشتری همراه کنیم.»

اطمینان به فعالیت شرکت در حوزه صدور کارت نیز اشاره داشت و گفت: «در سال 98 علی‌رغم کاهش 15‌درصدی در حوزه صدور کارت رشد 30‌درصدی مبلغ صدور کارت را شاهد بودیم. از اقداماتی که عملیاتی شد نیز اقدام جهت خرید رول دستگاه بود که با توجه به رشد قیمت ارز شاهد افزایش قیمت رول بودیم و رسید‌های خروجی از دستگاه‌ها را مدیریت کردیم و به قطعات پنج سانتی‌متری تبدیل کردیم که تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه در این بخش را شامل شد.»

او در مورد سود شرکت هم گفت: «در سال 98 سود مالی شرکت اصلی 812 ریال بود و سود تلفیقی ما 680 ریال بود.»

با توجه به گزارش قرائت شده و مباحث مطروحه در این جلسه، مجمع در پایان پس از تصویب صورت‌های مالی سال 1398 شرکت و پس از توضیح آثار احتمالی ویروس کرونا بر رشد اقتصاد و کسب‌وکارها به لزوم باقی ماندن نقدینگی در شرکت اشاره داشتند و در نهایت 10 درصد قانونی برای تقسیم پیشنهاد و نهایتاً در حدود 30 درصد از سود قابل تقسیم شرکت (68 تومان) معادل 20 تومان به ازای هر سهم تقسیم شد.

بنابراین گزارش، تقسیم سود سهامداران حقیقی که تا تاریخ 18/01/1399 سهامدار سپ بودند، به دلیل حفظ قوانین و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا سود سهام هر سهامدار معادل 200 ریال در تاریخ 25 فروردین ماه سال جاری از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.