راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال ابر آروان منتشر شد / اینترنت کسب‌وکار‌های آنلاین در سال 98 ماهانه ۵ دقیقه تا ۱۰ ساعت قطع بوده است

در آخرین روز سال ۱۳۹۸؛ ابر آروان گزارشی از این سال منتشر کرد. سال ۹۸ احتمالا یکی از سال‌های عجیب برای فعالان عرصه‌های دیجیتال ایران بوده است. درحالی که امید بود سال ۱۳۹۸ برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین، سال رسیدن به آرزوها باشد، سالی که با مجموعه اتفاقات خارج از پیش‌بینی سیاسی، زیرساختی و اجتماعی، تمام معادلات را برهم زد.

در گزارش ابر آروان آورده به اختلال‌های اینترنت کشور اشاره و عنوان شده که وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین، تقریبا در هر ماه با یک اختلال شدید در زیرساخت اینترنت مواجه بودند؛ اختلالاتی که از کم‌تر از ۵ دقیقه تا ۱۰ ساعت تجربه شدند.

همچنین حملات DDoS دیگر مساله کسب‌وکارهای ایرانی بوده که طبق این گزارش، وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی با میانگین ماهانه بیش از ۱۰،۰۰۰ حملات مرسوم وب، بیش از ۱۰ حمله DDoS لایه ۳ و ۴، هم‌چنین بیش از ۵۰ حمله‌ی DDoS لایه ۷ روبه‌رو بودند.

حمله‌ به فین‌تک‌ها در اواخر شهریور، حملات گسترده‌ DDoS با سواستفاده از  MTProxyهای تلگرام در اواسط آبان و حمله به زیرساخت‌های ارتباطی کشور در اواخر بهمن سه نمونه از بزرگ‌ترین حملات امسال بودند.

اطلاعات زیرساختی ابر آروان نشان می‌دهد که ۱۸،۰۰۰ کسب‌وکار کوچک در جایگاه بزرگ‌ترین بازندگان اکوسیستم در قطعی اینترنت، نتوانستند تا مدتی پس از اتصال اینترنت به جایگاهی که پیش از آن ساخته بودند، برگردند.

بلیت برنامه‌های سرگرمی و سفر با بیش‌ترین کاهش روبه‌رو بودند و در جایگاه بعدی، سفارش آنلاین غذا و تاکسی آنلاین بیش‌ترین رکود را تجربه کردند. در نقطه‌ی مقابل، ترافیک سوپرمارکت‌های آنلاین و سرویس‌های تماشای آنلاین ویدیو به رشد دو برابری رسیدند.

برای دریافت فایل کامل این گزارش، اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.