راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پای نتورک یکی از تمیزترین کلاه‌برداری‌های کریپتو در جهان است؛ مراقب کلاه خود باشید!

این روزها کریپتو (رمزارزی) با عنوان پای نتورک به صورت گسترده توسط افراد گوناگون در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام تبلیغ می‌شود. پیام‌های زیادی هم در واتس‌اپ ردوبدل می‌شود که افراد را دعوت به حضور در پروژه‌ای می‌کند که قرار است خیلی سریع آنها را پولدار کند! جالب این جاست که این پروژه «اسکم» و تقلبی توجه حتی افراد تحصیلکرده و نخبه جامعه را هم به خودش جلب کرده است. در ادامه خیلی مختصر توضیح می‌دهم که چرا «پای نتورک» یک پروژه اسکم پیچیده و چند لایه، ولی با استفاده از حقه‌های تکراری و قدیمی است.

می‌گویند بهترین جا برای پنهان شدن، پنهان شدن در میان جمعیت و در روشنایی است و نه در تاریکی؛ این اصلی است که سازندگان اپلیکیشن «پای نتورک» به خوبی می‌دانند. تخصص یکی از این ۳ نفر (نیکولاس کوکالیس مدیر فنی پروژه و دانشجوی دکتری استنفورد) طبق گفته کرانچ‌بیس طراحی اپلیکیشن‌های اجتماعی است که می‌توانند از طریق بازاریابی دهان‌ به دهان «وایرال» شوند. 


سواستفاده از برند استنفورد


یکی از مهم‌ترین مواردی که درباره این «اسکم» تبلیغ می‌شود این است که ۳ طراح آن دانشجوی دانشگاه استنفورد هستند. یکی از این ۳ نفر (نیکولاس کوکالیس) واقعا دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد است و حتی حوزه تخصصی‌اش هم در زمینه بلاکچین است؛ از یکی دیگر (چنگدیائو فان) اطلاعات خاصی وجود ندارد. نفر سوم (وینسنت مک‌فیلیپ) هم فارغ‌التحصیل MBA همین دانشگاه است. این کل دارایی منابع انسانی این پروژه است و هیچ کدام تاکنون در کامیونیتی بلاکچین حضور و نقشی نداشتند.

با این حال باید توجه داشت که که دانشجو بودن یا حتی فارغ‌التحصیل بودن از یک دانشگاه معتبر دلیلی بر این نیست که یک پروژه اهداف درستی دارد. در وب‌سایت دانشگاه استنفورد هیچ نامی از این پروژه نیست و حتی در صفحه نیکولاس در دانشگاه نیز هیچ اشاره‌ای به این پروژه نشده است.

وب‌سایت این پروژه ادعا کرده که «پای نتورک» اسکم نیست، ولی نگفته‌اند که ۱۲ سال بعد از معرفی بیت‌کوین آنها چه نوآوری فنی داشته‌اند که حالا خودشان را با بیت‌کوین مقایسه می‌کنند؛ طراحان این پروژه به مدد توانی که در استفاده از روش‌های بازاریابی دهان به دهان و وایرال شدن دارند تلاش می‌کنند از کاه کوه بسازند!

آنها در پاسخ به این سوال که اسکم نیستند بسیار هوشمندانه نوشته‌اند هیچ تضمینی برای موفقیت پروژه وجود ندارد و این از معدود جاهایی است که اشاره کرده‌اند که این یک پروژه است و هیچ تضمینی برای موفقیت آن در آینده وجود ندارد؛ با این حال در وب‌سایت و خصوصا شبکه‌های اجتماعی مدام بر این تاکید کرده‌اند که می‌خواهند فرصتی برابر به همه مردم جهان برای موفقیت بدهند.


پای نتورک از چه چیزی سواستفاده می‌کند؟


کسانی که در ایران افراد را دعوت به حضور در «پای» می‌کنند استنادشان به این گزاره است که اگر درسال ۸۸ صد دلار بیت‌کوین خریده بودند امروز ۹ میلیون دلار سرمایه داشتند. چیزی که آنها نمی‌گویند این است که بیت‌کوین نه در سال ۸۸ و نه حتی امروز هیچ گاه ادعا نکرده که به آسانی  کسی را پول‌دار می‌کند.

بیت‌کوین ادعا کرد که می‌خواهد مسئله انتقال ارزش بین افراد را بدون استفاده از یک سیستم مرکزی حل کند و موفقیتی که در پاسخ به این ادعا داشت باعث شد توکن‌هایی که در این شبکه مبادله می‌شود در طول زمان ارزش پیدا کنند. حالا پای دقیقا قرار است چه مسئله‌ای را حل کند؟ بردن ماینینگ به درون گوشی‌های هوشمند؟

کسانی که افراد را دعوت می‌کنند می‌گویند وقتی بیت‌کوین به آنها معرفی شد آن را جدی نگرفتند ولی حالا می‌خواهند شانس خودشان را امتحان کنند. آنها می‌خواهند مردم سریع‌ باشند و برای حضور در این شبکه عجله کنند و فرصت پولدار شدن را یک بار دیگر از دست ندهند.


پای نتورک چگونه کلاه‌برداری خود را انجام می‌دهد؟


نکته مهم این است که افرادی که موبایل‌هایشان را در اختیار شبکه پای قرار می‌دهند در بهترین حالت چیزی از دست نمی‌دهند ولی چیزی هم به دست نمی‌آورند. آنها فقط با موبایل‌هایشان سربازهای لشکری می‌شوند که در نهایت صاحبان این شبکه در زمان مناسب به واسطه قدرت این لشکر بهره‌برداری خودشان را از آن انجام می‌دهند. پس اگر برای شما مشکلی نیست که بخشی از طرح کلاه‌برداری یک عده در استنفورد باشید «پای» مناسب شماست.

طراحان این پروژه بر روی دو چیز مانور می‌دهند: دانشگاه استنفورد و تعداد کاربران اپلیکیشن. در زمینه دانشگاه استنفورد باید دقت کرد که این پروژه هیچ ارتباطی به این دانشگاه ندارد و به عبارتی طراحان آن خیلی ظریف در حال سواستفاده از برند دانشگاه استنفورد هستند. نکته دو هم این که هرچقدر تعداد بیشتری به این پروژه اضافه می‌شوند به مشروعیت بیشتر آنها کمک می‌کنند. به عبارتی اگر امروز رسانه‌های دانشجویی مانند استنفورد دیلی به آنها می‌پردازند یا با صرف هزینه می‌توانند در جاهایی مانند یاهو فایننس «پرس ریلیز» منتشر کنند به لطف حضور افراد بیشتر می‌توانند از فرصت دیده شدن توسط رسانه‌های جریان اصلی بهره‌مند شوند و این حلقه همین‌طور تکرار می‌شود.

هر طرح در زمینه کریپتوها باید در ۳ زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد: فنی، کسب‌وکاری و حقوقی. بیت‌کوین حدود ۱۲ سال پیش برای اولین بار پاسخ‌های فنی به مسئله دو بار خرج کردن پول در شبکه‌های توزیع‌شده داد. اتریوم با طرح ایده اپلیکیشن‌های توزیع‌شده و قراردادهای هوشمند علاوه بر مسائل فنی کسب‌وکار را نیز یک گام به جلو برد؛ لیبرا هم سال گذشته به واسطه توان فیس‌بوک تلاش کرد مسائل حقوقی را حل کند که این تلاش هنوز در ابتدای راه است.  سوال این است که «پای نتورک» دقیقا از این ۳ موردی که گفته شد دقیقا کدام یک را و به چه شیوه‌ای حل کرده است؟


کدام ماینینگ؟


ادعایی که طراحان پای دارند این است که برای اولین بار کرپتویی ساخته‌اند که افراد می‌توانند با تلفن‌های همراه خود آن را «ماین» کنند. ولی چیزی که واضح نمی‌گویند این است که از نظر فنی نام فعالیتی که توسط تلفن‌های همراه انجام می‌شود ماینینگ نیست! افراد با نصب اپلیکیشن هر روز مقداری توکن دریافت می‌کنند که هیچ پشتوانه‌ای ندارد؛ در واقع برخلاف بیت‌کوین که ماینینگ بخش مهم و جدایی ناپذیر شبکه بیت‌کوین است در عمل در پای ماینینگی وجود ندارد و فقط توزیع توکن‌های بی‌ارزش است. در صورتی که افراد بیشتر و بیشتری وارد این شبکه شوند این توکن‌ها ممکن است روزی ارزش پیدا کنند؛ ولی در حال حاضر نه این شبکه ارزشی خلق کرده نه توکن‌هایش ارزشی دارند.

نکته عجیب این جاست که حتی اساتید دانشگاه‌های ما و کسانی که حسابداری و مالی می‌دانند و درس می‌دهند اکنون مدافع این کلاه‌برداری شده‌اند و مهم‌ترین استدلال‌شان این است که چون پولی نمی‌دهند اگر سود نکنند در نهایت ضرری هم نمی‌کنند.


مسئله اجماع


چیزی که این کریپتو روی آن حساب کرده شبکه اجتماعی افراد است؛ طراحان این پروژه مدام تکرار می‌کنند که ماینینگ «پای» برخلاف ماینینگ بیت‌کوین انرژی مصرف نمی‌کند و بنابراین نه باتری موبایل و نه دیتای موبایل را مصرف نمی‌کند. سوال ساده این است که چه مکانیسمی برای اجماع در این کریپتو وجود دارد که هیچ انرژی مصرف نمی‌کند و افراد داخل این شبکه فقط در هر ۲۴ ساعت باید یک دکمه را در گوشی‌شان فشار دهند؟ آیا این منطقی است؟ اگر ماینینگ بیت‌کوین با مصرف انرژی همراه است دلیل آن حل مسئله اجماع در سیستم‌های توزیع شده است. پس مسئله اجماع در «پای» چگونه حل می شود؟

برای پاسخ به این سوال باید وایت‌پیپر پای را بخوانیم؛ بخش زیادی از وایت‌پیپر این کریپتو توضیح واضحات است و تنها نکته جالب آن برای اهل فن این است که مکانیسم اجماع آن برای مبنای Stellar Consensus Protocol است که یکی از اساتید دانشگاه استفورد مطرح کرده است. به جز این اشاره چیزی از جزییات اجماع گفته نشده است.

بنابراین متوجه شدیم که در حال حاضر پای هیچ ارزشی ندارد و افراد با دعوت کردن از دوستانشان امیدوارند در نهایت این توکن‌ها ارزشمند شوند. آیا این قصه آشنا نیست؟ آیا قصه گربه نره و روباه مکار دوباره تکرار می‌شود؟


چرا می‌خواهیم سریع پولدار شویم؟


تا امروز کلاه‌برداری‌هایی مانند دکتر روجا ایگناتوا را دیده‌ایم که با «وان کوین» ۱۵ میلیارد دلار کلاه مردم را برداشت و خودش هم ناپدید شد؛ ولی نکته مهم این است که این «اسکم» یکی از تمیزترین طرح‌های اسکمی است که تا امروز دیده‌ام و به همین دلیل بسیاری از فعالان کامیونیتی بلاکچین علیه آن صحبت نمی‌کنند و اگر آن را نقد می‌کنند سعی می‌کنند محافظه‌کارانه برخورد کنند. 

پای نتورک یک کلاه‌برداری است و انتخاب با ماست که بخشی از یک طرح کلاه‌برداری باشیم یا نه.

و در نهایت این سوال تکراری باقی می‌ماند که چرا جامعه به این سو رفته که به سرعت پولدار شدن به هدف حتی افراد نخبه جامعه تبدیل شده است؟ این اتمسفر زمینه رشد علف‌های هرزی مانند پای نتورک را فراهم کرده است. پای نتورک روی گرفتن کاربر در کشورهای جهان سوم حساب خاصی باز کرده است. مراقب دوروبری‌ها خودتان باشید!

65 دیدگاه
  1. مسعود می‌گوید

    به شخصه نمی دونم قرار نیست یک‌دفعه پولدار بشم و میدونم اتفاقی که داره میفته ماینینگ یست
    و پای هم توضیح داده در فاز گسترش شبکه هست

  2. سجاد می‌گوید

    سلام.بله ممکن پای کلاه بردار باشه و شاید کلاه بردار نباشه ولی پروزه شکست بخوره.شاید هم موفقیت امیز باشه .یک سال این پروزه شروع به کار کرده چند روز پیش اقای امید فدوی ویدئویی درباره ی کلاه بردار بودن پای منتشر کرد و حالا همه متخصصان به یکباره شروع کردن به نقد پای.حتی یک سایت برای پای قیمت گذاشته و خودش مقاله کلاه برداری زده.من نمی خوام قضاوتی کنم ولی این چی رو نشون میده؟

  3. سجاد می‌گوید

    الان که تاریخ این مقاله رو خوندم دقیقا یک روز بعد از ویدئو اقای امید فدوی زده شده.والبته بقیه مقاله ها هم همینجوری هستند به فاصله یک یا دو روز

  4. محمد باکی می‌گوید

    من علاوه بر سایت شما مقاله سایت تخصصی میهن بلاکچین هم خوندم و کاملا متوجه شدم قضیه پای چیه.
    ممنون از اطلاعات مفیدتون هرچند فکر نمیکنم جامعه ما با این اگاه سازی ها میونه خوبی داشته باشه

  5. اسکویی می‌گوید

    فردی کنار دریا نشسته بود یک سطل ماست هم با خود داشت. با قاشق از ماست برمیداشت و به آب دریا میزد. رهگذری متوجه کار او شده واز او پرسید چکار میکنی؟ مرد جواب داد دوغ درست میکنم. رهگذر گفت مرد حسابی با یک سطل ماست مگه میشه با آب دریا دوغ درست کرد؟ مرد جواب داد من هم میدانم که نمیشه ولی اگر بشه میدونی چی میشه؟ من مثل شما سواد آنچنانی ندارم ولی اینرا تجربه کردم که تو این دنیا کار نشد نداره.

    1. رسول قربانی می‌گوید

      بله، کار نشد نداره!
      فقط فرقش اینه اونی که داره ماست میریزه توی آب دریا خودش میدونه داره به یه کار نشدنی دل میبنده ولی اینجا خیلی از مردم نمیدونن دارن یه کار نشدنی رو میکنن و دلشون خوشه که به زودی پولدار خواهند شد.

      1. ناشناس می‌گوید

        کسی دل نمیبنده به همچین چیزی

        1. Mars می‌گوید

          الان دولت ما خلیج فارس و جزیره کیش را در ایام قرنطینه به چینیهای کمونیست تقدیم کرد و ما جزیره هامونو از دست دادیم ولی دقیقا در پای نتورک چی از دست میدیم یه زمان و وقت بسیار کوتاه برای زدن کلید یا اطلاعات فوق سری و سایبری که توی گوشیهامون ذخیره شده؟؟؟

      2. Has been می‌گوید

        سلام مثلا ممکنه چی از دست بدیم یا چی از ما کلاهبرداری بشه اگه وقتم باشه این برنامه وقتم هدر نمیده

  6. ابوالفضل می‌گوید

    در قسمت معرفی کد این کد رو بزنید همه راحته هم 24 ساعته حلقه امنیتی شمارو پوشش میده و در برابر حمله سایبری مقاومه

    ****
    حتما با حروف بزرگ بزنید که برنامه حساسه

    1. رسول قربانی می‌گوید

      دیگه تو ته کلاهبردارا هستی!
      توی این مطلب نوشته پای نتورک یک کلاهبرداری هست و داره از مردم بی‌اطلاع و بیخبر سو استفاده میکنه بعد تو اومدی اینجا یه چاخاق و دروغ شاخ‌دارتر دیگه به اون دروغ قبلی اضافه میکنیم بدی به خورد مردم!
      ” ۲۴ ساعته حلقه امنیتی شمارو پوشش میده و در برابر حمله سایبری مقاومه”؟؟؟؟؟؟؟؟
      داداش این دروغ‌ها چیه به خورد مردم بی‌خبر میدی!؟

      1. سهیل می‌گوید

        سلام جناب قربانی..میشه خواهش کنم دو سه تا اپ مطمئن معرفی کنید.که بشه باهاش ارز رایگان دیجیتال با موبایل دریافت کرد معرفی کنید نوع ارزش هم و یا ارزش دلاریش هم برام زیاد مهم نیست .تو گوگل پلی اپ های زیادی معرفی شده که معلوم نیست کدومش کلاهبرداریه.اپ ایرانی هم زیاد شده مثل کوین گرام مانامو که البته این دوتا رو نص نصب کردم که ریال می دن البته .تشکر از شما.اگه زحمت نیست.ایمیل هم برام کنید بی نهایت ممنون می شم.چون شما اطلاعات و دانش زیادی در این زمینه دارید.پیروز باشید

  7. کنعان می‌گوید

    مطمئن باشید دانشگاه های اونور مثل دانشگاه های ما نیستن که هر کلاهبرداری با اسمشون بشه بیکار بشینن . اگر کوچکترین احساس سواستفاده از برند دانشگاشون میشد یکسال که سهله تو سه روز این سه نفر تو زندان اب خنک میخوردن . ممکنه که این پروژه شکست بخوره ولی اینکه کلاهبرداری باشه بعید میدونم اونم این پروژه با این ابعاد که ۵میلیون نفر عضوشن

    1. رسول قربانی می‌گوید

      راجع به کدوم 5 میلیون حرف میزنید؟ 5 میلیون نفری که از روستاها و شهرهای کوچیک بدون دانش و آگاهی گول خوردن و جذب شدن؟
      یا 5 میلیون نفر از افراد سرشناس حوزه رمزارزها؟
      کدام شخصیت برجسته حوزه رمزارزها از این موضوع حمایت کرده و تاییدش کرده؟
      چرا تمام کسانی که درباره پای نتورک صحبت می‌کنند بی نام و نشان هستند؟ که بعدا کسی خفتشون رو نگیره؟

      1. نیما می‌گوید

        یه نگاهی به رنکینگ سایت پای در الکسا بنداز ببین دقیقا به کجاها میگی روستاهای دور افتاده!

        1. رسول قربانی می‌گوید

          واقعا دیدی؟ یا خودتون زدی به اون راه؟

      2. اراز می‌گوید

        بزرگوار منظور شما از روستاهای دور افتاده که احتمالا شهرهای بزرگ امریکا ،اروپا،و چین و . ‌ . ‌. نیست که.لطفا رنکینگ و نقشه پراکندگی کاربرها در شهرهای مختلف رو یه نگاهی بندازین،بعدشم افراد و نهنگهای بیت کوین افراد معروفی هستن یا اینکه بعد صعود چندین درصدی بیت بخاطر پولداری معروف شدن؟بعدشم افراد معروف هم تا ازشون سوال نشه نمیان بگن که تو پای هستن یا نه،شما اول ببینین و ازشون بپرسین شاید جوابشون مثبت بود،

      3. اسی می‌گوید

        بزرگوار اگه کمی سرچ ومطالعه فرمایید یزرگترین نهنگ بیت کوین در ایران شخصی بی سواد هست که شغلش گچکاری بوده یه مقدار پس. انداز داشته که سال ۸۹ به توصیه یک نفر اقدام به خرید بیت کوین کرده والانم ۱۳۰۰۰ بیت کوین ناقابل داره !!
        لطفا با اطلاعات بحث کنید نه از دهن دیگران

  8. ناشناس می‌گوید

    بله این برنامه هیچ سودی نداره وفقط باعث افسردگی بیشترماهامیشه
    ارزپای مدعی شده 4میلیون کاربرداره اگه این 4 میلیون ازالان تا یکماه دیگه بطورمیانگین روزی 20پای استخراج کنن میشه حدودا 2میلیاردوچهارصدمیلیون ارزپای درحالی که بیت کوین سقف ارز خودشو 21میلیون قرارداده واستخراج 21 میلیون بیت کوین یعنی اتمام استخراج
    این برنامه مثلا ایردراپ به فرض محال هم که حقیقت داشته بنده کاملا بی ارزش خواهدشد چون طی 3ماه کل کاربراش میتونن حدودا 7.5میلیاردپای استخراج کنن که اگه اینطورباشه سنگ روی سنگ بندنمیشه
    گذشته ازاین مطالب چرابازدن یه ایکون مثلارعددیگه نیازی به هیچکاری نیست
    این برنامه ازنظر من یه برنامه جعلی و تقلبیه که ارزشی نداره و اون شماره های که روند صعودی طی میکنن رو میشه برنامه نویسی کرد مثل اینکه 6 تا متغییر تعیین کنیم و بگیم اگه عدداولی شد 9 یکی به اون یکی اضافه کن و اگه با شمارش 9999step1 برو به زیر مجموعه و زیر مجموعه هم اون اعداد صحیح
    و دیگه باقی برنامه که چت کردن و یه سری مطالب الکی که کسایی که تلگرام دارن بااون محیط کاملا اشنا هستن
    هیچ چیز مثل امیددادن واهی یه انسان رو داغون نمیکنه شماهم امیدی نداشته باشید

    1. نیما می‌گوید

      یعنی با این حساب دلار از پای هم بی ارزش تره، چون تعدادش خیلی خیلی بیشتره!!!

    2. اراز می‌گوید

      عزیز من انگار شما با قوانین پای اشنا نیستین پس تا زمانی که به تمام جوانب موضوعی اشراف نداشته باشه نمیتونه اظهار نظر کنه،زیاد موضوع رو باز نمیکنم و کلی میگم،یکی از قوانین پای اینه که فقط افرادی میتونن پایهای خود رو نگه دارن که هم خودشون و هم زیر مجموعه هاشون احراز هویت یا kyc کنن،الان افرادی هستن که با سه گوشی ثبت نام کردن که طبیعتا فقط یکی از حسابها رو میتونن نگه دارن و اون دوتا به همراه پایهاشون میسوزن و یا افرادی هستن که برای زیرمجموعه گیری و کسب پای بیشتر از زیر مجموعه ربات و فیک استفاده میکنن که این ها هم طبق قانون پای همه حسابها و پایهاشون خواهد سوخت،پس حساب کتابتون ممکنه اشتباه در بیاد و موضوع بعدی هم اینکه هیچ وقت و یا لااقل زیر ۲۰سال قیمت پای به بیت کوین نخواهد رسید و اگه خوب شانس بیاره تو زمان استارت قیمتش و قیمت گذاریش بین یک تا ده دلار قیمت خواهد خورد پس با دید واقع بینانه شما هر پای رو میانگین ۵ دلار هم فرض کنین باز هم پول زیادی به کاربراش میرسع چون برخلاف بیت کوین ،تعداد دراپ های پای بیشتر هستش و تا زمان قیمت گذاری تعداد پایها رو در ۵ دلار ضرب کنیم مبلغ قابل توجهی خواهد شد،من خودم تحقیقاتم رو صرفا بر روی سایت های داخلی متمرکز نکردم و با تحقیق تو کل سایتهای کشورهای دیگه به این نتیجه رسیدم که ۶۰ درصد میتونم رو پای و موفقیت حساب کنم اونم بدون از دست دادن هزینه چندانی و یا قرار گرفتن در خطر هک یا سایبری.پس واردش شدم و گذر زمان مشخص میکنه که ایا تحلیلهامون درست بوده یا غلط

  9. fatemeh می‌گوید

    سلام آقای قربانی شما حرف های تحلیلی خوبی درر این مقاله زدید اما نفرمودید که این کلاه برداری دقیقا قرار است چه کلاه برداری باشد؟ چون ما که فعلا پولی ندادیم(و نخواهیم داد) پس این سو استفاده فقط میتونه سو استفاده ی داده ای باشه. (به نظر شما ممکنه از اطلاعات اشخاص سو استفاده کنن؟)

    شما خودتون هم توی مقاله گفتید که فعلا هیچ ارزشی نداره اما ممکنه بعدا به واسطه تجمع افراد ارزش پیدا کنه.

    به نظر من همه میتونیم این نرم افزارو نصب کنیم ولی با این شرط که هیچ پولی رو به پای تا وقتی اعتبارش رسمی و جهانی نشد پرداخت نکنیم.

    1. رسول قربانی می‌گوید

      چه کسی دزدیده نشدن اطلاعات شما رو تضمین میکنه؟
      اون هم در اپلیکیشنی که دسترسی به تمام اطلاعات افراد روی موبایل رو دریافت می‌کنه!

      1. امیررضا می‌گوید

        پرا پس نظری که قبلا نوشتم را منتشر نکردین؟؟؟؟
        اگر واقعا مطالبی ک نوشتین واقعی است لطفا نظر قبلی برا چاپ کنید

        شما که تخصص کافی ندارید لطفا مطلب ننویسید.با اینکه میدانم این مطلب هم انتشار نمیدین ولی برای اینکه حداقل حرفمو زده باشم بهتون میگم.من 6سال برنامه نویس اندرویدم و بصورت حرفه ای برنامه اندروید مینویسم.تا زمانیک شما دسترسی لازم به حافظه رو از کاربر نگیرین به هیچ عنوان امکان گرفتن اطلاعات را ندارین.وقتی این برنامه مجوز لازم رو نداره چجوری اطلاعات منو میدوزده.میشه اینو بهم بگین تا من هم سریعا این برنامه رو حذف کنم

        1. شهاب می‌گوید

          اقای ق بانی در چه حالی دوست عزیز پای کلاه بردار بود که ۴ سال پیش یادته الان کل مردم دنیا دنبال پای میگردن که بخرن هنوز قیمت هم نداره اما دنیا رو میخواد جا به جا کنه روش پرداخت کل دنیا رو

      2. نیما می‌گوید

        همون کسی که دزدیده نشدن اطلاعات ما رو توسط تلگرام و واتساپ و اینستا و… تضمین میکنه!

      3. فائزه می‌گوید

        اینقدر نگرانی برو به اپ شاد گیر بده
        کلا ماها ک تو گوشیمون چیزی نداریم ولی تو ایران حریم خصوصی نداریم .پای نصب نکنی ولی اپ روبیکا و اپ بانکی و شاد واسه دانش اموزا ک مجبوری
        کلا وقتی وارد اینترنت میشی حریم خصوصی معنی نداره
        از فردا برو تو غار زندگی کن گوشیتم بزار کنار که اطلاعاتتو ندزدن اقای ناسا

      4. اراز می‌گوید

        جناب قربانی شاید اطلاع نداشته باشین ولی پای هیچ دسترسی خاصی به موبایل و اطلاعاتش نمیخاد در حالی که برنامه های زیادی مانند واتس ،تلگرام ،اسنپ،شاد و و و همه جور دسترسی به موبایل و اطلاعاتش از مخاطبینش گرفته تا گالری و و و روازمون میخاد ،درسته تو همه موارد باید با دید شک نگاه کرد و با دید دشمنی هم نمیتونیم اطلاع رسانی کنیم

      5. امین می‌گوید

        بدون شک نگارنده این متن از علم و تخصص کافی برخوردار نیست بنده با سالها تحصیلات مرتبط عرض میکنم این پروژه قابل اعتماد و کاملا علمی و منطقی هست

  10. رهگذر می‌گوید

    چقدر ادعای فهم میکنید، همین اندرویدی ک تو دستته کل اطلاعات خاندانتونو داره ، فقط فردایی این پای نتورک سود داد مرد باشید بیاین عذر خواهی کنید، البته بعید میدونم

    1. رسول قربانی می‌گوید

      خیلی‌ها اطلاعات من و شما رو دارن دوست عزیز! یه نمونش همین بانک‌ها!
      اما مسئله اینه چه کسانی اطلاعات شما رو دارند؟ طبق چه پروتوکلی و بعدا چه استفاده‌ای از این اطلاعات خواهند کرد؟

  11. قاسم می‌گوید

    قرار نيست پولدار شيم ولي خب قراره يكم پول در بياريم اين برنامج هنوز تو فاز اول هنوز هيچكى هيچى ازش نمي دونه و همه داره اينجورى غضاوي مي كنن لطفا صبر كنيد ممكنه در فاز دوم و سوم بهتر بشه

    1. رسول قربانی می‌گوید

      از فاز «قراره پولداری بشیم» وارد فاز «قرار نیست پولدار بشیم؛ میخواهیم یه کمی پول دربیاریم» شدیم؟
      فاز «کلا قرار نیست هیچ پولی در بیاریم» و فاز «غلط کردیم اطلاعاتمون به باد رفت» کی شروع میشن؟

  12. مهرداد می‌گوید

    سلام دوست عزیز..راستش من این برنامه رو نصب کردم ولی نمیدونم ک آیا یک برنامه حقیقیه یا ن..تو سایتها هم اومده کلاه برداریه ولی چه نوع کلاه برداری ؟؟؟شماهم ک میفرمایین امکان گرفتن اطلاعات رو نداره پس نمیتونه کلاه برداری باشه

  13. Galleryace می‌گوید

    سلام عزیزم.مطلب رو کپی کردی آفرین.به خودت زیاد فشار نیار .اگه رو گوشیت نصبه پاکش کن اگه نصب هم نیست نمی خواد نصب کنی.گوشتیو رو بفروش یه ۱۱۰۰ بخر که نگران سرقت اطلاعاتت نباشی.اگه بیل زنی باغچه خودت رو بیل بزن.یه سری افراد یا شرکت از پای نتورک احساس خطر کردن.اراجیف می گین.فکر نکنم جرات کنی بزاری نظرم .تو این وبت باشه.شما نگران شرکت خودت باش عزیزم.موفق باشید.

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      اتفاقا کامنت شما رو منتشر میکنیم که به عنوان نمونه به تمام مخاطبا بگیم که تمام افرادی که از چنین پروژه‌های کلاهبردارانه‌ای حمایت می‌کنند، همشون بی‌نام و نشون و اسم هستند!
      مگر نمی‌گویید پروژه قابل اعتمادی است!؟ نام، نام خانوادگی، آدرس، شماره موبایل و کد ملیتون رو اعلام کنید تا در صورتی که افرادی که با طناب صحبت‌های بی نام و نشان شما میرن توی چاه، بعدا بتونن بیان سراغتون از طریق مراجع قضایی!
      حتی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم، به همین شکل هست! تمام محتواهایی که داره درباره حمایت و تبلیغ پای منتشر میشه چند حالت بیشتر نداره:
      یا توسط یوزرهایی هست که بی‌نام و نشون هستند و تازه وارد اینستا شدن! در واقع یک یوزر فیک درست کردن برای این کار!
      یا توسط یوزرهای واقعی هست که همشون غیر فنی هستند و هیچ شناختی از این فضا ندارن و اغلب گول خوردن و ناآگاهانه دارن این کار رو میکنند که بعدا هر کسی از طریق اونا سرش کلاه بره باید جواب بدن!
      یا یوزرهایی هستن که فالوور زیاد دارن ولی بی نام و نشون هستند و پول میگیرند هر تبلیغی رو کار میکنند!

      شما مگه نمیگی این یک پروژه مهم و بزرگ هست! شما فقط 10 نفر، فقط 10 نفر آدم با پدرمادر دار و متخصص در این فضا نشون بده که اومدن صراحتا از پای حمایت کردن!

      یکی از شگردهای کلاهبردای همین تکنیک کامنت شما هست! یعنی به افراد بگیم اگر بقیه دارن میگن کلاهبرداری به حرفشون گوش نکن؛ چون اونا منافعشون در خطر هست! اینکه اطلاعات یه بنده خدایی رو در یک روستا یا شهر یا حتی پول یکی شهروند رو بدزدند، چه خطری برای منافع امثال من داره!؟

      1. قاسم می‌گوید

        سلام شما هستی هنوز آقای کارشناس
        نظرت عوض نشده تو این سه سال که پای باقدرت بیشتر داره رو به جلو حرکت میکنه
        راستی اکانت پایتو فعال کن اگه حدفش نکردی

  14. ناشناس می‌گوید

    داداش من گیرم که حرف شما درست ولی من که چیزی از دست نمیدم
    بجای اینستا رفتن بزار این برنامرو ببینم یکی دیگه سودشو ببره کار خیریم انجام دادم

  15. امیر می‌گوید

    درود جناب قربانی
    سپاس از روشنگری و وقتی که گذاشتید ، با مطالعه تحلیل شما و کامنت موافقان این پروژه کلاهبرداری ، به نظرم رسید بدلیل عدم مطالعه اکثریت مردم در ایران ،در این زمینه متاسفانه چنین کلاهبرداری هایی شکل میگیرن و قربانیان از کشورهای در حال توسعه و یا جهان سوم هستن، ببینید شاید خیلی ها تخصص مطالعه وایت پیپر و یا رود مپ رو نداشته باشن ،اما رسانه هایی همچون توییتر و ردیت و فیسبوک میتونن بازخورد این پروژه ها باشن ، متاسفانه مردم توی ایران وقت برای اینستا بیشتر دارن تا ردیت و توییتر ……….

  16. مجتبی می‌گوید

    سلام

  17. احمد روستا می‌گوید

    من یه روستایی باسواد هستم، چرا شما وقتتی میخواید به نادانی و نا آگاهی اشاره کنید میگین در روستا … خیلی هم بخواید تخفیف بدین به ما روستاییها، میگین روستاها و شهرهای کوچیک… واقعن متاسفم براتون

  18. سیا می‌گوید

    یعنی از این ۵میلیون ی نفر عقلش کار نکرده بره یقه اینارو بگیره؟!
    اپ استور میاد ی برنامه کلاه برداریو شیر کنه؟
    تو فکردی همه جا ایرانه هرکی مثه تو بیاد هرچی بگه هیشکی یقشو نگیره؟!
    فقط ما ایرانیارو بزا برا این پلیس بازیای الکی..همه جای دنیا یچی میگن چارتا ادم شکاک مثع تو ی دیگه..
    پرایدو داری ۹۰تا میخری کلاه سرت نمیزارن ک اینو میگی کلاه برداری؟!
    دنبال چی میگردی..

    1. رسول قربانی می‌گوید

      شما فکر کن ما یکی از اون 5 میلیون نفر. یقشون رو گرفتیم دیگه!
      نکته بعدی در خصوص اپ استور هم اپ استور رو میشه راحت دور زد! همین اپ‌های ایرانی مگر در اپ استور نبودن؟ در صورتی که اپلیکیشن‌های ایرانی از لحاظ قانونی نمیتونستن در اپ استور باشن! ولی دور میزدنش! پس همونجور که الان اپ استور اپلیکیشن‌های ایرانی رو ریخته بیرون و شما نمیتونی یقه کسی رو بگیری، فردا اگر پای رو هم انداخت بیرون شما نمیتونی بری یقه کسی رو بگیری! پس خیلی دلتو به اینکه چون توی اپ استور هست پس مشکلی نداره خوش نکن!

  19. Marsscorpion می‌گوید

    باسلام خدمت دوستان و منتقدین محترم
    یه نکته به ذهنم رسید و سوال شد لطفا در موردش کنکاش کنیم
    در مورد مطلب دوستی ک فرمودند طرف میخواست با اب دریا با یه سطل ماست دوغ درست کنه میهواستم بگم که ایشون در هر حال یه سطل ماست از دست میده و واضحه که یه سطل ماست رو از دست میده و دوغی صاحب نمیشه ولی اینجا اگه ما در پای نتورک فعالیت کنیم دقیقا چی از دست میدیم؟ اون یه سطل ماست که از دست میدیم چیه؟؟

    1. رسول قربانی می‌گوید

      اون یه سطل ماست:
      وقتت! آی‌پیت! اطلاعات موبایلت! قدرت پردازش موبایلت! اینترنتی که ازت مصرف می‌کنه! و تعداد نصبی که برای اونا بالا میبری تا باهاش کاسبی کنند!

      1. ناشناس می‌گوید

        وقت : هر روز یک دقیقه ، که تو این مدت احتمالا میخوایم پروژه های عقب موندمونو تکمیل کنیم

      2. ناشناس می‌گوید

        ما هممون الان حداقل 30تااپلیکیشن تو گوشیهامون داریم که به همه چیز گوشیمون دسترسی دارن. مرد حسابی یارو 4ساله داره کلش آف کلنز بازی میکنه کلی پول خرجش کرده باطری و سی پی یو وکل گوشی رو داغون کرده روزانه هم حداقل5یا6ساعت وقت میذاره به همه جای گوشی هم دسترسی رو داده. به نظرم این چرندیات رو نگید بزارید مردم شانسشون رو امتحان کنن. فردا اگه هر پای شد ان تومن شما میتونی جبران خسارت کنی که اینطوری کاملا مطمعن و پرمدعا حرف میزنی

  20. تیم بزرگ پای نتورک می‌گوید

    افتخار دارم بگم امروز که این پیغام میزارم پای نتورک به مرحله احراز هویت جهت انتقال پای و فروش رسیده ، دقیقا مراحل پای مرحله به مرحله درست انجام شد، اگر دوست بزرگورای میخواهد صداقت پای و اموزش پای ببیند بهتر ب پیج من در اینستا رجوع کند

    1. رسول قربانی می‌گوید

      این دروغ‌ها چیه با آب و تاب میایید میگید؟ اینجا اینستاگرام نیست که یک سری کاربر بی‌دانش و از همه جا بیخبر رو از راه به در کنید!
      این چیزی که میگید کو؟ کی الان پای شما رو میگیره به جاش بهتون پول میده؟ پول واقعی؟
      دست بکشید از این خزعبلات! شما اگر راست میگید و به چیزی که میگید اعتماد دارید، چرا با اسم و نام و نشان و آدرس واقعی هیچ کدومتون در وب سروکله‌تون پیدا نمیشه؟ چرا همتون با یوزرهای قلابی و دروغی هستید؟

      1. اوووج می‌گوید

        تو خودت با سوادي ؟

  21. احسان می‌گوید

    من نه از این پای نتورک طرفداری میکنم و نه بر علیه اون میتونم حرف بزنم … فقط اینو میدونم که چند سال قبل وقتی بهمون میگفتن ارز دیجیتال بیت کویین …. میگفتیم کلاه برداریه … مگه میشه …. ولی الان کاملا پشیمونم که چرا اون موقع حد اقل یک میلیون بیت کویین نخریدم که الان میلیاردر باشم … واقعا هم از عقل بدور بود ….الان هم این یه فرصته … شاید یه روزی اونایی که نیومدن برای ماین کردن پای نتورک یه روزی حال امروز منو در مورد بیت کویین داشته باشن .

    1. رسول قربانی می‌گوید

      دوست عزیز
      مقایسه بیت کوین و پای مقایسه نادرستی هست!
      چون در خصوص بیت کوین هم از روز اول متخصیص نمیگفتن کلاهبرداری هست! افرادی که بی اطلاع بودن و دانشی نداشتن میگفتن بیت کوین کلاهبرداری هست!
      ولی در خصوص پای الان همه متخصصین این فضا دارن میگن کلاهبرداریه!
      اتفاقا کسانی که به توسعه کلاهبرداری پای دارن کمک میکنن از همین مقایسه نادرست به شکلی زیرکانه برای جلب اعتماد مردم از همه جا بیخبر استفاده میکنند! میگن ما که نه دفاع میکنیم و نه رد! ولی یادت باشه یه روزی بیت کوین هم اومد همه میگفتن کلاهبرداری ولی بعد اونایی که رفتن پولدار شدن! الان اینم دارن میگن کلاهبرداریه! پس اگه تو الان بری سمتش پولدار میشی!
      در واقع از یک مقایسه نادرست که کاربر هم دانشی دربارش نداره، به یک نتیجه نادرست میرسونه طرف رو!
      هیچ کلاهبرداری نمیره توی بوق و کرنا داد بزنه من کلاهبردارم و اتفاقا از حس طمع، دلسوزی، انسان‌دوستی، کمک به هم‌نوع یا شهوت آدم‌ها سواستفاده میکنند و اعتماد مردم رو به شکلی جلب و در آخرین مرحله هم کلاهشون رو بر میدارن.

  22. ناشناس می‌گوید

    من یه گوشی به درد نخوری دارم هیچ اطلاعاتی هم ندارم توش . از دار دنیا هم ۴تا دونه شلوارو تیشرت دلرم.وقتی هیچ چیزی ندارم هیچ اطلاعات محرمانه ای هم ندلرم از چی باید بترسم واقعا.اصلا کلاهبرداری باشه والا ارزو به دل موندیم یه نفرم کلاه مارو ورداره یه کلاسی بزاریم جایی.

  23. مملی می‌گوید

    من یه گوشی به درد نخوری دارم هیچ اطلاعاتی هم ندارم توش . از دار دنیا هم ۴تا دونه شلوارو تیشرت دلرم.وقتی هیچ چیزی ندارم هیچ اطلاعات محرمانه ای هم ندلرم از چی باید بترسم واقعا.اصلا کلاهبرداری باشه والا ارزو به دل موندیم یه نفرم کلاه مارو ورداره یه کلاسی بزاریم جایی.

  24. اراز می‌گوید

    جناب قربانی اینقده تو سایتهای معتبر خارجی پای نقد شده که نیازی به دفاع من نداره ولی فقط یه سوال دارم از شما ،و اونم اینکه شما ادعا کردین که ماین تو پای صرفا با گوشی همراه هستش درسته؟ولی تو پروژه پای تعریف شده که تو فاز سوم ماین فقط با برنامه نود اونم به وسیله لب تاب یا کامپیوتر صورت خواهد گرفت و این تعداد پای که الان میشه به وسیله گوشی کسب کرد ماین نیست و به صورت دراپ و به عنوان پاداش به صورت مساوی بین کاربرا تقسیم میشه که مقدارش با توجه به اقداماتی میتونه بیشتر هم بشه،این فقط یکی از اشکالات شما تو مقالتون بود و تنها یک خواهش از شما دارم درسته که تو بازارهای مالی چیزی بنام صد درصد وجود نداره ولی اگر یک پروژه با تلاش کاربراش همراه بشه امکان موفقیتش زیاد میشه و خواهش من از شما اینه که بخاطر بعضی مسائل و بعضی ملاحضات باعث نشه افراد زیادی رو به بازار مالی بی اعتماد کنین و یا حتی ایندشون رو تحت شعاع قرار بدین،چون اینطور که من تاریخ مقالتون رو چک کردم مثل یه هدف و حمله چندین سایت به صورت همزمان از پای بدگویی کردین اونم همش با اطلاعات نادرست.بازم ممنون

  25. Morteza می‌گوید

    من نمیدونم این مقالات با چه هدفی شروع به تخریب میکنن؟
    با این اطلاعات ناقص الان یعنی نتورک پای رو نقد کردی؟
    کلاهبرداری؟
    فازتون چیه ؟
    چه منافعی از شما از بین میره که مثلا مردم دوست شدین؟

  26. نیما می‌گوید

    اطلاعات ناکافی در مورد این پرپژه باعث میشه که لفظکلاه برداری روبه کار ببرید جواب تک تک سوال ها و ایراد هایی که از این برنامه گرفتید داده شده این برنامه بدون شک یک برنامه معتبره و به زودی جزو ده ارز برتر جهان خواهد شد و کسایی که عقب موندن و شرکت نکردن فقط حسرت میمونه تو‌دلشون چون بعد از رسیدن اعضا به ده ملیون ممکنه استخراج متوقف بشه ، این پروژهایده های نوو جدیدی رو داره ارایه میکنه مثل هرید اینترنتی اجناس با سایت های مخصوص که هرید و فروش فقط با ارز پای صپرت میگیره و برنامه نود کهرپی کامپیوتر های شخصی نصب میشه و وظیه تایید تراکتش ها رو به عهده داره یه چیزی شبیه ماینر ، و اینکه این پول بدون زحمت بدست نمیاد شما میدونید چقدر سخته دو سال هر روز پیکیر یک برنامه باشی یادت نره بیای و روشن کنی برنامه رو ، زیر مجموعه بکیزی بهون اموزش بذی ، یاد اوری کنی که برنامه رو روشن نگه دارند ، هم اکنون هم چند روز پیش فیکس نیم اومد کهاعلام کرد به اعضا نام دقیقتونو وارد کنید و کسایی که نتونن از مرحله اهراز هویت رد شن به دلیل فیک بودن و کاربر انسانی نبودن تمام پای هاشون از بین خواهد رفت ، این به پروژه چند ماهه نیست که طرف یک شبه پول دار بشه تو این پرپژه هر کس به اندازه تلاشی که کرده سهم خواهد برد و اینکه این پروژه افراد عادیجامعه که با دنیال کریپتو‌کارنسی آشنایی نداشتن رو با این قضیه آشنا کرده و این یعنی قدمی بزرک در فراکیری ارز دیجیتال در جهان که نه فقط دست عده ای پول دار باشه و خیلی چیزای دیگه که برای تک تکشون جواب هست نیتونید پاسخ سوالاتتونو تو خود برنامه از مذیران بپرسید

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      خدا قوت.
      فقط لطفا مثل پروژه کلاهبرداری آقای داداشی، وقتی این کلاهبرداری هم دستشون برای همه رو شد شما با اسم و رسم و آدرس دقیق در دسترس باشید که کسانی که کلاهشون برداشته شد بتونند برای استحقاق حقوقشون خدمت برسند.

  27. ناشناس می‌گوید

    آقا ساقیت کیه به ما معرفی کن

  28. آريا شفيع زاده می‌گوید

    دوست عزيز… آقاي قرباني به نظر محترم! اميد ندارم نظرم رو چاپ كنيد چون در شما و حرفاتون نديدم كه بخوايد يكي فنّي باهاتون حرف بزنه ولي وقت ميذارم و مينويسم و جلوتر عذر خواهي ميكنم اگه غلط نگارشي توي نوشتم هست.
    چند تا مساله رو به غلط مطرح كردين و سوار موج فدوي شديد كه من اينجا سعي ميكنم واستون توضيح بدم… اول بحث سواستفاده از اسم دانشگاه استنفورد: شما با متر ايران، دارين آمريكا و دانشگاهاش رو ميسنجيد! مطمئن باشيد اگر دانشگاه به اون بزرگي! پانزي بودن اين پروژه واسش احراز ميشد، تاحالا صد بار توي اين نزديك به دو سال!! جلوي اساتيدش رو براي استفاده از اسم دانشگاه ميگرفت.
    دوماً فرموديد برنامه به طور مثال ٢٠٪؜ از كارايي CPU رو ميگيره يا اينترنتتون رو مصرف ميكنه كه اصلا اينجوري نيست و اين برنامه چون ماين(استخراج) انجام نميده و فقط به خاطر مشاركت پيشتازانش، به اونها پاي پاداش ميده، هيچ اينترنتي رو مصرف نميكنه و از قدرت CPU هم استفاده نميكنه! اينكار كجا انجام ميشه؟ اينكار توسط بيش از ٦٠ هزار نفري انجام ميشه كه نودNODE رو نصب كردن. نود رو هم همه نميتونن نصب كنن و بايد درخواست ميدادي تا بهت اجازه بدن DOCKER نصب كني و يه سري محاسبات رو به صورت سيموليشن روي كامپيوتر شخصيت انجام بدي، كه اونجا هم اينترنتت رو مصرف ميكنه و هم قدرت پردازنده رو ميگيره. پس توصيه ميكنم شمايي كه ادعاي دانستن ميكنيد، بيسيك قضيه رو بدونيد حداقل! سوماً مغالطه ميكنيد و ميگيد دسترسي به اطلاعات شخصي!!! تمام سرويس ها از فيسبوك و گوگل تا ياهو و و و… سرويس رايگان به شما ميدن و اطلاعات شخصي شما رو ميفروشن! اين اطلاعات چيه؟ مثلا چه سايت هايي رو بيشتر ميبينيد، براي پيدا كردن چيزهايي كه ميخوايد از چه موتور جستجويي استفاده ميكنيد،چه ميدونم چه رنگي رو بيشتر ميپسنديد و از اينجور اطلاعات! نه عكس خصوصيتون با همسرتون يا شماره هاي گوشيتون يا پيام هايي كه به معشوقتون ميفرستيد! با مغالطه ي اطلاعات شخصي و به منظور رسيدن به هدفتون كه اينجا كوبيدن يه برنامه ست كه از ٣٠ درصدشم اطلاع نداريد، مردم رو گمراه نكنيد!
    چهارماً ميگيد اگه راست ميگيد اسم و شماره و ادرس و شماره مليتون رو بزاريد!!!! اين ديگه خيلي خوبه به خدا!!! اگه من نبايد (از نظر شما) اطلاعات شخصيمو (كه شامل اون چيزايي ميشه كه بالا گفتم) در اختيار سه تا از استاداي دانشگاه استنفورد و برنامشون قرار بدم، چرا بايد شماره مليم رو برا شما اينجا بزارم؟ مگه ديوانه ام؟؟؟ پاي نتورك توي مرحله KYC از طريق ثيرد پارتي كه اينجا برنامه معتبر YOTI هست! احراز هويت انجام ميده كه هر فرد به تنهايي با يك دستگاه در فاز سوم پروژه بتونه استخراج انجام بده!
    در آخر بازم ميگم اميد ندارم نظرم رو چاپ كنيد چون نحوه حرف زدنتون نشون ميده كه بدون اطلاعات كامل و با بغض ميخوايد اين پروژه رو بكوبيد! هر پروژه اي مشكلات و كاستي هايي داره! وايت پيپر اين پروژه يكي از اونهاست، كنديِ روند احراز يكي ديگست و و و… ولي پيشنهاد ميكنم غير از مطالب فدوي!!! اگه انگليسيتون خوبه( كه اميد ندارم باشه) بريد صحبت ها و پادكست هاي چهار تا آدم به درد بخور توي حوزه كريپتو كارنسي رو گوش كنيد شايد نظرتون نسبت به اين پروژه تغيير كرد. سوال بيشتري داشتيد يا ايميل كنيد يا اينستاگرم دايركت بديد aria.shfz

  29. rasol می‌گوید

    رسول قربانی عزیز ممنون از وقتی که گزاشتی و جواب هایی که با حوصله دادی
    شما رسالتدو انجام دادی وقت بیشتر صرف اینجا نکن
    ممنون

    دوستان وقتی اطلاعات سرقت میشه شما فکر می کنید چیزی از دست نمیدین؟
    یکی از راه های استفاده از این اطلاعات فرستادن تبلیغات بر اساس سلایق شماست
    شما تبلیغی را میبینی که فکر می کنید لازم دارید و دوست دارید و اگه خرید نکنید حداقل چند دقیقه وقت می گذارید و نگاش می کنید
    شرکت هایی هستند که میلیون ها دلار از فروش اینطور اطلاعات سود کسب کردند
    شما هم حداقل وقتون را از دست دادین وشاید کالا یا خدماتی رو بخرین(که اگه بدردتون نخوره دیگه هیچی)

    دومین نکته
    تمام کسایی که وقت گذاشتن و پایی بدست آوردن می خواهند ازش سود بدست بیارند
    پس هر وقت امکان فروش باشه به هر قیمتی فروشنده هستند(بعضی ها 1 سال وقت گذاشتند)
    خب یکم خودتون فکر کنید ببینید چند تا پای دارین و چند نفر عضو هستند که اون ها هم پای دارند
    اگه روز باز گشایی هر پای 10 دلار هم قیمت داشته باشه اینقدر فروشنده هست که قیمت رو به صفر میل خواهد کرد البته اگه باز گشایی در کار باشه

    ماینر های بیت کویین و اتریوم و… هزینه کردند و دستگاه های گرون قیمت گرفتند و پول برق زیادی دادند پس بیت کویین ها و اتریوم ها شون را ارزون نمی فروشند
    استخراج کننده های پای چقدر هزینه کردند؟ به چه قیمتی می فروشند ؟
    ته دلتون هم نتیجه را میدونید
    با این حال به امید موفقیت همه ایرانی ها
    پیروز باشید

  30. بیژن می‌گوید

    آقای قربانی خوب شد تو آگاه و اندیشمند بودی و قربانی پاینتورک نشدی ، اما وقتی پای رونمایی شد حتما برو یجاییکه صدای گریه و زاری و شیون های دردناکت رو نشنویم برات کارت پستال میفرستیم دل حسودت نشکنه پرفسور جامع الکارنسی ….خودتو از همین حالا کریپتو کن تو که بلدی

  31. ناشناس می‌گوید

    تو به کس عمت خندیدی که میگی کلاه برداریه

  32. ناشناس می‌گوید

    از قیافت عقده میباره آقا رسول معلوم نیست چ اتفاقی واست افتاده تو زندگیت

  33. mohammad می‌گوید

    آقای قربانی بسوز چون که تا سال ۲۰۲۵ پای لیست میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.