راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جفری اسپرکر، مدیرعامل اینترکانتیننتال اکسچنج چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۲۹ / چند وقت پیش «جفری اسپرکر» درباره بیت‌کوین گفت که ممکن است این کریپتوکارنسی به یک طلای دیجیتال تبدیل شود، اما پیش از آن باید جای پایش را میان دادوستدهای روزانه محکم‌تر کند. او استفاده و کاربرد بیت‌کوین در تراکنش‌ها را پیش‌نیازی برای تبدیل‌شدن این ارز به یک ذخیره ارزش می‌داند.

او در صحبت‌هایش به پلتفرم «بکت» (Bakkt) اشاره کرد که زیرمجموعه اینترکانتیننتال اکسچنج است و بازار آتی بیت‌کوین را اداره می‌کند و توضیح داد که تعدادی از کارمندان بکت هم همین حالا بیت‌کوین را یک طلای دیجیتال می‌دانند، اما به نظر او هنوز برای چنین ادعایی زود است.

اینترکانتیننتال اکسچنج، 19 سال پیش و در سال 2000 توسط اسپرکر تاسیس شد و دارای مبادلات برای بازارهای مالی و بازار کالاست و 12 تبادل نظارتی و بازار را اداره می‌کند. این شرکت دارای شش شرکت تسویه وجوه است و معاملات بورس و خدمات پاک‌سازی را در تعدادی از بازارهای مختلف تامین می‌کند.

سال 2018 اینترکانتیننتال اکسچنج خبر راه‌اندازی شرکت جدیدی به نام بکت را اعلام کرد تا با استفاده از سرور‌های آنلاین مایکروسافت، دارایی‌های دیجیتال را مدیریت کند. در خبرها آمده که بکت قرار است با همکاری گروه مشاوران بوستون، مایکروسافت و استارباکس، پلتفرم نرم‌افزاری‌اش را راه‌اندازی کند. اولین کاربرد آن هم تجارت و مبادله بیت‌کوین با ارزهای فیات در نظر گرفته شده است. قرار بود سپتامبر امسال، بکت ترید بیت‌کوین فیوچرز را آغاز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.