راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعیین تکلیف 80 درصد متقاضیان تسهیلات کسب‌و‌کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا

پرونده 80 درصد از متقاضیان تسهیلات مربوط به صاحبان کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا توسط نظام بانکی کشور تعیین تکلیف شده و با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهرماه سال جاری، پرونده مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی و اقدام است.

حسب مصوبات ستاد کرونا مقرر شده است که برای کمک به صاحبان کسب‌و‌کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند (‌با ثبت نام متقاضی در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید سامانه مذکور و معرفی به بانک‌) تسهیلات با نرخ 12 درصد پرداخت شود که در این رابطه تا تاریخ 14 مهرماه 1399، بالغ بر 534،298 واحد به بانک‏های عامل معرفی شده‌اند.

بر این اساس تعداد 508،012 واحد از متقاضیان تا تاریخ اشاره شده به شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 278،245 واحد با 459،024 نفر شاغل در مجموع مبلغ 56.270 میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کرده‌اند. همچنین تعداد 166،893 واحد نیز از دریافت تسهیلات به دلایلی از جمله عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات و … انصراف داده‌‌اند و پرونده مابقی واحدهای کسب‌وکار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

بنابراین حدود 80 درصد متقاضیان تعیین تکلیف شده‌اند و با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهر ماه سال جاری، پرونده مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی و اقدام است.

میزان تسهیلات پرداختی به هریک از ۱۴ رسته شغلی تعیین شده از سوی ستاد کرونا به شرح جدول زیر است:

منبع روابط عمومی بانک مرکزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.