راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق اپلیکیشن ایوا

از راه‌های مختلفی می‌توانید عوارض خروج از کشور خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنید. یکی از این راه‌ها، استفاده از اپلیکیشن ایوا متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد است. پیش‌تر چگونگی پرداخت عوارض خروج از طریق اپلیکیشن ایوا را آموزش داده بودیم، اما به‌تازگی اپلیکیشن ایوا مجهز به سامانه استعلام از پلیس گذرنامه شده است، از این رو قادر به نمایش دفعات خروج شما است که بر اساس آن مبلغ قابل پرداخت به‌صورت خودکار محاسبه می‌شود. در ادامه نحوه‌ی پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق اپلیکیشن ایوا را آورده‌ایم.

 

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن ایوا

1. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن ایوا (iva) را از کافه بازار، گوگل‌پلی و یا سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد به آدرس www.sadadpsp.ir دانلود کنید.

2. بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن روی گزینه «عوارض خروج» کلیک کنید تا مانند صفحه‌ی زیر وارد بخش عوارض خروج از کشور شوید.

3. در این صفحه ابتدا باید «نوع خروج» خود یعنی یکی از موارد «سفر سیاحتی، سفر حج، عتبات عالیات هوایی و عتبات عالیات زمینی و دریایی» را انتخاب کنید و کد ملی فردی که قصد خروج دارد را به‌صورت دستی یا با استفاده از بارکدخوان وارد کنید و درنهایت روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

  • برای افزودن افراد بیشتر می‌توانید روی گزینه‌ پایین صفحه کلیک و کد ملی آن‌ها را وارد کنید.

4. در صفحه‌ی زیر اطلاعات وارد شده به نمایش در می‌آید. این اطلاعات شامل «نوع خروج، اطلاعات افراد، مبلغ کل» است. در اینجا دفعات خروج فرد از کشور نیز نمایش داده می‌شود که بر اساس آن مبلغ را پرداختی محاسبه می‌شود.

در صورت صحت اطلاعات، مشخصات کارت‌بانکی خود شامل «شماره کارت، رمز دوم کارت و CVV2» را وارد کنید.

5. پس از ثبت مشخصات کارت‌بانکی خود روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

6. درنهایت عوارض خروج از کشور شما با استفاده از اپلیکیشن ایوا (iva) پرداخت می‌شود و جزئیات پرداختتان به شماره همراه شما پیامک می‌شود.

7. درنهایت پیامکی حاوی «کد ملی»، «کد عبور» و «شماره پیگیری» برای شما پیامک می‌شود.

8. برای مشاهده‌ی جزئیات پرداخت انجام شده در اپلیکیشن می‌توانید روی «سه خطی» که در سمت راست و بالای اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید و با انتخاب گزینه «تاریخچه تراکنش‌ها» جزئیات تراکنش انجام شده را مشاهده کنید.

اطلاعات عوارض خروج از کشور شما حداکثر پس از ۳۰ دقیقه در سامانه ناجا ثبت می‌شود و شما می‌توانید صرفاً با ارائه مدارک شناسایی در بخش کنترل گذرنامه، از مرز عبور کنید.

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام مدت اعتبار پرداخت عوارضی چه مدت هستش؟

    1. ناشناس می‌گوید

      نمیدانیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.