راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران‌ رنتر اولین گزارش فروشگاه‌های آنلاین خود را منتشر کرد / دیجی‌کالا با بیش از ۴۰ میلیارد تومان فروش در رتبه اول

ایران ‌رنتر با انتشار گزارشی برترین فروشگاه‌های آنلاین پلتفرم خود را از بین بیش از 500 فروشگاه معرفی کرد. ایران‌ رنتر مدعی است از طریق کانال فروش اقساطی خود می‌تواند در کنار افزایش در AOV (میانگین ارزش سبد خرید)، نرخ تبدیل مشتریان و رضایت کاربران از خرید، حجم قابل‌توجهی از فروش را برای فروشگاه‌ها ایجاد کند. در ادامه به‌مرور بخش‌های مهم این گزارش خواهیم پرداخت.


در سال گذشته کدام فروشگاه‌ها بیشترین فروش را داشته‌اند؟


طبق گزارش منتشرشده، دیجی‌کالا در دسته فروشگاه‌های بیش از 40 میلیارد تومان فروش، آراد موبایل در دسته بیش از پنج میلیارد تومان و دیجی دو نیز در دسته فروشگاه‌های با بیش از یک میلیارد تومان فروش به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها را به‌دست آورند.

همچنین دیجی‌کالا با بیش از هشت میلیارد تومان فروش در اسفندماه، رکورد بیشترین فروش در یک ماه را نیز کسب کرد.


در هر گروه کدام فروشگاه‌ها بیشترین فروش را دارند؟


  • گروه فروشگاه‌های گردشگری: سفرمی
  • گروه فروشگاه‌های دیجیتال: دیجی کالا
  • گروه فروشگاه‌های خانگی و اداری: فروشگاه لوازم‌خانگی
  • گروه فروشگاه‌های تخصصی: ابزارمارت
  • گروه فروشگاه‌های بیمه و خدمات: بیمه بازار
  • گروه فروشگاه‌های مد و استایل: کاکامی

میانگین فروش هر فروشگاه فعال چقدر است؟


هر فروشگاه فعال (دارای حداقل یک فروش در ماه) به‌طور میانگین در ایران‌ رنتر 64 میلیون تومان فروش (کالا یا خدمات) در سال 98 داشته است.


طبق نظرسنجی آخر سال کدام فروشگاه‌ها محبوب‌ترین بودند؟


بر اساس نظرسنجی که در انتهای سال 98 انجام شده است، دیجی کالا، تکنولایف، لیون کامپیوتر، ابزارمارت، بلج، داروکده، ایسام، کاکامی، سفیر و پیک خورشید 10 فروشگاه محبوب ایران‌ رنتر از نگاه خریداران معرفی شده‌اند.


کدام فروشگاه کمترین میزان سود خود را داشته است؟


سود در خرید اقساطی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب فروشگاه است که به همین جهت ایران‌ رنتر فروشگاه‌های با کمترین میزان سود خود را نیز معرفی کرده است. در بین 500 فروشگاه فعال، 10 فروشگاه با سود‌های بین 0 تا 15 درصد به‌عنوان اقتصادی‌ترین فروشگاه‌ها معرفی شدند.


سهم دیجی کالا از کل فروش چقدر است؟


در گزارش منتشرشده، دیجی‌کالا با بیش از 64‌درصد سهم از کل فروش، به‌عنوان بازیگر اصلی تجارت الکترونیک ایران نقش پر رنگی در ایران‌ رنتر داشته است.


کدام فروشگاه برترین سهم فروش در فروشگاه‌های خدمات و بیمه داشته است؟


طبق آخرین آمار ایران رنتر بیمه بازار با بیش از 60 درصد سهم، برترین فروش را داشته است.مجمع فنی تهران در رتبه دوم و تخفیفان در رتبه سوم هستند.


میانگین کارمزد فروشگاه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف چقدر است؟


بر اساس این گزارش، فروشگاه‌های مد واستایل نسب به دیگر فروشگاه در رتبه اول با عدد 6/8 درصد است. فروشگاه‌های بیمه و خدمات و همچنین فروشگاه‌های تخصصی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.


پیش‌بینی ایران رنتر در سال جدید چیست؟


ایران‌ رنتر پیش‌بینی می‌کند در سال جدید با توجه به سرمایه جذب‌شده اخیر خود و همچنین آغاز همکاری با چند بانک و لیزینگ معتبر، فروش فروشگاه‌های خود را نسبت به سال 98 تا 5 برابر رشد خواهد داد.



همچنین ایران رنتر مدعی است از طریق ایجاد کانال فروش اقساطی برای فروشگاه‌های آنلاین، می‌تواند سهم تجارت الکترونیک از اقتصاد را نیز افزایش دهد.

فایل کامل این گزارش را میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.