راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کسانی که عوارض خروج از کشور را پرداخت کرده‌اند اما به سفر نرفته‌اند، چه کنند؟

این روزها با شیوع جهانی ویروس کرونا و درگیری همه کشورها اقداماتی جهت پیشگیری از این بیماری صورت گرفته است. یکی از این اقدامات لغو تمامی سفرهای خارجی است. بسیاری از مسافران ایرانی نیز در آستانه تعطیلات نوروز، از رفتن به سفرهای داخلی و خارجی خودداری کردند. اما برای تعدادی از کاربران راه پرداخت این سوال پیش آمده بود که مدت زمان اعتبار عوارض خروج از کشور چقدر است و کسانی که عوارض خروج از کشور خود را پرداخت کرده‌اند اما به سفر نرفته‌اند، باید چه کنند؟



مسافرانی که در سال گذشته پرداخت عوارض خود را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور انجام دادند و چون سفرها به دلیل ویروس کرونا لغو شده است، می‌توانند از طریق سامانه www.evat.ir و با انتخاب گزینه «پرداخت و استرداد وجوه خارج از کشور» درخواست استرداد خود را ثبت کنند.

چندی پیش معاون سازمان امور مالیاتی در خصوص بازپرداخت عوارض‌ها گفته بود که استرداد عوارض خروج از کشور صرفا به حساب شخصی که شماره ملی او در رسید پرداخت درج شده واریز می‌شود.

همچنین مدت زمان اعتبار عوارض خروج از کشور، یک سال است و چنانچه فردی در سال ۱۳۹۸ عوارض خروج از کشور را پرداخته اما به سفر نرفته برای سال ۱۳۹۹ باید باز هم برای پرداخت عوارض اقدام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.