راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در مجمع جهانی اقتصاد 2020 از کنسرسیوم حاکمیتی ارزهای دیجیتال رونمایی شد

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) یک کنسرسیوم جهانی برای نظارت بر ارزهای دیجیتال تشکیل داده است و این کنسرسیوم از شرکت‌های فناوری گرفته تا موسسات مالی، دولت‌ها و متخصصان فنی و سازمان‌های مردم نهاد را شامل می‌شود.

ظهور ارزهای دیجیتال در شکل و قالب‌های مختلف، از بیت‌‌کوین گرفته تا ارز لیبرای فیس‌‌بوک و ارزهای جایگزین بانک‌های مرکزی باعث شده تا جامعه جهانی رای ایجاد یک سیستم نظارتی مناسب و یکپارچه مناسب و کارآمد تلاش کنند.

هدف از این کنسرسیوم رفع چالش‌های موجود با استفاده از رویکردهای بین‌المللی و چند دینفعی در بخش‌های خصوصی و عمومی است. کنسرسیوم به دنبال یافتن راهی برای مقابله با سیستم رگولاتوری پراکنده‌ای است و تمرکزش را روی کارآرایی، سرعت، قابلیت بهره‌برداری، شمول و شفافیت قرار داده است.

شرکای این کنسرسیوم به دنبال ایجاد مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای حمایت از بازیگران دولتی و خصوصی هستند تا بتوانند از پتانسیل ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند.

مارک کرنی رئیس بانک مرکزی انگلیس می‌گوید: «بسیار مهم و حیاتی است که هر چهارچوبی در حوزه ارزهای دیجیتال، امنیت، کارآیی و مشروعیت پرداخت‌ها و همینطور رقابت آزاد و منصفانه را تضمین کند. ما از پلتفرم مجمع جهانی اقتصاد که به توسعه یک چهارچوب حاکمیتی برای ایجاد شمول از طریق ارزهای دیجیتال، استقبال می‌کنیم‌»

دیوید مارکوس رئیس کالیبرا، کیف پول ارز لیبرای فیس‌بوک می‌گوید: «ما موافقیم که قانون‌گذاری خوب برای پذیرش و استفاده امن از پلتفرم‌های ارز دیجیتال نقش بسیار مهم و اساسی دارد و به دنبال همکاری و گفت‌وگوی سازنده هستیم.»

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.