راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شایان شلیله: نمی‌توان قانونی را برای نبود اثر داوران در جشنواره تعیین کرد / در نشست خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل مطرح شد

نشست خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل با حضور شایان شلیله، میلاد احرام‌پوش بنیانگذاران جشنواه وب و موبایل و رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی و جمعی از خبرنگاران دوشنبه، 14 بهمن‌ماه در خانه فرهنگ دیهیم برگزار شد.

شایان شلیله در این نشست با اشاره به اینکه این جشنواره را برگزار می‌کنیم تا بتواند پل ارتباطی بین فعالان اکوسیستم باشد و نسل قدیم به نسل جدید پیوند بخورد، گفت: «هدف از برگزاری این نشست این است که به استارت‌آپ‌های نوپا برای دیده شدن کمک کنیم تا جلب اعتماد عمومی داشته باشند.»



طبق گفته او در 12 سال گذشته 21 هزار وب‌سایت و ۷۴۱۲ اپلیکیشن در جشنواره وب و موبایل ایران مشارکت داشته‌اند. امسال 2131 اثر در کمیته ثبت آثار پذیرش شده که از این تعداد دو هزار و 500 وب‌سایت حضور داشتند که حدود 1900 سایت تأیید شده و از حدود 500 اپلیکیشن،452 تا از آن‌ها تأیید شده‌اند.

شلیله ادامه داد: «حدود 300 هزار رأی در رأی‌گیری مردمی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ثبت شده است. همچنین تاکنون حدود 92 هزار رأی در مرحله نهایی داوری این دوره از جشنواره وب و موبایل ایران ثبت شده است.»

در ادامه الفت‌نسب به رویداد هفت‌شهر اشاره کرد و توضیح داد: «امسال این رویداد را در شهرهای اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، بابلسر، شیراز و یزد برگزار کردیم. سال آینده نیز در نظر داریم به شهرهای جدیدی مانند تبریز، کرمان، اهواز و بندرعباس برویم. امسال تلاش شد در استان‌ها شبکه خوبی از اکوسیستم شکل بگیرد و تمام خواسته ما هم این است که به اکوسیستم استان‌ها کمک کنیم.»

 او در رابطه با مسئولیت اجتماعی جشنواره وب و موبایل ایران گفت: «کمپین سیل کارآفرینی که از اوایل امسال شروع به کار کرد، با شکست مواجه شد. اما جشنواره وب و موبایل ایران امسال به کمک فعالان اکوسیستم استارت‌آپی در روستای سرباز در استان سیستان و بلوچستان یک مدرسه خواهد ساخت.»

کمک ۴۳۰ میلیون تومانی به ۵۰ کسب‌وکار خرد پلدختری / پویش اجتماعی سیل کارآفرینی آغاز به کار کرد

به گفته میلاداحرام‌پوش کمپین‌های مسئولیت اجتماعی و رویدادهای استانی در راستای شعار ایران فقط تهران نیست صورت می‌پذیرد. همچنین اشاره کرد که رویداد هفت شهر و بساز در راستای تمرکززدایی از تهران هرساله در جشنواره وب و موبایل برگزار خواهد شد.

شلیله در پاسخ به این سؤال راه پرداخت مبنی بر اینکه آیا انتقادات به داوری‌ها باعث شده تغییری در روند انتخاب‌های جشنواره ایجاد کنید یا خیر، گفت: «در بخش داوری از کسانی که در حوزه‌های مختلف مانند رسانه یا ادبیات تجربه دارند دعوت به حضور کردیم. امسال حدود چهار نفر از اعضای شورای داوری تصمیم گرفتند که در جشنواره شرکت نکنند. با این حال سعی کردیم شورای داوری از کسانی تشکیل شود که تقریباً هشت سالی تجربه کاری داشته‌اند.»

او ادامه داد: «در سال آینده در بخش داوری سعی می‌کنیم بازخوردها را در نظر بگیریم. باید مطمئن شویم که کسب‌وکارهایی که کاندیدا شدن برای آنها مهم است در جشنواره شرکت کنند، اما نمی‌توانیم این قانون را برای داوری تعیین کنیم که آنها اثرشان در جشنواره نباشد.»

الفت‌نسب در رابطه با حضور مقامات دولتی و حاکمیتی در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران گفت: «با توجه به مسائلی که در سال‌جاری پیش آمد تصمیم گرفتیم از مقامات صرفاً برای حضور، بازدید از جشنواره و گوش دادن به صحبت‌های‌فعالان اکوسیستم استارت‌آپی دعوت کنیم.»

اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران قرار است 24 و 25 بهمن‌ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شود. برای ثبت نام و حضور در این رویداد می‌توانید به سایت این جشنواره مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.