راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره داگ مک‌میلان، مدیرعامل والمارت چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۰ / والمارت شرکت خرده‌فروشی آمریکایی و دارای بزرگ‌ترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است. این شرکت در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در رده اول قرار دارد و در سال مالی 2019، با فروشی معادل 514 میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد شناخته شد. این شرکت در سال 1962 رسما فعالیت تجاری خودش را آغاز کرد، ولی در عمل سال‌ها قبل از ثبت، این شرکت توسط سام والتون و باد والتون راه‌اندازی شده بود.

در حال حاضر کارل داگلز مک‌میلان که یک بیزنس‌من آمریکایی است، مدیرعاملی والمارت را بر عهده دارد. اولین همکاری مک‌میلان با والمارت به دوران نوجوانی او برمی‌گردد که تابستان‌ها در آنجا کار می‌کرد. زمانی که او مشغول تحصیل در رشته ام‌بی‌ای‌ در دانشگاه تالسا بود، با والمارت تماس گرفت و به آنها گفت که علاقه‌مند است تا بعد از پایان تحصیلاتش آموزش‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک خریدار را ببیند. پس از آن مک‌میلان به‌عنوان دستیار مدیر به والمارت بازگشت.

در سال 2005 بود که مک‌میلان به‌عنوان مدیرعامل سمز کلاب معرفی شد و بعد از آن مدیریت بخش بین‌المللی والمارت را بر عهده گرفت. در آن زمان میزان رشد فروش بخش بین‌المللی والمارت از خود والمارت در آمریکا پیشی گرفت و 29 درصد از کل فروش شرکت را تشکیل ‌داد.

در فوریه 2014، مک‌میلان به‌عنوان پنجمین مدیرعامل والمارت و جایگزین مایک دوک، معرفی شد. در سال‌های 2014، 2015 و 2016، نام مک‌میلان در فهرست قدرتمندترین افراد فوربس قرار گرفت. ExecRank هم در سال 2015، مک‌میلان را به‌عنوان چهارمین مدیرعامل برتر شرکت‌های بزرگ معرفی کرد. در سال 2019، والمارت اعلام کرد که دیگر مهمات مورد استفاده در سلاح‌های نظامی و جنگی را نمی‌فروشد.

منبع ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۰
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.