راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاهش هزینه‌های چاپ اسکناس نیازمند افزایش آگاهی مردم است

معاون خدمات نوین بانک ملی ایران بر لزوم افزایش سطح آگاهی مردم در توسعه بانکداری الکترونیکی تاکید کرد.

محمدعلی محمود زاده در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ اظهار داشت: با توجه به شاخص های تعریف شده در برنامه پنجم توسعه تا پایان برنامه، باید 20 درصد از مبادلات مالی تجارت داخلی به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه باید زمینه لازم برای افزایش سطح آگاهی مردم از مزایای سرویس‌های بانکداری الکترونیکی و استانداردهای موجود در این حوزه به منظور استفاده بهینه از امکانات فراهم شود افزود: برای تحقق این شاخص باید سطح آگاهی مربوط به شیوه های مختلف و در زمینه های گوناگون مرتبط از جمله استاندارها و فناوری‌ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سرانه اسکناس در کشور به ازای هر نفر 114برگ است تصریح کرد: براساس آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی، هزینه‌ چاپ هر اسکناس در سال 1387 تقریبا 241 ریال بوده که این نشان می دهد هزینه ای معادل 28هزار و 500 ریال به ازای هرنفر برای استفاده از پول کاغذی صورت می گیرد. برهمین اساس و با توجه به جمعیت کشور و البته بدون درنظرگرفتن هزینه های جانبی، هزینه چاپ اسکناس حدود 180میلیارد ریال به ازای جمعیت کشور می‌شود که با توسعه فرهنگ استفاده بیش از پیش بانکداری الکترونیکی می توان اینگونه هزینه ها را به میزان زیادی صرفه جویی کرد.

محمودزاده تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه به عنوان رابط میان مردم و بخش دولتی و خصوصی و رسانه‌ها به عنوان سفیران اطلاع رسانی نقش اساسی را در توسعه فرهنگ کاربری فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی با استفاده از ابزارهای نوین آموزش تعاملی برعهده دارند.

مبنع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.