راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره رنود لاپلانش، بنیان‌گذار لندینگ کلاب چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۰ / لاپلانش یک کارآفرین فرانسوی است که در حال حاضر مدیرعاملی شرکت حوزه ری‌فایننس آپ‌گرید را بر عهده دارد. شاید مهم‌ترین بخش حوزه کاری لاپلانش مربوط به بنیان‌گذاری شرکت وام‌دهی لندینگ کلاب بود که تا مدتی هم در جایگاه مدیرعاملی شرکت حضور داشت. لندینگ کلاب اولین شرکت وام‌دهی نفربه‌نفر بود که پیشنهادهایش را به‌عنوان اوراق بهادار در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کرد و تجارت وام را در بازار ثانویه ارائه داد.

لاپلانش به‌جز آپ‌گرید و لندینگ کلاب، شرکت تریپل‌هوپ تکنولوژیز را هم راه‌اندازی کرده بود که سازنده نرم‌افزارهای Matchpoint است و بعدها توسط شرکت اوراکل خریداری شد. سال 2005 بود که خریداری تریپل‌هوپ توسط اوراکل انجام شد و لاپلانش از این خرید توانست 10 میلیون دلار به دست آورد و یک سالی هم در اوراکل مشغول به کار بود.

در سال 2006 اوراکل را ترک کرد و لندینگ کلاب را تاسیس کرد. لندینگ کلاب ابتدا روی فیس‌بوک راه‌اندازی شد تا بتواند از ارتباطات موجود میان کاربران این شبکه اجتماعی استفاده کند و ببیند افراد تا چه حد به یکدیگر اعتماد دارند و مایل هستند به یکدیگر کمک کنند. 10 سال بعد و به‌دنبال یکسری تحقیقات داخلی که نشان می‌داد لاپلانش پرکتیس‌های کسب‌وکاری شرکت را نقض کرده است، او از سمت مدیرعاملی خود استعفا داد.

علاوه بر آن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هم فعالیت لاپلانش در حوزه اوراق بهادار را ممنوع کرد. در سال 2016، لاپلانش به همراه دیگر مدیران اسبق لندینگ کلاب، شرکت وام‌دهی آنلاین آپ‌گرید را تاسیس کردند. این شرکت به اشخاصی که قصد دارند بدهی کارت اعتباری‌شان را ادغام و یکی کنند، وام‌های شخصی ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.